Prijs Ticket NY

22-04-2019 16:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september vertrek ik voor een werkproject voor twee maanden naar New York. Ik heb weinig ervaring met vliegen/het kopen van tickets. Hier misschien mensen die een idee hebben wanneer ik qua prijs (voor een directe vlucht) het beste een ticket kan kopen en wat de prijzen ongeveer zijn?
Heb je vaste data waarop je wil vliegen of kun je daar flexibel in zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee jaar terug in juli geboekt en vlogen vanaf Brussel naar JFK. Dit was (inclusief stoelreservering) €950 voor twee personen, met Brussel Airlines.

Ik hield gewoon de prijzen in de gaten en had voor mijzelf een maximum gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik nu al wel kopen. September is in NY een zeer drukke maand met veel zakelijke congressen en jaarvergaderingen. Dan is het op sommige dagen zelfs moeilijk een hotel te vinden. Vliegticketprijzen schieten door de lucht heen op zo'n moment. Ik zou dus niet rekenen op goedkope lastminutes en gewoon bijtijds een ticket kopen.

Reken op een bedrag van 450 euro bij KLM als je nu boekt tot 3000 euro als je een week vooraf boekt. Daar tussenin lopen de prijzen op naarmate er meer stoelen worden verkocht. Als je flexibel bent, kun je natuurlijk wat spelen. Vlieg niet heen op zondag of maandag en vlieg niet terug op donderdag of vrijdag. Dat zijn de zakelijke vliegdagen.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 16:32
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 16:27
Heb je vaste data waarop je wil vliegen of kun je daar flexibel in zijn?
Ik heb op zich geen vaste dagen, maar moet wel begin september in NY zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bij vertrek op 10 september al een retour voor € 320 met Norwegian rechtstreeks vanaf Amsterdam en bij vertrek een week eerder € 340
girasole3 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 16:34
15.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skyscanner even checken? Voor juni ben ik 450 kwijt met Norwegian.
Alle reacties Link kopieren
Torrey87 schreef:
22-04-2019 16:29
Wij hebben twee jaar terug in juli geboekt en vlogen vanaf Brussel naar JFK. Dit was (inclusief stoelreservering) €950 voor twee personen, met Brussel Airlines.

Ik hield gewoon de prijzen in de gaten en had voor mijzelf een maximum gesteld.
Dankjewel voor je bericht. Ik houd de prijzen ook in de gaten, zag onlangs heel goedkope tickets van iets meer dan 300 euro, maar die zie ik nu niet meer voorbij komen...
Alle reacties Link kopieren
isa_isa_ schreef:
22-04-2019 16:32
Ik heb op zich geen vaste dagen, maar moet wel begin september in NY zijn...
3 december met Delta heen om 9:55 en 10 september met KLM terug om 17:35 kost je nu volgens de KLM-site 411,52 euro, inclusief boekingskosten. Veel goedkoper ga je het niet krijgen, dus als je toch al weet dat je gaat zou ik die nu boeken.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-04-2019 16:31
Dan zou ik nu al wel kopen. September is in NY een zeer drukke maand met veel zakelijke congressen en jaarvergaderingen. Dan is het op sommige dagen zelfs moeilijk een hotel te vinden. Vliegticketprijzen schieten door de lucht heen op zo'n moment. Ik zou dus niet rekenen op goedkope lastminutes en gewoon bijtijds een ticket kopen.

Reken op een bedrag van 450 euro bij KLM als je nu boekt tot 3000 euro als je een week vooraf boekt. Daar tussenin lopen de prijzen op naarmate er meer stoelen worden verkocht. Als je flexibel bent, kun je natuurlijk wat spelen. Vlieg niet heen op zondag of maandag en vlieg niet terug op donderdag of vrijdag. Dat zijn de zakelijke vliegdagen.
Ah geweldig, dankjewel voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-04-2019 16:33
Ik vind bij vertrek op 10 september al een retour voor € 320 met Norwegian rechtstreeks vanaf Amsterdam en bij vertrek een week eerder € 340
Hmm, deze heb ik niet gezien, dus ik nog een keer kijken. Dankjewel!
Als je voor je werk naar New York moet regelt je baas dan geen vliegticket en verblijf?
Alle reacties Link kopieren
Oh had inderdaad helemaal niet gezien dat het voor werk was en dat je twee maanden blijft. Maar later terug zou geen probleem moeten zijn voor de prijs. Wel wil je dan misschien een flexibel ticket. Dat is een stuk duurder.

Als je baas betaalt zo laat mogelijk boeken, dan is je ticket het duurste en spaar je de meeste punten ;)
Alles wat qua dagen uitkomt, geen bizarre tijd of ellenlange overstap is en rond de €400 is zou ik gewoon boeken.
Hoe verder van te voren je boekt hoe goedkoper.

Wat je ook even kan doen: cookies verwijderen en in privé modus zoeken. Ik gebruik altijd skyscanner om data te vergelijken. En zoek via een pc of Android telefoon, via een mac of
iPhone wil het nog wel eens duurder uitvallen.
girasole3 schreef:
22-04-2019 16:33
Ik vind bij vertrek op 10 september al een retour voor € 320 met Norwegian rechtstreeks vanaf Amsterdam en bij vertrek een week eerder € 340
Norwegian zou ik niet boeken, die hebben al een tijd financiële problemen. Er zijn de laatste tijd al meerder maatschappijen omgevallen (jet Airways, wow air) en dan heb je geen ticket en moet je nog maar zien dat je je geld terug krijgt.

Norwegian heeft al 5 vliegtuigen moeten verkopen en lijkt nu de prijzen idioot naar beneden te gooien om maar geld binnen te krijgen.
Als ze vliegen heb je een voordeeltje. Maar gaan ze failliet dan ben je mooi de sjaak.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-04-2019 16:47
Als je voor je werk naar New York moet regelt je baas dan geen vliegticket en verblijf?
Nee het gaat om een zelfstandig project...
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-04-2019 16:50
Oh had inderdaad helemaal niet gezien dat het voor werk was en dat je twee maanden blijft. Maar later terug zou geen probleem moeten zijn voor de prijs. Wel wil je dan misschien een flexibel ticket. Dat is een stuk duurder.

Als je baas betaalt zo laat mogelijk boeken, dan is je ticket het duurste en spaar je de meeste punten ;)
:-).

Ik hoef geen flexibel ticket, dus zo te lezen scheelt dat...
Norwegian heb ik een slechte ervaring mee dus die zou ik overslaan.
Ik zou Skyscanner doen, evt via iemand anders telefoon of device, ik ben ervan overtuigd dat dat kan schelen.
Ik wilde gewoon rechtstreeks vliegen, ruimbagage mee en heb via KLM zelf geboekt. Die goedkope vluchten worden steeds duurder naarmate je meer wensen hebt, die zijn meer voor als het je niet uitmaakt hoe je zit en geen ruimbagage hebt.
Er komt zo 150 euro bij.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-04-2019 17:15
Norwegian heb ik een slechte ervaring mee dus die zou ik overslaan.
Ik zou Skyscanner doen, evt via iemand anders telefoon of device, ik ben ervan overtuigd dat dat kan schelen.
Ik wilde gewoon rechtstreeks vliegen, ruimbagage mee en heb via KLM zelf geboekt. Die goedkope vluchten worden steeds duurder naarmate je meer wensen hebt, die zijn meer voor als het je niet uitmaakt hoe je zit en geen ruimbagage hebt.
Er komt zo 150 euro bij.
Dankjewel voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-04-2019 16:34
3 december met Delta heen om 9:55 en 10 september met KLM terug om 17:35

Ze wil er dit jaar september al naar toe, en niet tien maanden blijven, gok ik. :P
Alle reacties Link kopieren
€300 naar New-York?
Lijkt mij niet goed. Lekker bij KLM boeken.
Ik zou gewoon nu een ticket kopen. Ik dacht eerst ook van ik wacht nog even, het wordt vast goedkoper toen ik een vliegticket wilde kopen voor Londen (werkzaamheden aan het spoor anders was ik gaan treinen). Maar nee uiteindelijk bijna het dubbele betaald want de tickets waren toen ik echt wilde boeken ineens een stuk duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het nu ook nog zo werkt, maar zoek op tickets vanuit een incognito browser. Doe je dat niet, dan wordt elke keer als je zoekt op de tickets de prijs weer net iets hoger.
Of dat nu nog steeds zo is, weet ik niet zeker, maar in het verleden was dat echt het geval.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-04-2019 18:36
Ik zou gewoon nu een ticket kopen. Ik dacht eerst ook van ik wacht nog even, het wordt vast goedkoper toen ik een vliegticket wilde kopen voor Londen (werkzaamheden aan het spoor anders was ik gaan treinen). Maar nee uiteindelijk bijna het dubbele betaald want de tickets waren toen ik echt wilde boeken ineens een stuk duurder.
Ja, ook vanwege al jullie tips ga ik nu inderdaad een ticket boeken.
Tiswa schreef:
22-04-2019 19:22
Ik weet niet of het nu ook nog zo werkt, maar zoek op tickets vanuit een incognito browser. Doe je dat niet, dan wordt elke keer als je zoekt op de tickets de prijs weer net iets hoger.
Of dat nu nog steeds zo is, weet ik niet zeker, maar in het verleden was dat echt het geval.
Ik heb dat regelmatig zo gedaan, maar geen prijsverschil bemerkt.

Wat wél lucratief kan zijn is je gewenste vlucht volgen. Dan krijg je telkens een melding op je e-mail wanneer de prijs verandert. Zo had ik 'n keer een vlucht ruim een half jaar op volgen gezet die fluctueerde tussen bijna 900 en op het laagste punt 365 euro. De laagste bedragen werden gescoord op black friday en ongeveer 2 maanden voor de vluchtdatum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven