Avontuurlijke/actieve vakantie - tips?

28-12-2018 19:24 34 berichten
Hoi allemaal,

Ik zou graag komend jaar een avontuurlijke/actieve vakantie willen maken. Denk aan: raften, paragliden, kabelbanen, paardrijden, quat rijden, wateractiviteiten, mooie natuurgebieden enz enz. Ik wil het liefst in een groep dit ondernemen en zonder kamperen. Ik heb al flink wat gegoogeld, maar ik kom nog niet helemaal tegen wat ik zoek. Iemand hier tips/ervaringen?
anoniem_63d779827999b wijzigde dit bericht op 28-12-2018 19:39
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Oostenrijk om een actieve vakantie te houden. Canyoning, raften, wandelen, parapenten, hiken staan op het programma onder andere. Je kunt dan ook met de gondel naar boven op een berg en dan naar beneden wandelen. Heerlijk! De pubers waren klaar met op een camping hangen...
Supersas09 schreef:
28-12-2018 19:39
Wij gaan naar Oostenrijk om een actieve vakantie te houden. Canyoning, raften, wandelen, parapenten, hiken staan op het programma onder andere. Je kunt dan ook met de gondel naar boven op een berg en dan naar beneden wandelen. Heerlijk! De pubers waren klaar met op een camping hangen...
Klinkt goed! Doen jullie dat via een georganiseerde reis? Of heb je zelf alles uitgezocht?
Alle reacties Link kopieren
Google eens op 'surf safari'.

Zorg ook dat je goed uitzoekt wat je reisverzekering wel en niet dekt! Vaak vallen extreme sporten er niet onder. Dan ben je wel de pineut als je in een ziekenhuis belandt en eigenlijk naar huis wilt. Of misschien kan je je dekking uitbreiden als je extra betaalt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
28-12-2018 19:39
Wij gaan naar Oostenrijk om een actieve vakantie te houden. Canyoning, raften, wandelen, parapenten, hiken staan op het programma onder andere. Je kunt dan ook met de gondel naar boven op een berg en dan naar beneden wandelen. Heerlijk! De pubers waren klaar met op een camping hangen...
Super gaaf lijkt me dit.

Helaas denken onze kinderen hier nog anders over en die willen wel op een camping hangen.
patsy--stone schreef:
28-12-2018 20:01
Google eens op 'surf safari'.

Zorg ook dat je goed uitzoekt wat je reisverzekering wel en niet dekt! Vaak vallen extreme sporten er niet onder. Dan ben je wel de pineut als je in een ziekenhuis belandt en eigenlijk naar huis wilt. Of misschien kan je je dekking uitbreiden als je extra betaalt.
Surfen is dan weer iets wat me niet zo aanspreekt, en zo te zien is dat alles wat ze doen.

Thanks voor de tip over de verzekering, dat is idd iets om uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
San Gil in Colombia staat bekend om al z'n avontuurlijke activiteiten. Ik heb daar paragliding gedaan (tandem met een instructeur). Je kan er ook mountainbiken, kayaken, paardrijden en nog meer.
Maar ik weet niet of je zo ver weg wilt. :-) Het is verder wel een erg mooi en divers land.

In de Ardennen heb je natuurlijk ook veel van dat soort activiteiten. Bijvoorbeeld vanuit Durbuy kan je van alles doen.
Geen idee over groepsreizen... misschien eens kijken naar SNP reizen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Als je echt van adrenalinekicks houdt is Queenstown Nieuw Zeeland the place to be. En het land is verder ook geweldig om rond te reizen. Wel omgekeerde seizoenen, dus als je snel weg kan februari is nog 'n goede maand qua klimaat.
patsy--stone schreef:
28-12-2018 20:20
San Gil in Colombia staat bekend om al z'n avontuurlijke activiteiten.

In de Ardennen heb je natuurlijk ook veel van dat soort activiteiten. Bijvoorbeeld vanuit Durbuy kan je van alles doen.
Geen idee over groepsreizen... misschien eens kijken naar SNP reizen?
Colombia is voor komend jaar iets te ver uit de richting ;)

SNP reizen heeft idd supertoffe vakanties, precies wat ik zoek, ware het niet dat het family specials zijn. En ik zie het als single niet zo zitten om tussen de gezinnen te zitten :proud:

De Ardennen heb ik idd ook al op gezocht, maar daar kan ik niet echt georganiseerde tochten vinden. Als ik daar bijvoorbeeld zoek op raften, dan vind ik vooral dat je zelf voor een groep moet zorgen. Dat is toch niet echt wat ik zoek dan. Geen idee dat mijn wens hierin zo lastig zou zijn :-?

@ Redbulletje: tnx voor je tip, maar NZ is even iets te ver weg voor nu ;)
Alle reacties Link kopieren
Trektocht te paard door het Altai gebergte in Rusland. Back to basic, tentje achterop en eten mee en gaan. Super gaaf! En lichamelijk best pittig ook.
Je hebt ook dit soort ritten met overnachtingen in wat “luxere” slaapgelegenheid..
Ik kan me haast niet voorstellen dat je niks krijgt als je googlet op Avontuurlijke of actieve groepsreis oid…

Ik zou eens kijken bij djoser, shoestring, sawadee… dat soort clubs. Sommige bieden speciale 'single' reizen aan. Waar je niet per se single voor hoeft te zijn natuurlijk...
Genoeg plekken die je met een groepsreis kan aandoen waar veel activiteiten te beleven vallen.

Zuid-Afrika, Nepal, Laos, Thailand, Vietnam, Mexico. Volgens mij allemaal landen waar je prima voor avontuur terecht kan. Ook bijzonder, Oeganda, white water raften bij Jinja. En vergeet good old USA niet!
Jammer dat NZ te ver weg is, anders sluit ik me zeker aan bij Redbulletje. Queenstown is te gek.

Maar goed, genoeg plekken andere plekken dus. Sandboarden en parachute springen in Namibie. Pak je gelijk wat wildparken en bizar mooie natuur mee.

Peru en/of Bolivia, mountainbiken over één van de meest gevaarlijke wegen ter wereld (death road bij La Paz). Ik roep maar wat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-12-2018 19:40
Klinkt goed! Doen jullie dat via een georganiseerde reis? Of heb je zelf alles uitgezocht?
Zelf uitgezocht. We hebben hier best een goede taakverdeling in thuis. Ik regel namelijk heel veel de dingetjes omtrent de 3 pubers (denk aan ouderavonden, clubjes enz. En daar neemt mijn man ook deel aan hoor, maar ik regel het) en mijn man regelt de vakantie.
Maar zo spannend is het niet hoor, we hebben een appartement in Oostenrijk geboekt en goed gekeken wat er allemaal te doen is in de omgeving. Nog even kijken of we van te voren dingen moeten boeken, maar daar hebben we nog wel tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu eigenlijk pas dat je single bent.
Dan zou ik denken Googlen naar reisfora en wellicht doe je een andere leuke single op om samen een reis te maken. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat er meer meiden zijn die best een mooie reis willen maken maar niet alleen willen of durven.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-12-2018 21:00
Colombia is voor komend jaar iets te ver uit de richting ;)

SNP reizen heeft idd supertoffe vakanties, precies wat ik zoek, ware het niet dat het family specials zijn. En ik zie het als single niet zo zitten om tussen de gezinnen te zitten :proud:

De Ardennen heb ik idd ook al op gezocht, maar daar kan ik niet echt georganiseerde tochten vinden. Als ik daar bijvoorbeeld zoek op raften, dan vind ik vooral dat je zelf voor een groep moet zorgen. Dat is toch niet echt wat ik zoek dan. Geen idee dat mijn wens hierin zo lastig zou zijn :-?

@ Redbulletje: tnx voor je tip, maar NZ is even iets te ver weg voor nu ;)
Oh ja wat suf van SNP. Ik had alleen gezocht op wandelvakanties en daar hebben ze ook reizen die niet voor families zijn. Het verbaast me wel dat die multi outdoor reizen alleen voor families zijn / dat die er niet zijn voor solo aanhakers.

Wat ik vaak doe in de landen in het zuidelijk halfrond (dus zoals Colombia, maar ook Laos, Tanzania etc) is ter plaatse tourtjes boeken. Het stikt in die landen van de tourbedrijfjes en daar kan je dan gewoon naar binnen wandelen, iets boeken voor die middag of de volgende dag met een gids, en zij stellen gewoon groepen samen. Leuke manier om ook andere mensen te leren kennen, en je ziet veel in korte tijd. En je zit niet je hele vakantie vast aan dezelfde mensen (daar moet ik zelf niet aan denken namelijk).
In Europa zullen dat soort dingen toch ook wel bestaan? Ik weet bijvoorbeeld dat er allerlei tripjes vanuit Amsterdam te boeken zijn, bijvoorbeeld een dagtrip naar Volendam, Marken en de Zaanse Schans. Of een dagtrip naar Giethoorn en terug, of zelfs helemaal naar Brugge en op dezelfde dag terug. Met een bus en een gids dus. Niet zo spectaculair, maar even om aan te geven dat volgens mij ook in Europa wel veel van die tourbedrijfjes bestaan waar je gewoon ter plekke zo'n pakketje kan boeken. Waarschijnlijk vind je dat wel in een Lonely Planet reisgids over bijvoorbeeld Oostenrijk, die hebben vaak een apart hoofdstuk over de sportieve activiteiten in een land.
Of je moet toch naar Thailand of Namibië of Colombia ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
leya1987 schreef:
28-12-2018 21:14
Trektocht te paard door het Altai gebergte in Rusland. Back to basic, tentje achterop en eten mee en gaan. Super gaaf! En lichamelijk best pittig ook.
Je hebt ook dit soort ritten met overnachtingen in wat “luxere” slaapgelegenheid..
Ondanks dat dit ook heel avontuurlijk klinkt, zoek ik een ander soort avontuur ;) Maar je hebt vast een gave tijd gehad!
Zit hier niks bij:

https://www.single-reizen-online.nl/act ... s/outdoor/
Bloemkoolroosje schreef:
28-12-2018 21:16
Ik kan me haast niet voorstellen dat je niks krijgt als je googlet op Avontuurlijke of actieve groepsreis oid…

Ik zou eens kijken bij djoser, shoestring, sawadee… dat soort clubs. Sommige bieden speciale 'single' reizen aan. Waar je niet per se single voor hoeft te zijn natuurlijk...
Genoeg plekken die je met een groepsreis kan aandoen waar veel activiteiten te beleven vallen.

Zuid-Afrika, Nepal, Laos, Thailand, Vietnam, Mexico. Volgens mij allemaal landen waar je prima voor avontuur terecht kan. Ook bijzonder, Oeganda, white water raften bij Jinja. En vergeet good old USA niet!
Ik kan het me ook haast niet voorstellen, toch is het zo. Wat ik tot nu toe vind zijn vakanties voor gezinnen (ook bij Shoestring), wandel of fietsvakanties of kampeerreizen. En dat is nu net niet wat ik zoek ;)
Supersas09 schreef:
28-12-2018 21:27
Ik lees nu eigenlijk pas dat je single bent.
Dan zou ik denken Googlen naar reisfora en wellicht doe je een andere leuke single op om samen een reis te maken. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat er meer meiden zijn die best een mooie reis willen maken maar niet alleen willen of durven.
Het gaat me er niet zo zeer om dat ik samen met iemand wil gaan, ik vind juist de mix van vrijheid en gezamenlijk iets doen zonder verplichtingen in een groepsreis heel fijn. Daarnaast vind ik het fijn dat alles voor me geregeld is en ik niks meer zelf hoef uit te zoeken. Ik heb afgelopen jaar een complete roadtrip door USA voor mezelf uitgestippeld en afgelegd. Was supercool, maar nu wil ik wat meer gemak ;)
patsy--stone schreef:
28-12-2018 21:45

Wat ik vaak doe in de landen in het zuidelijk halfrond (dus zoals Colombia, maar ook Laos, Tanzania etc) is ter plaatse tourtjes boeken.
Jah, dat is een soort van laatste optie. Liefst heb ik dat het allemaal al geregeld is ;) Maar mocht het niet lukken om dat te vinden, dan ga ik dit zeker onthouden.
Heb je al bij de organisatie NoSun gekeken? Ik krijg hier heel vaak reclame van te zien en zij richten zich op actieve vakanties. Niet alles is ervan geschikt lijkt me, maar ik zag net een vakantie in Frankrijk met oa rafting, canyoning, mountainbike en geen kamperen.
Misschien vind je wat op gadventures.com, je kunt daar selecteren op type reis, waaronder ook actieve reizen.

Maar daarnaast, je kunt natuurlijk ook gewoon een groepsreis boeken naar een plek die je aanspreekt waar veel te doen is. Als je dan een reis kiest zonder al te veel ingebouwde excursies en waarbij je dus veel eigen tijd hebt, kun je ook van alles en nog wat zelf ter plekke boeken.
kittyfantastico schreef:
28-12-2018 23:21
Heb je al bij de organisatie NoSun gekeken? Ik krijg hier heel vaak reclame van te zien en zij richten zich op actieve vakanties. Niet alles is ervan geschikt lijkt me, maar ik zag net een vakantie in Frankrijk met oa rafting, canyoning, mountainbike en geen kamperen.
Hé das wel een goede! Ziet er niet verkeerd uit! Enige minpuntje: je moet je kamer delen met nog 2 anderen, iets wat voor mij als lichte slaper gegarandeerd staat voor slecht slapen. Maar goed, zojuist berichtje gestuurd met vraag of dat ook anders kan. Tnx voor de tip :)
Bloemkoolroosje schreef:
28-12-2018 23:45
Misschien vind je wat op gadventures.com, je kunt daar selecteren op type reis, waaronder ook actieve reizen.

Maar daarnaast, je kunt natuurlijk ook gewoon een groepsreis boeken naar een plek die je aanspreekt waar veel te doen is. Als je dan een reis kiest zonder al te veel ingebouwde excursies en waarbij je dus veel eigen tijd hebt, kun je ook van alles en nog wat zelf ter plekke boeken.
Die was ik in mijn zoektocht idd al tegengekomen, maar sluit niet helemaal aan op mijn wensen.

Ja zou kunnen, maar dan kan ik net zo goed alleen op vakantie gaan ;) Wat op zich ook kan hoor. Maar is voor nu niet wat ik zoek.
Kissie30 schreef:
29-12-2018 00:16
Die was ik in mijn zoektocht idd al tegengekomen, maar sluit niet helemaal aan op mijn wensen.

Ja zou kunnen, maar dan kan ik net zo goed alleen op vakantie gaan ;) Wat op zich ook kan hoor. Maar is voor nu niet wat ik zoek.
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor. Heel veel ervaring heb ik niet met groepsreizen, maar de ervaring die ik wél heb was echt anders. Op plekken waar je komt trokken mijn groepjes er uiteindelijk altijd grotendeels gezamenlijk op uit. "Wie gaat er mee paragliden/raften/skydiven/quad rijden?"

Bijna iedereen was van de partij. De twee die (bijvoorbeeld) hoogtevrees hadden gingen winkelen en sloten 's avonds aan bij het eten. Ik heb 2x geluk gehad met onwijs leuke en kleine groepen van ca. 10 man. Alle vrijheid om je eigen plan te trekken maar het klikte zo goed met iedereen en de activiteiten waren zo leuk, dat iedereen alsnog bijna alles samen deed en dezelfde uitstapjes ter plekke boekten. Maar als iemand zin had om zich even af te zonderen was dat ook prima.

Ik denk dat wanneer je zoekt op bestemmingen waar sowieso al veel avontuurlijke activiteiten te ondernemen zijn, dat je wel een beetje 'gelijkgestemd' volk treft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven