Waar boek jij je vakantie?

12-10-2018 17:18 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tis nog vroeg maar langzamerhand zijn we alweer aan t brainstormen over de zomervakantie van 2019. Nu vroeg ik me af waar jullie de vakantie boeken? Bekende sites zijn natuurlijk TUI, Pharos reizen, Vacanse Select, enz. Waar boek jij je vakantie? :sun:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon via booking.com of een huisjessite
Eerst een ticket scoren op cheaptickets.nl. En dan op booking.com de hotels regelen. Vervolgens evt vervoer op afstand of via de geboekte hotels regelen.

Vandaag weer een ticket geboekt dus ik mag weer :hyper:
Gewoon alles los: vliegticket daar waar ik de gunstigste vliegtijden tegen de gunstigste prijs vind, huurauto idem, accommodaties meestal via booking.com
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 17:21
0.33% gewijzigd
Ik boek vliegtickets en hotels altijd apart. Ik heb nog nooit een reis geboekt bij TUI of dergelijke bedrijven.

Voor vliegtickets ga ik eerst naar Skyscanner om prijzen te vergelijken en voor hotels ga ik naar booking.com of soortgelijke websites. Ik boek dan via die website of ga naar de website van het hotel zelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch aan wat je zoekt? De RIU was altijd alleen te boeken via Arke/Holland International en Ibero via Neckerman. Dus geen voorkeur voor organisatie maar bij wie kan ik boeken wat ik wens.
Ik kijk eerst via algemene sites welke maatschappijen er op 'n bestemming vliegen en boek alsnog vaak via de maatschappij zelf omdat dat meestal goedkoper uitkomt dan via vliegtickets.nl of soortgelijk
Oh trouwens, ik zoek altijd via cheaptickets, en boek dan op de site van de maatschappij die het goedkoopst blijkt te zijn. Scheelt weer de fee die je aan cheaptickets moet betalen. En er zijn vaak andere tijden mogelijk, die cheaptickets niet laat zien.

Hotels boek ik wel gewoon via booking.com.
Alle reacties Link kopieren
gewoon: zelf alles los.
Alle reacties Link kopieren
Tickets los
Hotel los
Ik boek niet via bureau
TUI en misschien ook andere organisaties kunnen soms wel voordeliger zijn met een pakketreis.. Naar Kaapverdië was ik zelf voor de vlucht alleen net zoveel kwijt als de pakketreis in totaal bij TUI.
Alle reacties Link kopieren
Sunweb
Huurauto boek ik weer wél via 'n broker omdat dan echt alle verzekeringen erbij zitten inclusief afkoop eigen risico en meestal goedkoper dan bij 'n verhuurder zelf.
Alle reacties Link kopieren
Zit nu vakantie te vieren. Last minute van TUI. Verder veel via Sunweb. Wel eens uitgerekend maar voor ons waren pakketreizen altijd zo ongeveer even duur als dingen los boeken.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-10-2018 17:26
TUI en misschien ook andere organisaties kunnen soms wel voordeliger zijn met een pakketreis.. Naar Kaapverdië was ik zelf voor de vlucht alleen net zoveel kwijt als de pakketreis in totaal bij TUI.
Yep, dit. Soms boek ik een pakketreis, soms zoek ik alles zelf uit.
Life is short. Eat dessert first.
vivapimpelmees schreef:
12-10-2018 17:30
Zit nu vakantie te vieren. Last minute van TUI. Verder veel via Sunweb. Wel eens uitgerekend maar voor ons waren pakketreizen altijd zo ongeveer even duur als dingen los boeken.
Als je eenpersoonskamers wil zijn pakketreizen altijd veel duurder. De aanbiedingen gelden alleen voor mensen die hotelkamers willen delen.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
12-10-2018 17:30
Zit nu vakantie te vieren. Last minute van TUI. Verder veel via Sunweb. Wel eens uitgerekend maar voor ons waren pakketreizen altijd zo ongeveer even duur als dingen los boeken.
Zon vakanties , van die weekjes zijn idd als pakket goedkoper maar daar stel ik dan ook hele andere eisen aan . Mijn weekje weg in juni was via Corendon en dat was eigenlijk meer dan prima, zeker voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan wat ik ga doen en waarheen. De ene keer rechtstreeks, dan via tiu, dan via een reisbureau...
Nu een cruise met daarna verblijf op vertreklocatie geboekt, dat heb ik via een reisbureau gedaan. Vooral omdat je dan 1 vast contactpunt hebt in t geval er iets mis gaat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Tickets via skyscanner/cheaptickets/momondo (op een computer met VPN - kan een boel schelen) en dan via hun op whatever site het goedkoopst is.

Hotels vroeger meestal via booking, maar tegenwoordig vaker via hotels.com omdat ik hun spaarprogramma leuk vind. Ryanairrooms heb ik ook een tijdje gedaan, maar het tegoed dat je krijgt blijft niet heel erg lang geldig dus dat vind ik minder interessant.
Soms ook gewoon via de site van het hotel of via een andere site als ik via bv trivago een betere deal vind.

Het kan ook van bestemming tot bestemming afhangen: voor Z-O Azië boek ik de binnenlandse vluchten via de site van Airasia. Volgend jaar gaan we naar China en dan moet je blijkbaar voor hotels in minder toeristische steden op trip.com zijn. Voor binnenlandse vluchten moet ik het nog uitzoeken. Sites voor treinen, huurauto's en bussen variëren natuurlijk ook nog eens per land. Het is altijd een hele zoektocht, maar ik vind het een leuke hobby op koude winteravonden.
the4ofus schreef:
12-10-2018 17:42

Hotels vroeger meestal via booking, maar tegenwoordig vaker via hotels.com omdat ik hun spaarprogramma leuk vind.
Vond ik voorheen ook. Maar toen ik 'n hotel had geboekt voor mijn gratis nacht en moest annuleren (geldige medische reden) waren zij niet zo coulant om die niet gebruikte nacht weer terug te geven. En de verzekering dekt niet een overnachting die je niet hebt hoeven betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nog toe via AirBnB geboekt, Expedia, Trivago. Op rijafstand binnen Europa dus geen huurauto of vliegticket noodzakelijk.
wij slapen nooit.
Dat is verschillend.

Verre reizen die ik nog niet zelf helemaal durf te regelen boek ik bij de reisorganisatie die voor mij de mooiste reis aanbied in combinatie met mijn budget.

Stedentripjes boek ik zelf en maak daarbij o.a. gebruik van NSinternationaal, Skyscanner en booking.com. Het voordeel van zelf boeken is dat je zelf kunt bepalen wanneer je gaat. Ik zorg dus altijd dat ik vroeg heen reis en wat later terug zodat ik op de reisdagen ook nog wat heb aan m'n dag.
Alle reacties Link kopieren
Alles los. Tickets via Skyscanner/Cheaptickets/Tix.
Overnachtingen via Booking.com/Hotels.com/Airbnb. En hotels vergelijken via Expedia!
Huurauto's doe ik altijd goed onderzoek naar, omdat je wel op moet letten dat je een betrouwbare verhuurder hebt. Maar boek ik verder ook zelf.

Je eigen reis samenstellen precies zoals jij het wilt vind ik echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Voor verre vakanties of wintersport meestal Kras of TUI.
tvp wijzigde dit bericht op 14-10-2018 15:12
56.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-10-2018 17:31
Yep, dit. Soms boek ik een pakketreis, soms zoek ik alles zelf uit.
Hier idem.
Voor stedentrip meestal alles zelf los en voor een zonvakantie, zoals waar ik nu zit op Gran Canaria met een organisatie. In dit geval neckermann. Maar was zonder transfer dus auto bij Sunny Cars geboekt.

Met vrienden gaan we in een villa en dat is geboekt bij Booking.com en de tickets bij Transavia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven