Italië meivakantie met kids op camping: waar?

27-02-2019 20:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De mei vak valt vroeg dit jaar. We willen 2 wk met de kids van 8,6 en 4 op vak. Italië lijkt ons geweldig. Maar waar is het va 20/4 gezellig levendig op een camping ( met chaletje of stacaravan is een vereiste ) En tja. Het weer is een gokje vrees ik of ..... wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik zo'n mega camping pakken, waar je in de zomer niet wilt zijn.
Bijv Bella Italia
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 jaar geleden met de kids in deze periode geweest en het was toen echt nog laagseizoen. Veel was nog dicht op de camping en in de avonden was het enorm koud. Mocht je de keuze hebben zou ik kijken naar iets van een B&B of agrotoerismo net iets comfortabeler dan een camping en ook lekker in de koude nachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie naar Rome gevlogen en naar camping Faboulous daar vlakbij. De camping is heel groot, wat mij in het hoogseizoen vreselijk lijkt, maar nu was het wel handig vanwege de diensten die ze aanboden zoals de transfer naar het vliegveld en je kon met de tours door de omgeving boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 jaar geleden ook op camping Fabulous bij Rome geweest. In mei een gezellige drukte op de camping en alle faciliteiten geopend. Met het openbaar vervoer naar Rome was makkelijk en de combi van alles maakte het een top meivakantie.
Twee jaar geleden zijn we in mei aan de Toscaanse kust op camping Albatros geweest. Ook een mega camping, maar in deze periode perfect. Leuk om steden als Siena, Pisa en Florence te bezoeken.
Vorig jaar zijn we aan het Gardameer op camping Altomincio Family Park geweest. Dezelfde soort grote camping als de andere twee. In de meivakantie ideaal.
Met jonge kinderen zou ik het Gardameer prima vinden, ook vanwege de afstand!
Qua weer is het ook een beetje geluk hebben nu we al in april "meivakantie" hebben. Maar onze ervaringen de afgelopen jaren zijn positief. We hebben altijd zwembaddagen en wat frissere dagen gehad. We kijken gewoon naar het weer en plannen daar omheen wat we willen doen. Zonnig weer is zwembaddag, frisser weer betekent stadje oid bezoeken.
Succes met zoeken en kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Liefst in 1 dag te rijden.. Gardameer lijkt me net te doen.. met minder mooi weer: daar genoeg te zien en doen? Zou je al kunnen zwemmen in het meer? Zwembad wel verwarmd?
Zelf dacht ik ook aan Gardameer: iemand tips wb welke kant/camping in de mei vak?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar voor de 7e keer op rij in april naar Italië, altijd een andere regio en eigenlijk hebben we nog nooit zwembadweer gehad op al die jaren. Wel bijna altijd mooi terrasjesweer, maar onze ervaring is dat de meeste buitenzwembaden bij hotels (en ik neem aan ook campings?) zelfs nog niet open zijn in april. Meestal pas vanaf 1 mei, check dat dus zeker als zwemmen een must is.
Alle reacties Link kopieren
Altomincio lijkt me aan jouw wensen te voldoen. Hou er wel rekening mee dat er geen auto's op de camping mogen en je dus je spullen naar de caravan moet brengen, hulp van de camping dmv golfkarretje is er wel.
Because schreef:
27-02-2019 20:32
Dan zou ik zo'n mega camping pakken, waar je in de zomer niet wilt zijn.
Bijv Bella Italia
Dit. Bella Italia is een grote camping (je kunt er ook huisjes huren) met verschillende
zwembaden en het meer bij de hand.
Pesschiera is een leuke plaats en Gardaland (voor minder weer) zit in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ok zit bella Italië ook bij Gardameer? Ik ga zoeken.
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook meerdere jaren naar Italie in de meivakantie geweest, Gardameer omdat dat net qua afstand te doen is.
Neem in elk geval een grote (bekende) camping zodat je ook nog een gezellige bezetting hebt ! We zijn ooit in Frankrijk geweest waar we met nog één stel stonden, de rest van de camping was leeg. Dat is echt niet leuk. De kinderen hadden niemand om mee te spelen. Ook nog rotweer erbij en je hebt een mislukte vakantie.

In de meivakantie Italie is een gok. We hebben het es redelijk gehad, paar dagen aan het zwembad kunnen liggen. De kinderen erin althans, wij niet, want veel te koud en de baden zijn niet verwarmd. Maar daar hebben die kinderen weinig last van. Maar ik zoek altijd iets uit met een voetbalveld of speeltuin, zodat de kinderen gemakkelijk vriendjes kunnen maken. En dan wisselden we het af met een dagje op de camping (zwemmen hopelijk) en een dagje naar een stadje of een leuke markt ofzo.

Kennis is vorig jaar ook naar omgeving Pisa geweest in de meivakantie, eerste week alleen maar regen en koud weer gehad. Pas de laatste paar dagen konden zij het zwembad in. Gelukkig is er wel genoeg te bekijken in de omgeving, maar het is wel jammer. Zeker als je zover rijdt en je hebt slecht weer.
Zelf ook es naar midden Frankrijk geweest, ook zo rond de 1000 km en hebben het toen erg koud gehad. Konden niet eens buiten eten, ja, met de jassen aan. Koffie koelde zo hard af dat we maar vlug het chaletje weer ingingen.
Dus wij gaan nu vliegen naar Turkije. Meer kans op mooi weer, al blijft het overal een gok natuurlijk. Als je zekerheid wil moet je echt ver weg.

Maar voor nu, zou ik dus inderdaad een grote camping aan het Gardameer zoeken. Bijv. Altomincio, Bella Italia, Lido, Spaggia d'Oro, La Quercia, Piani di Clodia.
Of richting de Adriatische Kust en kies voor bijv. Marina die Venezia of Union Lido, Pra del Torri, Spaggia E Mare. Kun je ook leuk naar Venetië en dagjes strand.
Alle reacties Link kopieren
Aan het Lago Maggiore / Lago Mergozzo :

https://www.isolino.it/nl

https://www.campingcontinental.com/nl/
Alle reacties Link kopieren
Isolino is ook leuk inderdaad ! Meer op jongere kinderen gericht. Leuke speeltuintjes ook. Maar wél badmuts op :)

Ik wist niet dat Gardaland nu wél open is in de meivakantie. In de jaren dat wij er waren was het áltijd dicht, zo jammer, want was echt iets voor mijn kinderen.
Onthou ik als we ooit nog eens in de meivakantie weer naar het Gardameer gaan.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
28-02-2019 10:32
Wij zijn ook meerdere jaren naar Italie in de meivakantie geweest, Gardameer omdat dat net qua afstand te doen is.
Neem in elk geval een grote (bekende) camping zodat je ook nog een gezellige bezetting hebt ! We zijn ooit in Frankrijk geweest waar we met nog één stel stonden, de rest van de camping was leeg. Dat is echt niet leuk. De kinderen hadden niemand om mee te spelen. Ook nog rotweer erbij en je hebt een mislukte vakantie.

In de meivakantie Italie is een gok. We hebben het es redelijk gehad, paar dagen aan het zwembad kunnen liggen. De kinderen erin althans, wij niet, want veel te koud en de baden zijn niet verwarmd. Maar daar hebben die kinderen weinig last van. Maar ik zoek altijd iets uit met een voetbalveld of speeltuin, zodat de kinderen gemakkelijk vriendjes kunnen maken. En dan wisselden we het af met een dagje op de camping (zwemmen hopelijk) en een dagje naar een stadje of een leuke markt ofzo.

Kennis is vorig jaar ook naar omgeving Pisa geweest in de meivakantie, eerste week alleen maar regen en koud weer gehad. Pas de laatste paar dagen konden zij het zwembad in. Gelukkig is er wel genoeg te bekijken in de omgeving, maar het is wel jammer. Zeker als je zover rijdt en je hebt slecht weer.
Zelf ook es naar midden Frankrijk geweest, ook zo rond de 1000 km en hebben het toen erg koud gehad. Konden niet eens buiten eten, ja, met de jassen aan. Koffie koelde zo hard af dat we maar vlug het chaletje weer ingingen.
Dus wij gaan nu vliegen naar Turkije. Meer kans op mooi weer, al blijft het overal een gok natuurlijk. Als je zekerheid wil moet je echt ver weg.

Maar voor nu, zou ik dus inderdaad een grote camping aan het Gardameer zoeken. Bijv. Altomincio, Bella Italia, Lido, Spaggia d'Oro, La Quercia, Piani di Clodia.
Of richting de Adriatische Kust en kies voor bijv. Marina die Venezia of Union Lido, Pra del Torri, Spaggia E Mare. Kun je ook leuk naar Venetië en dagjes strand.
Dank je wel! Wij overwegen ook paar dagen van te voren pas te boeken... gelet op de weersvoorspellingen...
Met het vliegtuig is bijna niet te betalen joh met drie kids in mei vak... zijn we meer dan 4000,- kwijt en dat hebben we niet of er niet voor over...
Alle reacties Link kopieren
Ver rijden en daar in de kou regen lijkt me een ramp...
Dan iig naar een plek waar je voldoende uitstapjes kunt maken...
keuteltje schreef:
28-02-2019 10:47
Dank je wel! Wij overwegen ook paar dagen van te voren pas te boeken... gelet op de weersvoorspellingen...
Met het vliegtuig is bijna niet te betalen joh met drie kids in mei vak... zijn we meer dan 4000,- kwijt en dat hebben we niet of er niet voor over...
Slim! Dit wilde ik je adviseren.
Alle reacties Link kopieren
keuteltje schreef:
28-02-2019 10:47
Dank je wel! Wij overwegen ook paar dagen van te voren pas te boeken... gelet op de weersvoorspellingen...
Met het vliegtuig is bijna niet te betalen joh met drie kids in mei vak... zijn we meer dan 4000,- kwijt en dat hebben we niet of er niet voor over...
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet !
Kijk hier maar es bijvoorbeeld:
https://www.vliegvakanties.de/trafficframe.htm

Hotel Mirador Resort en Spa, 7.2 op Zoover
3 glijbanen en aan het strand
27 april - 5 mei
All inclusive vanaf Keulen voor 2.195,-

Hotel Lonicera World, met een 9.7 op Zoover.
4 glijbanen en aan het strand
Van donderdag 25 april - 2 mei, in een familiekamer, all inclusive voor EURO 2.564,= vanaf Dusseldorf.

Deze is ook erg de moeite waard, lijkt mij (ik heb em zelf genoteerd voor een ander jaar).
Golden Taurus Park in Noord Spanje, Costa Blanca
Aan het strand, zwembad met leuke glijbanen
Van 23 - 30 april, vanaf Maastricht voor 1.864,= Half-Pension
Of 24 april vanaf Weeze voor 1.850,-

https://zonvakanties.vakantiepiraten.nl ... yCount=8-9


Als een beetje flexibel bent in je data, kun je best voordelig uit zijn.
Ik wist het wel !
Alle reacties Link kopieren
O wat goed! Dank!!!!! Noord Spanje lijkt me nog best fris. Familiekamer lijkt me een ramp...
Alle reacties Link kopieren
Die in Golden Taurus is gebaseerd op 2 kamers, dacht ik.
Volgens mij heb je dáár meer kans op mooi weer dan in Italië !
En halfpension (dus lekker zelf niet hoeven koken hahaha).
En kun je lekker naar het strand, ook al is het wat frisser. Op die leeftijd nog emmertjes, schepjes mee. Dikke prima. Dagjes naar Barcelona, Blanes, Lloret de Mar, Girona...
Alle reacties Link kopieren
haha geweldig... het niet hoeven koken klinkt mij als muziek in de oren..
maar manlief is vreselijk gewend (en daarmee verwend) om elke dag een heerlijk maaltje geserveerd te krijgen van vrouwlief en die lust het lauwe eten uit van die bakken niet zegt ie...
het punt is dat ik een 3 kamer appartement toch wel erg fijn vindt want 3 kinderen op 1 kamer vind ik echt een no-go....
en een dagje blanes of lloret de mar klinkt niet echt aantrekkelijk
maar een dagje Barcelona dan weer wel :-)

ik hoop toch op een mooie auto-vakantie naar Italie of evt Frankrijk!
Alle reacties Link kopieren
He, maar jij bent er ook nog ! En een weekje es juist níet hoeven koken is toch heerlijk!
Enne...dan zou ik toch mooi een goedkoop appartementje of huisje boeken en hém laten zien waar de potten en pannen staan ! Ik vind koken op zich niet erg. Het verzinnen elke dag wél en bijbehorend gezeur van de kinderen dat ze es niet lekker vinden. Dus af en toe zo’n weekje all inclusive......feest voor iedereen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven