Tips voor Sevilla in maart

13-01-2019 11:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!
Mijn oudste zoon en ik gaan in maart naar Sevilla voor een paar dagen. De highligts heb ik al opgezocht, zijn er hier mensen die er zijn geweest en tips hebben voor de wat minder platgetreden toeristische paden?
Als je fijne restaurants weet, hoor ik het ook graag. Verblijf en vlucht zijn al geboekt. Zoon is 25, dus ik hoef geen tips voor kindvriendelijke attracties en restaurants😉
Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want we gaan in juni.
De wijk Triana schijnt een leuke wijk te zijn met veel tapastentjes. Tenminste dat heb ik van meerdere mensen gehoor.
Ik zit eraan te denken om een fietstocht bij Baja bikes te boeken. Hebben we in oa Rome ook gedaan.
En volgens een collega zijn er ook gratis rondwandelingen met een local maar dat heb ik nog niet opgezocht. Had ze via internet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Dolje!
De wijk Triana is genoteerd. Fietsen is ook best een idee, kun je toch meer km afleggen dan lopend.
Rondwandelen met een local kan ik ook naar kijken. Als er mensen zijn die weten hoe/waar dat geregeld kan worden hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Een andere collega heeft een fiets gehuurd en zelf rondgefietst daar. Dat kan natuurlijk ook. Ik vind het met een gids altijd wel leuk om de eerste morgen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een time to momo gids gekocht en de een grote wandeling gemaakt. Erg leuk, dan kom je toch in straatjes die je anders misschien had overgeslagen. De dagen daarna hadden we een fiets, toch net even makkelijker/sneller.

Tips voor restaurants...lastig...ze hadden overal lekkere tapas. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, Seville is overal leuk. Heerlijke stad. Wij hebben alles gelopen, hotel zat redelijk in 't centrum. Veel plezier.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Zoon en ik zitten ook in een hotel in de binnenstad, wij verwachten ook een hoop lopend af te kunnen. Voor de mede tuinliefhebbers hier; zijn er nog mooie tuinen te bezichtigen?
Tuinen: het paleis van de Duquesa de Alba is geweldig! Palacio de las Dueñas en ligt middenin het centrum. Real Alcázar heeft ook tuinen, maar vond ik saaier en vooral erg druk (ik was er tijdens het gratis uurtje, dat maakte de drukte wat goed). En verder kun je bij heel veel huizen binnengluren, vaak zijn de patio’s prachtig en vol planten. In Triana is er bijvoorbeeld eentje als je de brug overkomt bij de markt en dan rechtsafslaat. Maar ook hartje centrum kun je mooie patio’s vinden.

Qua eten: er is zoveel lekkers dat het lastig is een specifiek restaurant te adviseren. Ik vond Taberna del Alabardero (van de hotelschool) leuk en de moeite waard omdat je er relaxt kunt zitten en het gebouw mooi is. Je kunt er ook goed ontbijten. La Azotea heeft meerdere locaties in de stad. Voor cheap tapas en lekker buiten zitten (alhoewel het weer in maart het mogelijk niet toelaat) is er een tapasbar met groot terras vlak achter Encarnación.

En het beste uitzicht op de Giralda heb je vanaf het dakterras van een van de hotels (zijn er meerdere, oa Hotel Doña María), maar ik zou hem ook zeker zelf beklimmen.

Als je een taxi neemt vanaf het vliegveld houd dan het overzicht met prijzen bij de hand. Er geldt namelijk een vast tarief tussen vliegveld en stad (zonder verdere extras voor koffers en zo). Kost òf €22,20 (werkdagen 7:00-21:00) òf €24,75 (daarbuiten en weekends). Ze proberen vaak meer te rekenen, maar binden meestal snel in als je de vaste tarieven kent.
En echt niet missen: de Murillozaal in het Bellas Artes

Afbeelding
Doe een free walking tour Tuingravin, zijn meestal enthousiaste locals die echt moeite doen om een leuke wandeling te bieden. Hun verdiensten hangen af van hoe tevreden je bent (is vrijwillige bijdrage).
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je tips Erizon! Dat is info waar ik wat aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon struinen door het centrum, dat is eigenlijk al goed! Tips voor restaurants heb ik ook zo niet, wij keken altijd waar het druk is met Spanjaarden, dan zit je vaak al goed. Wij hebben ooit in Rome een tour via withlocals.com geboekt, ook echt een aanrader! Hiermee heb je een lokale gids die je dan tegen een kleine vergoeding meeneemt naar de leukste plekjes van de stad.
Alle reacties Link kopieren
Vakantiefan, dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven