Roadtrip tips

25-04-2019 19:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil komende zomer een roadtrip maken van ongeveer twee a drie weken door Europa met een groepsreis. De bedoeling is dat er op de mooiste plekjes in de wilde natuur gekampeerd word. Dus niet op een camping met douche en toilet.

Kamperen vind ik geen enkel probleem, zonder douche overleef ik ook wel gezien we genoeg beekjes en rivieren tegen gaan komen.

Waar ik wel tegenaan loop is hoe ik in vredesnaam moet gaan plassen, laat staan poepen. Wat zijn jullie tips en trucjes? Of is het gewoon een kwestie van komt wel goed, je went eraan?

Andere roadtrip tips en kampeertips zijn natuuijk ook welkom.
Ga je road-trippen en zie je steden?

Of ga je door de natuur wandelen en af en toe je tent uitgooien?


In dat eerste geval kom je ongetwijfeld af en toe een café met een gewoon toilet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Het is het tweede geval, met vooral in de avond/nacht of vroege ochtend verder reizen met een busje. Nou ja als je eens in de drie vier dagen een dorp/café/restaurant tegenkomt lijkt mij wat weinig.
Ga je wild kamperen dan? Mijn ervaring met kamperen op natuurcampings is, dat er vaak een ecotoilet staat. Dat is een chic woord voor een houten hokje boven een gat in de grond met zaagsel.
Dus dan ga je op de wc boven dat gat zitten, poept in het gat en gooit er daarna wat zaagsel op.
Belangrijkste hierbij is om Ten Allen Tijden je adem in te houden.
Ik zou zelf gaan rijden zodat je zelf kunt bepalen waar je slaapt: gewoon in motels/pensionnetjes dus ipv zonder comfort.
Oh goed lezen, wildkamperen dus.
Nou ja plassen is simpel: hurken achter een bosje en plassen maar. Flesje water mee om af te spoelen of eventueel wc papier dat je daarna bij het andere vuil gooit en niet in de natuur.
Poepen hetzelfde maar dan graaf je eerst een gat, poept daarin en gooit t weer dicht. Dus klein schepje mee.
Naar welke landen wil je? Want je mag lang niet overal zomaar wildkamperen. In Frankrijk bv moet je toestemming hebben van de landeigenaar of je moet op minimaal een uur lopen van de weg af zitten. Dat wordt al lastig. En zo zijn er in veel landen andere regels voor wildkamperen. Scandinavië is volgens mij het beste om te gaan wildkamperen. In deze landen mag het iig niet :
Duitsland
Groot-Brittanië
Italië
Luxemburg
Oostenrijk
Slovenië
Nederland
België
Griekenland
Bulgarije
Kroatië
Alle reacties Link kopieren
Richting Spanje en Portugal, en vanaf Portugal weer terug naar Nederland. Volgens mij is wildkamperen inderdaad toegestaan of onder bepaalde voorwaarden. Scandinavië staat ook hoog op mijn wensenlijstje net als Azië en Georgië.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de organisatoren van de groepsreis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Roadtrippend door europa kom je echt wel dagelijks een wc tegen. En in (hoge) nood, graaf je een gaatje
Alle reacties Link kopieren
'In Spanje en Portugal is de regelgeving omtrent het wildkamperen nogal vaag . In Spanje is de regelgeving per regio verschillend. Zo is het voor korte duur toegestaan in sommige gebieden (Baskenland, Catalonië, Madrid, Castilla y León en Castilla la Mancha) maar in Andalusië, Aragón, Asturias, Extremadura, Galicië, Navarra en Valencia is het verboden. In Portugal is het in principe verboden maar wordt het in de minder toeristische gebieden gedoogd.'

Schepje mee, kuiltje graven en poepen maar. Het went echt. Papier niet mee begraven of verbranden, maar weggooien in de vuilnisbak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven