Heimwee in afrika

13-03-2019 16:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen!
Na een aantal forums op viva te hebben gelezen besloot ik speciaal een account aan te maken voor dit probleem. Ik hoop echt dat dit me er een beetje doorheen kan gaan helpen. Ik zit sinds zondag in tanzania en ik zie prachtige dingen maar die heimwee.. toen ik aankwam merkte ik direct al wat een cultuurverschillen er waren met nederland. Ik was nog nooit in een niet westers land geweest dus dat was een enorme klap voor me. Ik merk dat dit wel iets beter wordt (ietjes) maar blijft moeilijk. Ik mis mijn familie en vriend alleen zo erg dat ik haast niet kan eten. Deze week zit ik in een gastgezin dus dat is naast bijzonder ook erg zwaar. Er is geen enkel iemand met wie ik kan praten hierover die het compleet zal snappen en er is geen enkel westers iemand om me heen. Dit weekend ga ik naar een stadje hiernaast, arusha en daar zijn als het goed is wel wat meer vrijwilligers dus dat helpt misschien ook wel.. ik ben hier in totaal 6 weken waarvan 5 weken vrijwiligerswerk. Misschien dat dat ook gaat helpen.. ik weet het allemaal even niet meer...
Iemand hier ervaring mee of iemand die me kan opbeuren hahah?
Veel liefs
Boek gewoon een vliegticket terug. Je bent niet verplicht daar te blijven.
Je bent er net, je moet gewoon even acclimatiseren. Geef jezelf even de tijd en dan gaat het vast beter.
Geniet ze!
Kom naar huis! Heimwee kan ziekmakend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het toen ik op mijn 20ste alleen naar Cuba ging. Het overvalt je. Vooral dat het zo anders is en je het niet kunt delen. Ik raad je aan om het de tijd te geven. Na een dag of 3 was ik gewend ondanks dat de reis nooit makkelijk werd ben ik wel van het land gaan houden. Ik reis nu meer dan 20 jaar later nog steeds alleen en ik vind het echt een verrijking. Houd vol! Het wordt beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eerst het weekend maar eens afwachten. Ze rekenen op je dus na een paar dagen teruggaan is geen optie natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik heb dit ook gehad toen ik 2 jaar geleden in een Oost-Afrikaans land was. Ik had al veel gereisd en dacht het allemaal wel aan te kunnen. Maar het was echt zwaar om als enige Westerse blanke tussen mensen met een achtergrond te verblijven. Het overviel me echt. Ik was helemaal op.... al die indrukken etc.

Ik denk dat je bezoek aan Arusha je wel goed zal doen. Veel toeristen daar en cafés en andere gelegenheden.

Tips heb ik verder niet voor je. Maar ik weet wat je doormaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen?
Ik heb ook last van heimwee maar het gaat na een aantal dagen altijd beter.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al met het vrijwilligerswerk begonnen? Doe je dat alleen of met meerdere mensen?
Arusha is in principe wel een stadje waar meer vrijwilligers komen dus daar zou je meer Westerse mensen moeten kunnen vinden.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Jawlensky schreef:
13-03-2019 16:54
Je bent er net, je moet gewoon even acclimatiseren. Geef jezelf even de tijd en dan gaat het vast beter.
Geniet ze!
Dit. En in Arusha tref je wel meer toeristen.
Geef het 1 à 2 weken.
Terugvliegen kan volgende week ofzo nog altijd.

Wanneer begint het werk?
En waarom wou je dat zo graag doen in je ééntje (ipv vriend of iemand anders mee te nemen)?
Je hebt er nu niks meer aan, maar voor anderen die langere tijd naar het buitenland gaan: mij helpt (hielp) het altijd me heel erg voor te houden dat het de eerste dagen/weken (ik ben drie keer een jaar weggeweest) alleen maar tegen kan vallen.... Je hebt hoge verwachtingen, maar weet totaal niet wat e te verwachten staat. De kans dat perfect op elkaar aansluit is bijna nul. Mij helpt het dan onwijs als ik me daar op voorbereid heb. Alles wat dan wel is zoals ik had verwacht is alleen maar mooi meegenomen ;-)

Voor nu, voor jou: geef het een paar dagen en zorg dat je niet alleen zit. Ga erop uit, met je gastgezin, en straks met de andere vrijwilligers. Probeer jezelf bezig te houden in ieder geval en niet te veel aandacht en tijd aan je heimweegevoelens te besteden.

Sterkte en hopelijk alsnog veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven