Iemand ooit gevaren met de MS Rotterdam?

03-06-2019 19:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al; heeft er iemand van hier al wel eens met de MS Rotterdam gevaren van de HAL? Ondanks hun mooie website, heb ik toch een bups aan vragen en ben ik benieuwd naar ervaringen.

Natuurlijk staan er online veel ervaringen, maar die zijn dan niet allemaal specifiek van deze boot. En uiteraard heb ik hun ook gebeld, bijvoorbeeld over het feit dat op hun eigen website er nergens (althans, ik heb het niet kunnen vinden....) wordt gesproken over dat het all inclusive betekent dat er geen drankjes in de prijs zitten, en je deze dus los moet betalen. Kan heel logisch klinken voor mensen die wel eens op een cruise zijn geweest, maar wij dus nog nooit, haha, en ik vond het raar dit op een andere website (die deze reis ook aanbiedt, en die dus wel een prijslijst heeft staan) wel te hebben gevonden.

En verder ben ik gewoon benieuwd naar hoe het is op zo'n cruise :-)

Dus ik hoor graag ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het arrangement niet gekoppeld is aan een bepaald schip, maar aan de faciliteiten die je boekt voor de reis.

Is het overigens niet HET MS Rotterdam? MS is toch een afkorting van Motorschip, en dat is toch onzijdig? Je zegt toch niet DE motorschip?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat wil je weten over het schip?

Wij hebben 2 jaar geleden er een fantastische cruise mee gehad.

Houd wel rekening dat alcohol en fooien nog extra betaald moeten worden
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je vragen dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 19:17
Wat wil je weten over het schip?

Wij hebben 2 jaar geleden er een fantastische cruise mee gehad.

Houd wel rekening dat alcohol en fooien nog extra betaald moeten worden
Nouja, niet alleen alcohol, maar dus ook gewoon fris.... (en de fooien, ja, dat weet ik inderdaad, dát stond nou wel duidelijk op hun eigen website :-) alleen dus niets over drank (in de breedste zin van het woord....)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-06-2019 19:18
Wat zijn je vragen dan?
Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar ervaringen. Hoe het gaat op zo'n schip. Hoe verloopt het inchecken bijvoorbeeld? Ik begrijp dat al je bagage (ook je hand) door de scanner gaat voor veiligheid (logisch) maar is dat dan iedere keer dat je van het schip bent geweest bijvoorbeeld? Is wel logisch natuurlijk, maar iedere dag 4000 mensen opnieuw door zo'n beveiliging laten gaan is nogal een tijdrovend klusje.... Alles voor de veiligheid hoor, daar niet van, maar ik ben dan gewoon benieuwd of dat dus inderdaad zo is, als ik me kan voorstellen. (dan zorg ik bijvoorbeeld dat we ruim op tijd weer terug op de boot zijn, zodat we op tijd aan tafel kunnen, dat soort gedachtes dus....)

Maar hoofdzakelijk dus ervaringen van mensen van hier die met dit schip hebben gevaren. Hoe vond je het? Hoe was de sfeer? Wat vond je minder geslaagd? Op welk dek sliep je, en hoorde je de motor goed in je hut?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
03-06-2019 19:15
Ik denk dat het arrangement niet gekoppeld is aan een bepaald schip, maar aan de faciliteiten die je boekt voor de reis.

Is het overigens niet HET MS Rotterdam? MS is toch een afkorting van Motorschip, en dat is toch onzijdig? Je zegt toch niet DE motorschip?
Oh, dat zou best kunnen ja! Op de één of andere manier heb ik Majesteit in m'n hoofd als ik aan MS denk :facepalm:
pejeka schreef:
03-06-2019 19:15
Is het overigens niet HET MS Rotterdam? MS is toch een afkorting van Motorschip, en dat is toch onzijdig? Je zegt toch niet DE motorschip?

Het mag allebei: https://onzetaal.nl/taaladvies/de-het-ss-rotterdam/
Irish_Wasser_Woman schreef:
03-06-2019 19:19
Nouja, niet alleen alcohol, maar dus ook gewoon fris.... (en de fooien, ja, dat weet ik inderdaad, dát stond nou wel duidelijk op hun eigen website :-) alleen dus niets over drank (in de breedste zin van het woord....)
Er staat wel gewoon op de website dat je drankpaketten kan aanschaffen en dat je voor het meeste moet bij betalen.

Wij haalden vaak in de happy hour wat. Kreeg je 2 drankjes voor de prijs van 1
Fris is betaalbaar, alcohol erg duur.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 19:37
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heet het schip 'Rotterdam'. En wordt er overal over gesproken over 'de Rotterdam'. Zelfs op de eigen site van HAL wordt over de 'de Rotterdam' gesproken.
Qua zeeziek zijn: een hut midden op het schip is de minste kans hierop.
Alle reacties Link kopieren
Het schip is mooi. Het cruisen is echt een ervaring op zich. Ik vind het geweldig. Ik heb aan boord eigenlijk nooit last gehad van de motor.

Het eten aan boord is heel goed en je kan gebruik maken van de diningroom voor het diner maar met een kleine toeslag ook van andere restaurants. Bij het ontbijt en de lunch kan je uit automaten water/koffie/thee/sap halen. Overige drankjes betaal je met je pasje (kamersleutel). Eindafrekening is voordat je van boord gaat.

De controles zijn er wel elke keer als je het schip betreedt maar door de verschillende excursies gaat niet iedereen tegelijkertijd aan en van boord. Dus je hoeft eigenlijk nooit echt lang te wachten. Dat proces gaat heel vlot.

Twee keer per week ongeveer hebben ze wat striktere eisen met kleding. Maar dat kondigen ze van te voren aan. Elke dag ontvang je ook een programma met wat er allemaal te doen is.
Stormkracht schreef:
03-06-2019 19:41
Het schip is mooi. Het cruisen is echt een ervaring op zich. Ik vind het geweldig. Ik heb aan boord eigenlijk nooit last gehad van de motor.

Het eten aan boord is heel goed en je kan gebruik maken van de diningroom voor het diner maar met een kleine toeslag ook van andere restaurants. Bij het ontbijt en de lunch kan je uit automaten water/koffie/thee/sap halen. Overige drankjes betaal je met je pasje (kamersleutel). Eindafrekening is voordat je van boord gaat.

De controles zijn er wel elke keer als je het schip betreedt maar door de verschillende excursies gaat niet iedereen tegelijkertijd aan en van boord. Dus je hoeft eigenlijk nooit echt lang te wachten. Dat proces gaat heel vlot.

Twee keer per week ongeveer hebben ze wat striktere eisen met kleding. Maar dat kondigen ze van te voren aan. Elke dag ontvang je ook een programma met wat er allemaal te doen is.
Maar daar hoef je niet aan mee te doen!
ja fijn schip, stabiele ligging, gevoelig roer. mijn crew was wat minder, de stuurman had steeds buikgriep maar verder prima bootje hoor
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 19:43
Maar daar hoef je niet aan mee te doen!
Klopt! Dat vergeet ik daarbij te zeggen.
Als wij daar geen zin in hadden gingen we bij het buffetrestaurant eten.

Die drankpakketten kunnen trouwens wel handig en voordelig zijn.
En reken maar op een paar pondjes erbij, ik vond het eten heerlijk (en veel)
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
03-06-2019 19:25
Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar ervaringen. Hoe het gaat op zo'n schip. Hoe verloopt het inchecken bijvoorbeeld? Ik begrijp dat al je bagage (ook je hand) door de scanner gaat voor veiligheid (logisch) maar is dat dan iedere keer dat je van het schip bent geweest bijvoorbeeld? Is wel logisch natuurlijk, maar iedere dag 4000 mensen opnieuw door zo'n beveiliging laten gaan is nogal een tijdrovend klusje.... Alles voor de veiligheid hoor, daar niet van, maar ik ben dan gewoon benieuwd of dat dus inderdaad zo is, als ik me kan voorstellen. (dan zorg ik bijvoorbeeld dat we ruim op tijd weer terug op de boot zijn, zodat we op tijd aan tafel kunnen, dat soort gedachtes dus....)

Maar hoofdzakelijk dus ervaringen van mensen van hier die met dit schip hebben gevaren. Hoe vond je het? Hoe was de sfeer? Wat vond je minder geslaagd? Op welk dek sliep je, en hoorde je de motor goed in je hut?
Je gaat nooit met zijn alleen tegelijk van boord en er zijn meerdere uitgangen. Sommige gaan vroeg van boord, anderen laat en anderen helemaal niet. Op tijd weer terug zijn is het belangrijkste.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 19:51
En reken maar op een paar pondjes erbij, ik vond het eten heerlijk (en veel)
Echt hé! Het eten is voortreffelijk en in overvloed. Gelukkig kan je op het schip ook fitnessen 😬 en wandelen.
Wij gaan zeker nog een tweede keer cruisen. Vond het de meest relaxte vakantie van mij ever.
Alle reacties Link kopieren
Ah, bedankt voor jullie antwoorden! We krijgen helemaal zin om te gaan boeken :-)
Qua kleding houden we er rekening mee dat we niet aan tafel gaan (ook niet bij het buffet) in shorts en tanktops :-) (niet dat we dat op andere plekken wel doen hoor)
Gala neem ik niet mee, maar gewoon casual-netjes natuurlijk wel.

Ja, die pondjes extra zal inderdaad wel :bonk: Maar ik hoop tegen die tijd rond de 20 weken zwanger te zijn, dus ik kom sowieso zwaarder van boord, en heb dus een goed excuus :yes:
(en ja, ik heb gelezen dat ik een verklaring van mijn arts moet meenemen met de uitgerekende datum en zo :-) )
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-06-2019 19:59
Wij gaan zeker nog een tweede keer cruisen. Vond het de meest relaxte vakantie van mij ever.
Dit hoop ik ook, dat het een hele relaxte vakantie wordt :-) Dé reden om hier voor te kiezen, ook al is het best een dure vakantie.... (en dan valt de reis die wij hebben gezien, nog best betaalbaar uit....) Ik kan niet wachten om lekker te gaan lezen en zo, en die mooie plekken te bezoeken die we sowieso een keer zouden willen zien! Slechts één plaats hebben we al eerder bezocht (wel al 10x keer, haha) maar het is alleen maar leuk daar nóg eens rond te lopen, en te shoppen :-p
Irish_Wasser_Woman schreef:
03-06-2019 20:09
Dit hoop ik ook, dat het een hele relaxte vakantie wordt :-) Dé reden om hier voor te kiezen, ook al is het best een dure vakantie.... (en dan valt de reis die wij hebben gezien, nog best betaalbaar uit....) Ik kan niet wachten om lekker te gaan lezen en zo, en die mooie plekken te bezoeken die we sowieso een keer zouden willen zien! Slechts één plaats hebben we al eerder bezocht (wel al 10x keer, haha) maar het is alleen maar leuk daar nóg eens rond te lopen, en te shoppen :-p
Het is het geld dubbel en dwars waard, veel plezier!
Ik heb gevaren op de MS Rotterdam, twee jaar geleden, naar Noorwegen. Het was een geweldige ervaring, maar dan wel voornamelijk door Noorwegen en de plaatsen/fjorden die we aandeden. De ervaring op het schip was ook prima, weinig mis mee, maar het is wel een bepaald soort publiek (ouder, rijker). Wat dat betreft kloppen de cruise-clichés wel als het gaat om de HAL (zijn zat andere cruisemaatschappijen die bijvoorbeeld jonger en hipper zijn bijv).

Wij (twintiger en dertiger) liepen af en toe een klein beetje verloren rond waar we nu precies moesten gaan zitten (toch ander publiek, drankjes ook erg prijzig), maar goed, je kunt prima je eigen gang gaan, je kunt als je wil ook niet-chique eten in het buffetrestaurant of de 'snack'hoek.

Verder kreeg ik een beetje een ongemakkelijk gevoel bij het personeel dat erg hard moet werken, en dat niet onder de allerbeste omstandigheden werkzaam is en leeft op dat schip, maar dat zal wel voor veel cruisepersoneel gelden en niet alleen voor de HAL.

Hoe dan ook, de cruise was fantastisch, ik zou zo nog eens naar Noorwegen gaan op die manier. Als ik kon kiezen liever niet met de HAL, maar een andere keuze heb je niet echt als je vanuit Rotterdam wil varen (en echt iets mis is er dus zeker niet mee, dus gewoon doen als het je leuk lijkt!).
Alle reacties Link kopieren
Wel ervaring met andere cruises. Hoe lager je op het schip zit hoe dichter je bij de motoren zit en dat is vaak ook goedkoper en een stuk warmer :sun: niet prettig. Dan kan je beter iets meer betalen. Je hebt binnen en buitenhutten. Ik vond een binnenhut echt niet prettig. Totaal geen idee van dag/nacht. Dus lekker een hut boeken met een raam.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zarah schreef:
03-06-2019 19:37
Volgens mij heet het schip 'Rotterdam'. En wordt er overal over gesproken over 'de Rotterdam'. Zelfs op de eigen site van HAL wordt over de 'de Rotterdam' gesproken.
Precies, de Rotterdam, de Statendam, de Maasdam..... Heel normaal en iedereen kent ze ook zo.

Terug on topic, ik heb zelf niet met dat schip gevaren, mijn broer wel met de Holland Amerika Lijn, naar Noorwegen een jaar of 3 geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven