Reizen transavia met kinderen en stoelen in vliegtuig

27-02-2019 09:03 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,
Online op de site van transavia kom ik er niet uit en bellen kan nu even niet.
Wij vliegen zaterdag met transavia voor het eerst met kinderen. NU hebben we een tijd geleden al gereserveerd en hebben we verder geen stoelreservering gemaakt, het maakt ons namelijk niet zo veel uit waar we zitten.
Echter twijfel ik nu of als ik incheck transavia automatisch rekening houdt met het feit dat onze kinderen van 5 en 7 natuurlijk wel in de buurt van de ouders moeten zitten of dat ik toch gehouden ben stoelen te reserveren.

Op de site van transavia staat het eigenlijk heel onduidelijk en vrijblijvend.
"Kan ik stoelen voor mijn kinderen reserveren?
Tijdens het online inchecken kun je zelf stoelen kiezen die op dat moment nog beschikbaar zijn. Maar het kan zijn dat er dan niet meer genoeg stoelen naast elkaar beschikbaar zijn voor jou en je familie. Daarom kun je tot 48 uur voor vertrek stoelen reserveren. Dat kan al vanaf €4 per stoel. "

Iemand enig idee hoe het zit? Dat mijn man en ik niet naast elkaar zitten is op nzn korte vlucht geen ramp maar de kids verspreid door het vliegtuig vind ik wel een ding. Ik weet bij Ryanair dat ik verplicht ben een stoel te reserveren als ik met kinderen reis maar bij transavia kom ik er dus niet uit en vind het onzin om weer 50 euro extra te betalen aan iets wat we mogelijk niet nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je loopt dus het risico dat je verspreid komt te zitten als je niet reserveert. Vanaf 4 euro per stoel= 16 euro in totaal met twee kinderen. Ik zou reserveren.
Het vliegen is tegenwoordig zo goedkoop en dat betekend dat je voor dit soort services moet gaan betalen.

Ik denk dat je gewoon die 4 stoelen moet reserveren. En ik zou dat zsm doen.
Ik vind het niet zo onduidelijk hoor. Als je zeker wil weten dat je kinderen bij jou zitten moet je die paar euro extra betalen. Staat er bijna letterlijk.
4*4 is bij mij altijd nog 16 (x2 voor de terugvlucht) is toch echt 32 en niet 50.
Dus overdrijven is ook echt een talent.

Maar nee, daar houd transavia geen rekening mee.
Maar voor het zelfde geld heb je een half leeg vliegtuig, en heb je wel geluk.
fairy1 schreef:
27-02-2019 09:06
Je loopt dus het risico dat je verspreid komt te zitten als je niet reserveert. Vanaf 4 euro per stoel= 16 euro in totaal met twee kinderen. Ik zou reserveren.

Als volwassene dacht ik. Naar mijn weten mogen kinderen van die leeftijd niet alleen zitten, dus zal er altijd een ouder naar een kind gezet worden.
En als je nog meer wilt besparen doe je een rijtje van 3 (voor jou en je 2 kinderen) en zie je wel waar je man beland.

Dan ben je 24 euro kwijt voor de retourvlucht.
Star² schreef:
27-02-2019 09:08
Als volwassene dacht ik. Naar mijn weten mogen kinderen van die leeftijd niet alleen zitten, dus zal er altijd een ouder naar een kind gezet worden.
Bij Ryan Air mag dat dus wel toch?
Als je online incheckt kun je kiezen uit de overgebleven stoelen. Het lijkt me heel sterk dat je niet 2x 2 stoelen naast elkaar kunt reserveren als je 30 uur van tevoren (zodra het kan dus) direct online incheckt.
Tijdens boeking kon je dat gewoon reserveren. Als je over die paar euro al gaat lopen miepen. Transavia is al zo goedkoop.
En verwacht niet dat andere mensen hun bewust gekozen raam/gangpad plaats aan jou afstaan omdat je je zaakjes niet goed geregeld hebt.
Half januari (dus zonder schoolvakanties) zat mijn Transaviavlucht tot de laatste plaats vol.
Lucifer2018 schreef:
27-02-2019 09:09
Bij Ryan Air mag dat dus wel toch?

Ik zou het belachelijk vinden. Ik ben het helemaal met onderstaande eens:

This is what the UK Civil Aviation Authority says:

http://www.caa.co.uk/default.aspx?catid ... geid=12706

From a safety point of view children (it doesn't specify an age) SHOULD be seated CLOSE to their parent/guardian. The reasons are many but if you imagine a decompression for example, where the oxygen masks deploy, you want someone to be able to fit the mask to the child. Parents may not trust a random stranger to do this for their offspring.

If there was an emergency evacuation, you don't want parents having to move around the aircraft trying to get to their children to ensure they are evacuated etc.

Once the child gets to an age where they are responsible enough to look after themselves in the event of an emergency, then you can consider this to be reasonable. This will vary depending on the child to some extent but perhaps age 12 would be reasonable.
De goedkoopste vluchten zijn 4 euro en die zijn dus ook als eerst weg. Als je later besluit om plekken te reserveren dan kan het zijn dat je 8 of 16 euro pp per enkele reis kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
27-02-2019 09:08
Als volwassene dacht ik. Naar mijn weten mogen kinderen van die leeftijd niet alleen zitten, dus zal er altijd een ouder naar een kind gezet worden.
Dat is dus niet waar. Het is wel vaker ellende met ouders die geen plek willen reserveren en daarna met passagiers van plek willen ruilen om bij elkaar te zitten. Passagiers hoeven daar geen rekening mee te houden, als je samen wil zitten reserveer je stoelen bij elkaar.

Overigens zitten de vliegtuigen nu over het algemeen helemaal vol.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 09:15
6.45% gewijzigd
redbulletje schreef:
27-02-2019 09:10
Tijdens boeking kon je dat gewoon reserveren. Als je over die paar euro al gaat lopen miepen. Transavia is al zo goedkoop.
En verwacht niet dat andere mensen hun bewust gekozen raam/gangpad plaats aan jou afstaan omdat je je zaakjes niet goed geregeld hebt.
Half januari (dus zonder schoolvakanties) zat mijn Transaviavlucht tot de laatste plaats vol.
Haha echt wel dat jij gaat ruilen als je anders naast een kind van 5 moet zitten :p
Mijn laatste Transaviavlucht zat niet tot de laatste plaats vol. Bij de vier rijtjes bij de nooduitgang zaten steeds 2 personen. Heerlijk ruim was dat :proud:
Star² schreef:
27-02-2019 09:13
Ik zou het belachelijk vinden. Ik ben het helemaal met onderstaande eens:

This is what the UK Civil Aviation Authority says:

http://www.caa.co.uk/default.aspx?catid ... geid=12706

From a safety point of view children (it doesn't specify an age) SHOULD be seated CLOSE to their parent/guardian. The reasons are many but if you imagine a decompression for example, where the oxygen masks deploy, you want someone to be able to fit the mask to the child. Parents may not trust a random stranger to do this for their offspring.

If there was an emergency evacuation, you don't want parents having to move around the aircraft trying to get to their children to ensure they are evacuated etc.

Once the child gets to an age where they are responsible enough to look after themselves in the event of an emergency, then you can consider this to be reasonable. This will vary depending on the child to some extent but perhaps age 12 would be reasonable.
Helemaal eens hoor, maar zo werkt het dus niet. Blijkbaar hebben de budgetvliegmaatschappijen daar schijt aan.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-02-2019 09:13
Haha echt wel dat jij gaat ruilen als je anders naast een kind van 5 moet zitten :p
fout gelezen
En ja daar denk ik misschien dat jewel gelijk in hebt bij bul
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 27-02-2019 09:17
37.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
27-02-2019 09:15
Mijn laatste Transaviavlucht zat niet tot de laatste plaats vol. Bij de vier rijtjes bij de nooduitgang zaten steeds 2 personen. Heerlijk ruim was dat :proud:
Kinderen mogen daar niet zitten, dus voor to zou dat niet werken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-02-2019 09:13
Haha echt wel dat jij gaat ruilen als je anders naast een kind van 5 moet zitten :p
Haha, echt wel dat de meeste mensen hun gereserveerde plek niet afstaan.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat jij te bedonderd bent om extra te betalen voor een stoel, maak je het een ander of in dit geval het vliegtuigmaatschappij zijn probleem.
Als je niet wilt dat je kinderen verspreid zitten in het vliegtuig dan koop je gewoon stoelen. Heel simpel, niks moeilijks aan.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
27-02-2019 09:08
Als volwassene dacht ik. Naar mijn weten mogen kinderen van die leeftijd niet alleen zitten, dus zal er altijd een ouder naar een kind gezet worden.
Ja dit is dus wat ik niet begrijp, kijk als ik MOET betalen is dat prima. ik wordt namelijk gehouden bij Ryanair die kosten sowieso te betalen anders kan ik al niet boeken. En dan zijn de kinderen dus 'gratis' en betalen alleen de volwassenen een stoel. Bij Transavia MOET ik niks en is het een keuze. En vraag me af wat dus de consequentie van die keuze is. Als ik namelijk niet reserveer zetten ze ons dan alle 4 apart. Lijkt me in belang van de luchtvaartmaatschappij ook niet handig os houdt het systeem hier ook rekening mee

Zoals gezegd, 2 om 2 verspreid is prima maar ik snap dus even niet wat precies de bedoeling is aangezien ik iets KAN reserveren maar niet MOET reerveren, maar het me niet lijkt dat kinderen onder de 12 van hun ouders gescheiden worden. Want die mogen namelijk ook niet zonder ouders reizen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-02-2019 09:13
Haha echt wel dat jij gaat ruilen als je anders naast een kind van 5 moet zitten :p
Nee hoor. Want er zit ofwel een ouder naast het kind, ofwel óók een vreemde die raam heeft geboekt. Ik heb gangpad geboekt dus ik blijf zitten.

Ze zouden mensen die met kinderen onder de 12 reizen idd gewoon moeten verplichten de stoelen vooraf vast te leggen.
Gelukkig vlieg ik pas weer na de carnavalsvakantie, deze weken vliegen lijkt me de hel!
Bovendien boek ik bij transavia stoelen voor in het vliegtuig, die zijn sowieso al duurder dan achter de vleugel. Dus de cheap asses met kids zitten daar redelijk ver weg.
Kinderen tot 5 jaar moeten sowieso altijd naast een ouder of voogd zitten. Die mogen niet alleen zitten. Tussen de 5-12 mogen ze ook begeleid worden door iemand anders. Als er geëvacueerd moet worden, kan een kind niet alleen zitten. Om die reden mogen er ook geen kinderen in de rij bij de nooduitgang zitten. Maar hoe het precies zit als je online incheckt en geen stoel reserveert weet ik zo niet. Ik weet wel dat je bij Transavia met online stoelen reserveren gewoon 3 kinderen naast elkaar kan zetten. Dat heeft mijn schoonmoeder laatst per ongeluk gedaan :mrgreen: maar dat lossen we zelf wel op ter plekke. Ik zou toch even Transavia bellen hierover. Je zal zien dat er anders bij het boarden vanalles geschoven moet worden, zodat de kinderen niet alleen zitten. Of ze gaan aan de mensen naast je kind vragen of die je kind willen begeleiden. Dat is niet heel praktisch allemaal. Levert veel gedoe en gezeik op vaak. Of je stuurt via messenger een bericht ofzo. Krijg je vanzelf antwoord.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 09:25
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aardig wat gevlogen afgelopen jaren met kind en de stoel van een kind zit automatisch naast die van de ouder.
Het risico wat je loopt is dat jullie per koppel worden neergezet. Kinderen onder de 12 zitten nooit alleen, bij geen een vliegmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik even voorop stellen dat ik het geen ramp vind om stoelen te reserveren als ik MOET. Maar ik KAN dus stoelen reserveren.

De vraag die ik dus specifiek heb is of Transavia automatisch rekening houdt met het feit dat 1 volwassenen moet wordt gekoppeld aan een kind zonder dat daar een stoel reservering aan gekoppeld zit. Of dat het vrijblijvende karakter van een stoel KUNNEN reserveren eigenlijk een verkapte MOETEN is.

Zoals gezegd bij RYANAIR moet ik gewoon reserveren omdat ik anders mijn betaling niet kan afronden. En dat is bij transavia dus niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven