Midden- of Zuid-Amerika tips

11-02-2019 22:38 9 berichten
Hoi forummers,

Ik ben aan het kijken voor een vakantie van 3 weken met partner. We zijn erg flexibel met de periode, ergens tussen begin september en eind december vinden we prima. We willen graag naar Midden- of Zuid-Amerika.

We zijn alleen niet heel flexibel met onze eisen:
- budget: max. 6000 euro
- we zijn geen backpackers
- we houden enorm van wandelen
- mooie stranden, koloniale dorpjes vinden we mooi, maar is geen pré
- liever geen binnenlandse vluchten en nachtbussen
- lange busreizen tussen bestemmingen zijn prima
- ik ben doodsbang voor slangen; echt doodsbang. Costa Rica staat bekend om de jungles. Dan valt dat land wel voor mij af toch?

Hebben jullie tips voor mij? :)
Kijk ns bij Riksja en boek bouwstenen
Slangen zijn overal in die regio. Gewoon de echte regenwouden vermijden inderdaad.

Ik stem (bijna altijd) voor Ecuador. Klein en compact en prachtig, je hebt er alles (hooglanden met koloniale steden en typische dorpjes, stranden, cloud forests (een soort jungle-lite), en je kunt vooral in de hooglanden ook goed wandelen want daar is het aangenaam mild. Quito - Otavalo - Mindo (cloud forest) - Banos (vanuit daar fiets je binnen een paar uur naar Puyo, de jungle in, mocht je toch durven) - Cuenca - Guayaquil en een kustplaatsje (als je per se strand wil) (anders zou ik misschien Loja aanraden - wat minder toeristisch en daar kun je ook prachtig hiken).

Anders, gelet op jullie voorkeuren, als je vooral heel graag strand wil, en echt geen risico wil lopen met slangen, is Chile een goede keus. Wel wat duurder, maar kan prima met jullie budget, wat luxer en meer "verwesterd". Je hebt daar evenveel kans een slang tegen te komen als in Europa, denk ik.

Ik heb trouwens veel in deze regionen gezeten, ook in de jungle, en nooit een slang gezien. Wel heel veel spinnen e.d. Mocht je dat geruststellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee!
Alle reacties Link kopieren
Regenwoud is nou net leuk en slangen vinden mensen ook niet leuk en bewegen van je af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inca trail lopen naar machu piccu! Dan kan je ook proeven van de jungle maar zit je nog hoog genoeg om geen slangen tegen te komen.
Als je voor Peru kiest kan je vliegen op Lima en met de bus langzaamaan naar Cusco (vanwaar je terugvliegt), ook vanwege het wennen aan hoogteziekte erg aan te raden.

Als je echt meer strand wil is midden Amerika prachtig. Maar ja, er is jungle dus je kan een slang tegen komen. Trek goede schoenen aan en laat je man voorop lopen in de natuur, als je ze al tegen komt schieten ze direct weg.

De San blas eilanden in Panama zijn dan nog mooier en beter voor jullie. Die bereis je per boot. Casco viejo in Panama city is een bijzonder koloniaal stuk wat je dan ook zeker niet over moet slaan.

Met jullie budget kun je prima voor (veel) luxe kiezen, behalve de vlucht is het leven daar simpelweg goedkoper.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Esther, ik zou ook Ecuador aanraden, is een mooi land voor een eerste kennismaking met Zuid-Amerika. Niet te groot, relatief veilig, makkelijke te bereizen en veel te zien en te doen, zowel qua cultuur als natuur. Als je budget het toelaat, zou je de Galapagos eilanden nog kunnen bezoeken daar.

Peru en vooral Bolivia vind ik ook prachtig, maar daar zijn de afstanden veel groter, dus dan ontkom je echt niet aan lange busreizen of binnenlandse vluchten.
Ik stem zeker voor Ecuador. En ik zou banger zijn om beroofd te worden dan voor slangen.

Maar dan nog zou ik sowieso naar Ecuador gaan. Zo mooi!
Bedankt voor jullie tips, erg nuttig! Ik ga weer lekker op onderzoek uit :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven