Nachttrein naar Italië

13-01-2019 15:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer met de trein naar Italië.

Nu zie ik dat er eigenlijk 2 routes zijn.
1. Met de tgv naar Parijs en vanuit daar met de Thello nachttrein naar Milaan.

2. Met de nachttrein van Utrecht naar München en vanaf daar met een dag trein naar Milaan.

Ik woon in Noord Nederland dus Utrecht of Amsterdam maakt voor mij niet uit. Beide zijn 2 uur.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips?

Uiteraard is overdag reizen ook een optie maar dat lijkt me best pittig.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Düsseldorf gaat zeker niet?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met het risico op overal/diefstal tijdens je slaap nooit met een nachttrein gaan. Treinen in Europa staan daarom bekend. Lijkt misschien ideaal echter ik zou liever overdag in de trein zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nooit last van gehad. Ik ben ooit met de nachttrein vanaf Keulen naar Milaan gegaan. We hadden met z'n tweeën een coupé voor ons alleen met bedden. Mijn man gaat regelmatig met de nachttrein en die boekt altijd een coupé met de mensen waarmee hij reist.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit met de nachttrein van Milaan naar Utrecht gegaan en dat beviel prima. Wij hadden een coupe voor ons alleen met bedden en dat was een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Reis je alleen to?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met de trein rechtstreeks van Amsterdam/Utrecht naar Basel en vandaaruit met de trein naar Milaan. Je bent dan zo'n 12 uur onderweg. En als je een beetje goed boekt kun je voordelig eerste klas reizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis met mijn partner
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
13-01-2019 15:28
Vanaf Düsseldorf gaat zeker niet?
Ik geloof het wel. Eerlijk gezegd zijn er zoveel opties dat ik het overzicht kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Het kost vast drie keer zo veel als met een vliegtuig en dan ben je ook nog eens vijf keer zo lang onderweg.

Europese politici bemoeien zich met de meest bizarre zaken, maar zo iets simpels als internationale treinreizen kunnen ze niet even regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rede dat je met trein wil? Je ziet niks etc. Vliegen is ceel sneller.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens contact op kunnen nemen met de treinreiswinkel, die helpen je graag met het uitzoeken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hier ervaring met een treinreis naar b Italië.
Op de heenweg strandde we met de trein halverwege Duitsland vanwege een defect ergens. Helemaal omgeleid, nachttrein met onze gereserveerd plekken gemist en 10 uur later op onze bestemming aangekomen.

Op de terugweg direct al vertraging, weer bijna nachttrein gemist.

Voortaan gaan wij met de auto of vliegtuig. Heel leuk zo'n treinreis, en je hebt echt prachtig uitzicht. Maar het blijven treinen...

Ik zou wel via de treinreiswinkel boeken, zij hebben ons op de terugweg geweldig geholpen door uit te zoeken hoe wij alsnog de nachttrein konden halen.
viva-amber schreef:
13-01-2019 15:31
Ik zou met het risico op overal/diefstal tijdens je slaap nooit met een nachttrein gaan. Treinen in Europa staan daarom bekend. Lijkt misschien ideaal echter ik zou liever overdag in de trein zitten.
De coupes kunnen gewoon op slot hoor.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
13-01-2019 16:52
De coupes kunnen gewoon op slot hoor.
Wanneer je geen coupe hebt met vreemden dan is dat wel fijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven