Tips voor Parijs met jonge kinderen?

25-02-2019 12:52 30 berichten
We gaan deze week een paar dagen met het hele gezin naar Parijs. Accomodatie hebben we al. We gaan met de trein, dus daar geen auto tot onze beschikking. Onze kinderen zijn 1, 4 en 8 jaar. We gaan voor het eerst met kinderen naar deze mooie stad. Hebben jullie tips wat juist wel/niet te doen? We dachten zelf aan een boottocht over de Seine, Jardin du Luxembourg en verder vooral beetje sfeer, ijsjes en croissantjes proeven en niet te hoge eisen stellen. Hebben jullie nog leuke tips? Disneyland gaan we overigens niet heen.
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 12:57
Reden: Typos
0.76% gewijzigd
Ik zou juist wel naar Disney gaan. Een stad is niet veel aan voor zulke kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn in de zomer geweest met onze 7 en 8 jarige. Ze vonden de eiffeltoren geweldig. Langs de eiffeltoren (bij het grasveld) zijn enkele kleine speeltuintjes. Avond boottocht over de seine, maar ook de metro. Er zijn automatische metro's zonder chauffeur. Daar voorin gaan staan vonden ze fantastisch. Je moet even googlen welke lijn nummers dat zijn. Verder zijn we de echte headlines , champs elysee, arc de triomphe, notre dame etc. Tevoren films over parijs gekeken (klokkenluider van de notredame, ratatouille etc), zodat er veel herkenbaar was. We zijn niet naar het louvre geweest, want de kinderen hadden daar niet zo veel zin in. daar hebben we (en ook de kinderen) wel spijt van.
O ja. zoek tevoren op waar speeltuintjes zijn, mijn kinderen vinden lopen leuker als ze een duidelijk doel hebben. Van speeltuin naar speeltuin lopen vinden ze leuker dan flanneren door een stad. Al doe je dan eigenlijk hetzelfde.

o ja crepes en macarons proeven !!!
deenje wijzigde dit bericht op 25-02-2019 13:03
2.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-02-2019 12:59
Ik zou juist wel naar Disney gaan.
Daar heeft een kind van 1 weer niet zoveel aan.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik had een heel verhaal geschreven maar die is weg. Irritant gedoe.

Dus: Leuk! Wij zijn in de zomer met onze dochter van 6 maanden geweest. Toen nog in de draagzak, ideaal.

Onze dagen bestonden uit verschillende parken gecombineerd met een bezienswaardigheid.

Parc de la Villette met het science museum is een hele toffe kant van Parijs, die je zelf misschien ook nog niet eerder hebt gezien. Ook het park Buttes-Chaumont is prachtig! Daar zie je ook altijd veel groepen kinderen. Je waant je altijd even in een andere stad/plaats!

Met het treintje omhoog naar de Sacre Coeur, schilders kijken bij Place du Tetre in Mont Martre en vanuit daar lopen naar de I love You muur in een leuk parkje.

Verder staat het internet vol met leuke zaken om te doen met kinderen in Parijs.

Als tip wil ik je wel meegeven 1 deel van Parijs per dag te doen, zodat je maar 1x in de metro zit (2x dan met terugreis meegeteld). Ook fijn voor jezelf met zoveel kinderen!
Arc de triomf misschien, als ze het leuk vinden om verrast te worden met uitzicht. Bij mooi weer is dat het leukst bij zonsondergang.

De eiffeltoren, kan wel erg koud zijn bovenin.

Het chocolademuseum.

Montmartre en Quartier Latin vonden onze kinderen ook wel leuk. Ik weet alleen niet hoe dat in februari is.

En er is ergens nog een reuzenrad in de binnenstad, al hebben wij dat overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden alweer 4 jaar was hier een soortgelijke vraag :-) Toen woonde ik nog in Parijs.
Ik weet niet of het weer net zo mooi is al in Nederland, anders kun je bij de meeste museums ook terecht voor het kinderprogramma's Frankrijk en zeker Parijs is erg gericht op Culturele opvoeding dus de meeste Musea hebben hele leuke dingen voor kinderen.

Voor parken zou ik parc butte au chaumont kiezen, hier mag je ook op het gras zitten. Een typisch park voor de locale parijzenaren. Op het gras zitten mag (mocht?) niet in Jardin Luxembourg op de meeste plekken.

Ik weet niet hoe groot de kleinste is, maar als je van plan met met het openbaar vervoer te gaan:
Draagzak in het transport! Meestal zijn er geen liften als je de metro in moet en dan moet je ELKE keer je kinderwagen tillen en dan hebben we het nog niet eens over te volle metro's ;-)

En montmarte bezoeken, wel erg toeristisch :-) Kinderen van een kennis van mij in de zelfde leeftijd als die van jullie vonden de eiffeltoren echt geweldig.
Ben je er ook op een zondag? Dan zijn de Canals saint martin en D'ourck alleen voor voetgangers, heerlijk wandelen, veel gezinnen en sporters, ijszaakje naast een boutiekje etc.


Ach ik krijg er weer helemaal zin in :-D
The best way to get along with people is to expect them not to like you
lisa_ schreef:
25-02-2019 13:07
Arc de triomf misschien, als ze het leuk vinden om verrast te worden met uitzicht. Bij mooi weer is dat het leukst bij zonsondergang.

De eiffeltoren, kan wel erg koud zijn bovenin.


Het chocolademuseum.

Montmartre en Quartier Latin vonden onze kinderen ook wel leuk. Ik weet alleen niet hoe dat in februari is.

En er is ergens nog een reuzenrad in de binnenstad, al hebben wij dat overgeslagen.

Het is nu een graad of 17 in Parijs; lekker de Eiffeltoren op TO. De mijne vonden het leuk op die leeftijd.
Kijk, leuke tips al!
Disneyland doen we bewust niet: erg duur en weinig goede verhalen over de wachtrijen ttv schoolvakanties.
De tips voor parken heb ik genoteerd. Science museum klinkt ook leuk, en die zelfrijdende metro's ook.
Alle reacties Link kopieren
Het louvre kan erg leuk zijn voor je kinderen, enorm museum met verschillende thema's, misschien houdt de oudste wel van griezelige mummies (brr). Voor de rest: het is gewoon een mooie stad om veel te wandelen. Je hebt ook een chocolade tour, waar je allemaal verschillende chocolaatjes kan proeven, erg leuk om te doen, duurt volgensmij 2/3 uur in Saint Germain de Pres. Misschien kan je nog een soort tour nemen in een hele grote bakkerij (moet je even op googlen, ik weet niet hoe dat heet).
Voor de rest: heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook een Disneywinkel op de Champs Elysees, is ook erg mooi om heen te gaan. Dat is al een attractie an sich ;).
Hebben de meeste europese landen niet pas volgende week vakantie wegens carnaval?
sweetmadness schreef:
25-02-2019 13:08
Lang geleden alweer 4 jaar was hier een soortgelijke vraag :-) Toen woonde ik nog in Parijs.
Ik weet niet of het weer net zo mooi is al in Nederland, anders kun je bij de meeste museums ook terecht voor het kinderprogramma's Frankrijk en zeker Parijs is erg gericht op Culturele opvoeding dus de meeste Musea hebben hele leuke dingen voor kinderen.

Leuk!

Voor parken zou ik parc butte au chaumont kiezen, hier mag je ook op het gras zitten. Een typisch park voor de locale parijzenaren. Op het gras zitten mag (mocht?) niet in Jardin Luxembourg op de meeste plekken.

Ik weet niet hoe groot de kleinste is, maar als je van plan met met het openbaar vervoer te gaan:
Draagzak in het transport! Meestal zijn er geen liften als je de metro in moet en dan moet je ELKE keer je kinderwagen tillen en dan hebben we het nog niet eens over te volle metro's ;-)

Oh echt?? We hebben geen drager voor die van 1 jaar en 3 maanden, dus wilden alles wel met de kinderwagen doen. Maar dit klinkt niet zo handig zeker niet met nóg 2 kids. Even Googlen welke stations dat dan zijn denk ik..

En montmarte bezoeken, wel erg toeristisch :-) Kinderen van een kennis van mij in de zelfde leeftijd als die van jullie vonden de eiffeltoren echt geweldig.
Ben je er ook op een zondag? Dan zijn de Canals saint martin en D'ourck alleen voor voetgangers, heerlijk wandelen, veel gezinnen en sporters, ijszaakje naast een boutiekje etc.


Ach ik krijg er weer helemaal zin in :-D
Alle reacties Link kopieren
Buzzfeed: misschien een buggy ipv kinderwagen, zo een die je makkelijk in en uit kan klappen?
Alle reacties Link kopieren
Er is pas nog zo’n topic hierover geopend, daar stonden veel leuke tips in.
Misschien even zoeken?
Alle reacties Link kopieren
O ja, misschien overdreven, maar wij hadden voor de kinderen een rubberen armbandje laten maken met hun naam en ons telefoonnumer erin.
Voor het geval ze kwijt raken op een druk punt en ze in paniek opeens geen frans meer spraken :biggrin:
Vonden zij zelf ook een heel fijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Het nummer op hun arm schrijven kan natuurlijk ook. Maar dit vonden ze wel stoer.
Kun je er niet beter 'n tracker aan hangen dan? ;-D
Suikerwafel schreef:
25-02-2019 13:38
Buzzfeed: misschien een buggy ipv kinderwagen, zo een die je makkelijk in en uit kan klappen?
Ja dat is ook een optie, hoewel die buggy van ons lang niet zo soepel rijdt als de kinderwagen... Dat wordt dan kiezen tussen twee kwaden. Zat ook al te kijken om nog een draagzak te huren. Als baby vond onze dreumes het alleen niks om gedragen te worden..
Is Parijs misschien ook redelijk te doen met alleen de bus?
helena2 schreef:
25-02-2019 13:52
Het nummer op hun arm schrijven kan natuurlijk ook. Maar dit vonden ze wel stoer.
Ja goeie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo’n draagzak lenen ofzo. Mijn kind vond het op de rug best acceptabel! Oh ook leuk in parijs zijn de vele carroussels, https://www.pariszigzag.fr/balade-paris ... eges-paris.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vond de Batobus heel leuk. Dat is hetzelfde idee als zo'n toeristenbus, maar dan op het water. Je kunt onderweg uitstappen waar je wil en later weer opstappen.

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
er zijn in de metros (op een kleine uitzondering na) echt geen liften, maar wel heeeeel veeeel trappen. kinderwagens zijn er echt niet fijn
redbulletje schreef:
25-02-2019 12:59
Ik zou juist wel naar Disney gaan. Een stad is niet veel aan voor zulke kleine kinderen.
Dat dacht ik voor de komst van mijn kinderen ook, maar vaak is een nieuwe omgeving, rondkijken en ontdekken vaak al heel leuk voor ze. Zeker als je ook nog de metro of de boot aandoet! Om die reden hebben we onze zomervakantie op een park uitgezocht dat niet helemaal op kinderen is gericht want ze gaan dolgraag met ons mee stadjes verkennen.
Afgelopen week in disneyland was het juist rustig en de langste rij was 40 minuten wachten (krokusvakantie is pas volgende week). Daarnaast kun je gebruik maken van de baby switch. Wij hadden vrij goedkope kaarten.

Parijs wel de eiffeltoren, bestel van te voren je kaartjes anders moet je alle trappen lopen. Wij hebben ook gebruik gemaakt van de bus, zodat je meteen ook wat van de omgeving ziet. Mijdt de spits in het openbaarvervoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven