Oostkust Australië in april/mei

28-02-2019 14:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ooit de oostkust van Australië gedaan in deze periode? Is het dan nog lekker weer?
Ik heb een aantal jaren geleden de oostkust bezocht. Dat was halverwege/eind mei. Het was er warm. Vooral Cairns, maar dat is eigenlijk altijd wel zo vanwege het klimaat.

In Cairns was het rond de 30 graden, in andere steden gemiddeld 25.

Waar wil je naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het bezocht eind mei/ begin juni. Ik denk dat het afhangt wat voor jou lekker weer is. In Sydney was het rond de 15 graden met zon. Dus lange broek en af en toe een jasje, maar wij vonden het erg lekker weer om dingen te bekijken. In cairns was het idd een stuk warmer, voor ons net niet te warm (denk 25-30)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een aantal jaar geleden de hele maand april geweest. Sydney, Alice Springs, Brisbane en van daaruit met een camper richting Cairns gereden. Ik heb echt top weer gehad met alleen op 1 dag in Brisbane regen en af en toe een tropisch buitje hoe noordelijker ik kwam. Heb echt 4 weken in topjes en korte broeken gelopen en veel gezwommen. Nou zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst maar ik was blij met mijn keuze om in april te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik was in maart en begin april in Melbourne en Sydney, en dat was redelijk weer, maar zeker tegen het einde niet geweldig meer. Melbourne veel regen gehad ook, Sydney minder. Hoe meer naar het noorden je gaat, hoe warmer het natuurlijk wordt. En als je in zo’n ‘omslag seizoen’ gaat, net tussen echt zomer en echt winter, dan weet je het gewoon niet van tevoren. Het jaar kan het een bepaalde week 24 graden met zon zijn, het andere jaar 12 met regen.
Alle reacties Link kopieren
ja ik heb dat gedaan een aantal jaar geleden. Gezien praktische redenen was ik begonnen in Cairns en ben ik naar het zuiden gaan reizen. Hierdoor werd het kouder aangezien seizoen en aangezien het zuidelijker reizen. Was alsnog prima te doen hoor

Tip; begin je reis in het zuiden (Melbourne, Sydney, weet niet waar je wilt starten) en reis naar het noorden. Daarmee kun je wat koude nachten zien te voorkomen ;)

Mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven