Delft met dochter

04-03-2019 16:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overmorgen vertrek ik met dochter (9) naar Delft. We hebben ‘n hotel in het centrum geboekt en ‘n high tea en we zijn van plan om in ieder geval te gaan shoppen.

Iemand tips over parkeren, eten, leuke dingen om te zien of te doen? Voor mij wordt ‘t ook de eerste keer Delft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met de trein gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Ik zou de Nieuwe Kerk (op de Markt) beklimmen, dan heb je prachtig uitzicht over de hele stad. Ook de kerk zelf in, kan leuk zijn. Het is de kerk waar het koningshuis begraven ligt en daar is een tentoonstelling over.
Als jullie musea leuk vinden naar het Prinsenhof. Daar heeft Willem van Oranje gewoond en is hij ook doodgeschoten. Mooi, historisch gebouw en interessante tentoonstelling over de geschiedenis van Nederland.
Als je door de stad gaat wandelen even langs de Oostpoort, dat is een oude stadspoort die nog steeds staat.
Molen de Roos kan ook leuk zijn om te bezoeken. Daarnaast staat de Bagijnetoren, nog een stukje oude stadsmuur.

Even langs bij chocolaterie de Lelie, voor chocolaatjes of bij goed weer, voor een ijsje. Ze hebben het beste ijs van Delft!

Lunchen is lekker (en goedkoop) bij Ark van Delft. Of naar bakker Suikerbuik.

Leuke restaurants voor 's avonds zijn Djebena (Ethiopisch), Proeflokaal Sijgje, Huszár (net een stukje uit het centrum), de V.
Alle reacties Link kopieren
Parkeren in 1 van de 3 parkeergarages rond het centrum kost €16 per dag en is prima. Let op: de Sint Sebastiaansbrug is dicht, en navigatiesystemen zijn vaak niet zo in staat om je iets anders aan te bieden. Bekijk vooraf dus even je route met de auto om te kijken of je er last van hebt: https://www.delft.nl/wonen/parkeren-en- ... mleidingen

Als het haar interesse een beetje heeft, is het science centre leuk om te bezoeken!
Dit vinden mijn kinderen erg leuk https://museumjeugduniversiteit.nl/muse ... tre-delft/.

De grote kerk vonden zij ook interessant. Eventueel een rondvaart?
Op de Markt naar het standbeeld van Hugo de Groot, kijken of hij om 12:00 de bladzijde van z'n boek omslaat!
Op de Markt naar de drogist voor dropjes: https://www.salamanderdelft.nl
Voor een smoothies en een taartje naar Angie's Juicebar in de Choorstraat: https://indebuurt.nl/delft/gids/angies-juicebar/
Soms is er een paardentram danwel een koetsje, maar ik heb nog niet door wanneer. Ook op de Markt in elk geval.
Bij de Nieuwe Kerk niet vergeten naar het hondje van Willem van Oranje te kijken.
Ik sluit me aan bij bovenstaande posts, alleen niet bij de restaurants.

Bakker Suikerbuik zou ik overslaan. Niet lekker en ook niet leuk.
De Ark zou ik ook laten voor wat het is. Het zit niet bepaald in het leukste stuk van Delft.

Restaurants die ik aan zou raden:
- Stads Koffiehuis (lunch. De broodjes zijn fantastisch en de pannenkoeken lekker)
- Kek (lunch. Wel altijd heel druk)
- Kobus Kuch (de leukste tent van Delft! Tosti met een kop soep bijvoorbeeld)
- Bazaar (zit bij Prinsenhof)

Avond:
- de V. Niet heel lekker, maar prima en heel gezellig
- De Pelicaan. Heel erg lekker
- Stromboli voor de pizza
- De Centrale voor iets duurder, maar lekkerder. (en leuk met kind)

Ik ben in Delft opgegroeid en kom er nog regelmatig, maar woon er niet meer. Ik heb nu helemaal zin om naar Delft te gaan! :)
Nog een leuk museumpje:

Paul Tetar van Elven. Goed te combineren met het Prinsenhof en leuk om te zien hoe de sjiek vroeger woonde.
Shoppen in Delft is trouwens niet zo leuk. Er zijn vooral heel veel ketens, maar er zijn wel een paar leuke winkels:

- Top1Toys. De eigenaar weet heel veel van speelgoed.
- Poppedijn voor het duurdere speelgoed (zit net buiten het centrum)
- De Winkel. Mijn favoriet. :heart: Het is echt zo'n winkel van Sinkel
- Chocola halen bij Van der Burgh chocolaad.
- Paagman voor heel veel boeken
- De Omslag voor wat literairder spul
- The Final Touch voor riemen en dergelijke
- De Showroom voor lieve sieraden. Het is een familiebedrijfje waarvan de eigenaresse zelf die sieraden ontwerpt en verkoopt. 't Is niet heel duur, zeg zo'n veertig euro voor een vergulde ring.
Alle reacties Link kopieren
Oh kopje thee drinken en taartje eten bij Jans! Hebben ze echt hele lekkere taartjes en je krijgt je thee in een heel schattig theepotje.
In het oude postkantoor, 't Postkantoor, Hypolytusbuurt.
In het oude stationsgebouw, Italiaans eten, Pavarotti.
Elke keer als er een winkel of een andere zaak weggaat, komt er een restaurantje in hier in Delft, dus je zal niet honger naar huis hoeven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, jullie tips. Ik heb er nu nog meer zin in.
Alle reacties Link kopieren
Gister was de pizza bij Stromboli in ieder geval erg lekker! Straks gaan we een stadswandeling langs alle highlights doen. En het is markt, leuk extraatje :heart:

Ik hoop dat ik nog zin heb in lunch of taart na het uitgebreide ontbijtbuffet - anders mss iets meenemen voor thuis.
Fijn dat je het naar je zin had! Heb je nog iets meegenomen naar huis? Jans taartjes of wat bij Kek vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Bij Jans nog wel ‘n taartje gegeten, maar verder veilig alles in Delft gelaten - da’s beter voor de lijn!

Wel heul veul kleren voor m’n dochter, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven