Bedbugs, vlooien of toch gewoon muggen?

22-09-2018 10:52 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op vakantie in Kefalonia (Grieks eiland) en ben er nu 3,5 dag. Sinds gisteren zit ik onder de beten. Op m’n romp, armen en benen. Ik denk zo’n 40 beten. Ik werd vannacht wakker van de jeuk en dacht in eerste instantie dat het muggen waren. Dus ik op zoek naar die mug(gen). Ik heb een studio/hotelkamer met vrij veel wit dus zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn. Echt een uur aan het zoeken geweest maar niks gevonden. Airco aangezet want dat houdt ze op afstand hoopte ik. Vanmorgen viel me op dat vooral op m’n bovenlichaam er vaak 2-3 rode bultjes bij elkaar zitten. Op m’n laken vond ik een klein zwart stipje wat een veeg bloed gaf toen ik het wegveegde. Ik kon er geen mug van maken.

Daarom begon ik te denken aan bedbugs. Ik zie op mijn volledig witte bed wel wat kleine bruine veegjes/plekjes maar niet de horror die ik op Google afbeeldingen zie. Vlooien lijkt me niet want dan zouden het voornamelijk m’n benen zijn. Zandvlooien schijnen er wel veel te zijn maar behalve een incidenteel kopje koffie bij een strandbarretje heb ik nog niet op het strand gezeten.

Voordat ik de gebrekkig Engels sprekende Griekse hoteleigenaar ga beschuldigen van bedbugs wil ik wel zeker zijn. Het zouden natuurlijk ook gewoon muggenbulten kunnen zijn. Alleen echt nog geen mug gezien en gehoord. En ik ben daar altijd wel alert op. Ik ben zo iemand die net zo lang blijft zoeken tot die ene etter gevonden is.

Wie heeft er ervaring met bedbugs? Hoe wist je dat het bedbugs waren? Wat denken jullie? Toch aankaarten? Ik moet nog 3 nachten...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je bedbugs goed kunt zien. Ik zou het beddengoed afhalen en inspecteren. En onder het matras kijken.

Sterkte, lijkt me heel vies :(
Alle reacties Link kopieren
Aah vervelend zeg! Ik durf van hieruit niet te zeggen of het een mug is geweest of bedbugs. Ik heb geen ervaring met bedbugs. Wel met muggenbulten, ben terug van vakantie en heb ze geteld. Trotse eigenaar van 52 stuks. Sommigen zijn grote platte plakaten, sommigen klein en wat gezwollen en sommigen een klein rood bultje. Maar allemaal jeuken ze gruwelijk. Ik word meestal wel wakker van het gezoem van een mug en ga dan ook op jacht. Deze keer niet maar heb wel een mug zien zitten overdag.
Maar misschien kun je sowieso vragen om een andere kamer? Nee heb je ja kun je krijgen. Er zit wel iets in je bed toch getuige die bruine stipjes?
Alle reacties Link kopieren
Bij de naden van het matras kijken, volgens mij zou je ze daar moeten zien.
Heb je iets van deet oid bij je?
Alle reacties Link kopieren
Beten van bedbugs kenmerken zich doordat er meerdere beten op een rijtje zitten. Je kunt het beste kijken in de naden van je matras, of je daar kleine zwarte of roodbruine puntjes ziet. Dat zijn de uitwerpselen van bedbugs. Maar je hoeft niets te zien hoor, de keer dat ik helemaal ben stukgebeten door bedbugs zat het in de lakens en was het matras gloednieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral oppassen dat je ze niet mee naar huis neemt, als het bedbugs zijn.
Ze schijnen vaak in de randjes van het matras te gaan zitten en zijn heel herkenbaar. Mochten het bedwantsen zijn, dan kun je je bagage niet meer mee je huis in nemen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad is het kenmerkende aan bedbugs dat ze meestal, niet altijd, in een rechte lijn bijten. Je hebt dan een rechte lijn van 3 of 4 beten. Als je zoveel beten hebt dan moetende zeker een paar lijntjes tussen zitten als het bedbugs zijn. Heb je geen een lijntje tussen al die beten dan durf ik wel te stellen dat het geen bedbugs zijn.

Het moeilijke aan bedbugs is dat je ze overdag niet ziet. Ze zijn een meester in verstoppen. Je kunt ze vooral vinden doordat je de uitwerpselen vindt. Het zijn hele aparte insecten, ze hebben een poepplaats en poepen altijd op die plek en niet in hun nest.

Ik zou mijn bagage niet achter laten maar voor het naar huis gaan super goed uitkloppen. Thuis je tas buiten in de tuin of balkon uitpakken. Alles wat op 60c gewassen kan worden, wassen en de rest, ook je tas, twee weken in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat Mariejan zegt. Ik zou je bagage inderdaad niet achterlaten. Ik heb meerdere keren bedbugs gehad/gezien, maar ze zijn (godzijdank) nooit in mijn tas gekropen. Ze hebben daar ook eigenlijk niets te zoeken. Je neemt vooral snel bedbugs mee naar huis als je bijvoorbeeld je eigen lakens of slaapzak gebruikt op een besmet bed.

Je zegt dat er op je bovenlichaam beten vlakbij elkaar zitten, dat klinkt wel als bedbugs. Zandvlooien geven ook nare bulten, maar die beten verwacht je vooral op je benen en niet onder je kleding.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
22-09-2018 11:34
Inderdaad is het kenmerkende aan bedbugs dat ze meestal, niet altijd, in een rechte lijn bijten. Je hebt dan een rechte lijn van 3 of 4 beten. Als je zoveel beten hebt dan moetende zeker een paar lijntjes tussen zitten als het bedbugs zijn. Heb je geen een lijntje tussen al die beten dan durf ik wel te stellen dat het geen bedbugs zijn.
Geen rechte lijnen mara wel zeker 4-5 groepjes van drie bij elkaar. Als ik Google op bedbug bites vind ik ook geen rechte lijnen. Wat Jammer is is dat ik het heb aangegeven bij de plaatselijke vertegenwoordiger van de reisorganisatie en dat zij het heeft besproken met de hoteleigenaar. Hij zegt dat het niet kan omdat ze altijd ontsmetten. Ik heb gevraagd of ik een andere kamer mag met horren want als het geen bedbugs zijn dan moeten het dus muggen zijn maar ze hebben geen kamers meer met werkende horren. Ze zeggen dat het ook geen muggen kunnen zijn want die zijn er niet. Dat het (zonne)allergie is. Dat is het zeker niet want dat heb ik weleens gehad. Ik word dus niet echt gehoord. Ik overweeg nu om ergens anders heen te gaan maar dit is uiteraard al betaald...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet ontsmetten tegen bedbugs. Als je ze eenmaal hebt kom je er bijna nooit meer vanaf. Dat is dus onzin.
Je kunt het hotel opzoeken op tripadvisor. Als er vaker bedbugs zijn geweest zal daar vast wel iemand een review over hebben geschreven. En op je strepen staan en een andere kamer eisen, of er nou horren zijn of niet.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
22-09-2018 14:59
Je kunt niet ontsmetten tegen bedbugs. Als je ze eenmaal hebt kom je er bijna nooit meer vanaf. Dat is dus onzin.
Je kunt het hotel opzoeken op tripadvisor. Als er vaker bedbugs zijn geweest zal daar vast wel iemand een review over hebben geschreven. En op je strepen staan en een andere kamer eisen, of er nou horren zijn of niet.
Niet zonder professioneel bedrijf in te schakelen.
Maar wij zijn er toch echt vanaf gekomen.
En we hebben maar 1 kamer behandeld.

Thuis op advies van het bedrijf dubbelzijdige tape op de drempel en poten van het bed gehad.


Ze bijten altijd met 2 stuks naast elkaar, lijkt op vampier beten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je ziet ze meestal niet, tenzij het heel erg is. Met veertig beten moet je een flinke populatie daar hebben want ze gaan niet allemaal op één nacht naar hun gastheer/vrouw.

Misschien kan je boven het laken blijven en in het donker om een uur of twee moet je ze dan zien lopen. Ze zijn erg plat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat zeggen proffesionele bedrijven dat je er niet zelf vanaf kunt komen. Als je googled zie je alleen maar dat. Maar wij hebben ze toch echt zelf uitgeroeid. Er zitten heel wat uurtjes in, maar met stomen en stofzuigen en beddengoed en kleren wassen of bevriezen zijn we er helemaal vanaf gekomen. Wij hadden wel geluk dat ze waarschijnlijk nog “alleen maar” in ons bed zaten.
Alle reacties Link kopieren
Ze zitten vaak tussen de latten en de lengtebalken van de lattenbodem, of in de holle buizen van het frame. Ook achter het hoofdboard is een populaire plek. Dicht bij de koolzuur die je uitademt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn het zandvliegjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij zandvliegen zou je de beten niet onder de kleding verwachten lijkt me, maar vooral op de benen?

Over het uitroeien doelde ik op de eigenaar van het hotel, die schijnbaar zegt dat ze 'altijd ontsmetten'. Ik neem aan dat hij daarmee na elke gast bedoelt. Als een hotel namelijk al eens eerder problemen heeft gehad met bedbugs kun je daar donder op zeggen dat ze dat probleem nog een keer krijgen.

Ik ben eens over mijn hele lichaam gebeten door die krengen, in een hotel waar we toen al 3 nachten sliepen. Wat bleek, op de derde dag hadden ze de lakens verschoond en daar zaten ze dus in. De eigenaresse beweerde met een stalen gezicht dat ze nog nooit gehoord had van bedbugs en dat de bedden en matrassen nieuw waren (was ook zo), maar later las ik op tripadvisor meerdere klachten van de voorgaande jaren.

Heb je al in de naden van het matras gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Het is een witte boxspring. Heb het hoofdboard los gehad en de matras eraf maar de boxen kreeg ik niet los van elkaar en op z’n kop. Dat kleine zwarte puntje met mijn bloed vanmorgen was echt veel te klein voor een bedbug. Ik kon niet eens onderscheiden wat het was. Misschien toch een vloachtige?

Ik denk toch aan dat ik last van een combi heb want ik heb verschillende soorten bulten. Op m’n onderbenen en armen vooral hele grote plakkaten (ik denk toch muggen) en op mijn romp en bovenbenen vooral wat kleinere vuurrode bultjes.

Vanavond ging ik eten in een dorpje en had ik me goed ingesmeerd met een naar citronella ruikende muggenlotion en ik zit nog geen 2 munten en wordt alweer 2x geprikt in m’n onderbenen die ik echt goed had ingesmeerd. Bizar toch?
Volgende keer maar weer ergens heen waar geen muggen zijn of niet zoveel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Citronella helpt helaas niet. Alleen Deet vanaf 30%.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er echt geen zak van. Ik krijg er nog elke dag een paar bulten bij. Die zitten vaak bij elkaar maar aan m’n bed is niks te zien. M’n bed is helemaal wit, ook het beddengoed. Bij bedbugs zou je dan toch denken dat ik de kenmerkende bloedvlekjes of uitwerpselen zou vinden in m’n bed. Echt helemaal niks. Heb net m’n huurauto ook geïnspecteerd of daar geen vlooien in zitten ofzo. Veel van de bultjes zitten gewoon onder m’n kleding. Ik heb nu denk ik 60-70 jeukende bulten. Vooral ‘s nachts is het echt heel vervelend. Pfff... leuke vakantie zo...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Op het nabijgelegen Zakynthos in augustus ben ik lek gebeten door piepkleine, zwarte muggen. Ooit in de Egeische zee ook wel eens zo'n plaag meegemaakt. Deze muggensoort in NL nog nooit gezien.
Dat ze met name in je armen en benen prikken is logisch, die zijn meestal onbedekt in de avond en nacht.
Ik kreeg er grote dikke rode bulten/plakkaten van, waar zelfs viezigheid uit kwam.
Volgens onze hoteleigenaar komt het door de vochtige voorjaar aldaar.
Koop iets met Deet en smeer je er s avonds goed mee in.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-09-2018 17:53
Op het nabijgelegen Zakynthos in augustus ben ik lek gebeten door piepkleine, zwarte muggen. Ooit in de Egeische zee ook wel eens zo'n plaag meegemaakt. Deze muggensoort in NL nog nooit gezien.
Dat ze met name in je armen en benen prikken is logisch, die zijn meestal onbedekt in de avond en nacht.
Ik kreeg er grote dikke rode bulten/plakkaten van, waar zelfs viezigheid uit kwam.
Volgens onze hoteleigenaar komt het door de vochtige voorjaar aldaar.
Koop iets met Deet en smeer je er s avonds goed mee in.
Nee ik bedoel juist de wel bedekte delen. Veel op m’n romp zeg maar. Rug, zij, buik.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Die plakkaten op je armen en benen zijn denk ik wrl van die zwarte mugjes.

Heb je veel gezwommen? Er is in de Ionische Zee een vissensoort die bijt. Het zijn kleine, bruin/wit gestreepte visjes. Al heb ik van hun beten nooit jeuk gehad, een ander kan dat wel hebben, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-09-2018 18:22
Die plakkaten op je armen en benen zijn denk ik wrl van die zwarte mugjes.

Heb je veel gezwommen? Er is in de Ionische Zee een vissensoort die bijt. Het zijn kleine, bruin/wit gestreepte visjes. Al heb ik van hun beten nooit jeuk gehad, een ander kan dat wel hebben, denk ik.
Nee eigenlijk pas 1x heel kort.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat onwijs vervelend voor je! Heb je iets met DEET bij je of kan je dit kopen? Dat zou dan in ieder geval de muggenbeten moeten verminderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven