Huwelijksweekend

30-06-2019 12:19 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari gaan we trouwen. Nou hebben wij geen megabruiloft, maar we willen wel uitpakken met een romantisch huwelijksweekend weg. Ik zie een prachtig all you need is love sprookje voor me. Wie weet de ultieme bestemming hiervoor? We willen ongeveer vier dagen weg en het is februari, dus een zonnige bestemming lijkt mij er niet in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ga het noorderlicht bekijken op IJsland. Tocht met sledehonden erbij, mooi hotel met sauna. Je moet er dikke kleding bij aan, maar heel veel romantischer gaat het niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Lapland of IJsland? Vlieg je in een paar uurtjes heen, prachtige natuur en heel romantisch samen onder het noorderlicht.

Edit: spuit 12 hier. Ik zie dat spuit 11 me voor is geweest met deze tip ;-)
vieww wijzigde dit bericht op 30-06-2019 12:24
24.53% gewijzigd
hippeparkiet schreef:
30-06-2019 12:19
We willen ongeveer vier dagen weg en het is februari, dus een zonnige bestemming lijkt mij er niet in zitten.
Op de Canarische eilanden is de temperatuur best aangenaam in februari. Binnen 4,5 uur vliegen ben je er.
https://www.huwelijksreiswijzer.nl/best ... -eilanden/
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
30-06-2019 12:22
Ga het noorderlicht bekijken op IJsland. Tocht met sledehonden erbij, mooi hotel met sauna. Je moet er dikke kleding bij aan, maar heel veel romantischer gaat het niet worden.
en hele lange nachten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
spuit_111 schreef:
30-06-2019 12:22
Ga het noorderlicht bekijken op IJsland. Tocht met sledehonden erbij, mooi hotel met sauna. Je moet er dikke kleding bij aan, maar heel veel romantischer gaat het niet worden.
Voor 't geld wat dat kost kun je ook een week naar Jamaica o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 12:40
Voor 't geld wat dat kost kun je ook een week naar Jamaica o.i.d.
Klopt, maar TO wil een dag of 4 en iets onvergetelijks. Vandaar mij tip hiervoor, het staat jou natuurlijk vrij Jamaica te tippen. Of daar zelf heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vieww schreef:
30-06-2019 12:22
Lapland of IJsland? Vlieg je in een paar uurtjes heen, prachtige natuur en heel romantisch samen onder het noorderlicht.

Edit: spuit 12 hier. Ik zie dat spuit 11 me voor is geweest met deze tip ;-)
Haha, sorry. Ik zal voortaan gewoon weer braaf achter de feiten aanlopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 12:40
Voor 't geld wat dat kost kun je ook een week naar Jamaica o.i.d.
Jamaica lijkt me ook heel erg mooi, maar ik wil echt wat bijzonders. En dan is richting het noorden idd erg mooi! Net even gekeken, ziet er romantisch uit. Kost inderdaad wat, maar daarom besteden we weinig aan een bruiloft en zo heb je meer budget over voor een huwelijksreis
Alle reacties Link kopieren
hippeparkiet schreef:
30-06-2019 12:54
Jamaica lijkt me ook heel erg mooi, maar ik wil echt wat bijzonders. En dan is richting het noorden idd erg mooi! Net even gekeken, ziet er romantisch uit. Kost inderdaad wat, maar daarom besteden we weinig aan een bruiloft en zo heb je meer budget over voor een huwelijksreis
Waarom ga je dan niet wat langer weg? 4 Dagen kan ik zelf niet echt een huwelijksreis noemen, hoogstens een weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
30-06-2019 13:30
Waarom ga je dan niet wat langer weg? 4 Dagen kan ik zelf niet echt een huwelijksreis noemen, hoogstens een weekendje weg.
Ja, ook als je bedenkt dat je 2 dagen reistijd hebt. Of je vertrekt ergens in de middag zodat je pas laat aankomt, of je vertrekt zo vroeg dat je de halve dag nog dus bent, en de terugreis ook zoiets.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
hippeparkiet schreef:
30-06-2019 12:54
Jamaica lijkt me ook heel erg mooi, maar ik wil echt wat bijzonders. En dan is richting het noorden idd erg mooi! Net even gekeken, ziet er romantisch uit. Kost inderdaad wat, maar daarom besteden we weinig aan een bruiloft en zo heb je meer budget over voor een huwelijksreis
Waarom dan geen week ervan maken?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
30-06-2019 13:30
Waarom ga je dan niet wat langer weg? 4 Dagen kan ik zelf niet echt een huwelijksreis noemen, hoogstens een weekendje weg.
Je kunt vier dagen iets onbezorgd iets heel spectaculairs en onvergetelijks doen, of een week lang op een B-locatie in een goedkoop hotelletje je ergeren aan van alles en nog wat. Ik zou dan ook voor het eerste kiezen.
Vieww schreef:
30-06-2019 14:50
Je kunt vier dagen iets onbezorgd iets heel spectaculairs en onvergetelijks doen, of een week lang op een B-locatie in een goedkoop hotelletje je ergeren aan van alles en nog wat. Ik zou dan ook voor het eerste kiezen.
Ik zou dan gewoon nog ff door sparen tot er een stuk langer gereisd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
ijshotel Zweden, als het dan nog niet gesmolten is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 14:56
Ik zou dan gewoon nog ff door sparen tot er een stuk langer gereisd kan worden.
Ja ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Vieww schreef:
30-06-2019 14:50
Je kunt vier dagen iets onbezorgd iets heel spectaculairs en onvergetelijks doen, of een week lang op een B-locatie in een goedkoop hotelletje je ergeren aan van alles en nog wat. Ik zou dan ook voor het eerste kiezen.
Nou dat vraag ik me dus af.
Als je mij vier dagen voor iets onvergetelijks naar ijsland stuurt, dan ben ik vooral 4 dagen moe en gestressed. Van het reizen en omdat je al dat onvergetelijks nooit in die 2 dagen dat je er echt bent krijgt gepropt.

Dan ga ik liever vier dagen naar een spa hotel in belgie. Wel luxe, niet super onvergetelijk, maar vooral gewoon wel lekker relaxed.
hippeparkiet schreef:
30-06-2019 12:54
Kost inderdaad wat, maar daarom besteden we weinig aan een bruiloft en zo heb je meer budget over voor een huwelijksreis
Je verzorgt je gasten toch wel goed?
Ik voorzie een post in het topic 'Afschuwelijke bruiloften en andere partijen'.

Ik mocht om 19:00 met één (1) soesje en anderhalf Japans zoutje in mijn maag vertrekken van een bruiloft in the middle of nowhere.
Goedkoop voor het bruidspaar, ongastvrij voor iedereen die vrij had genomen voor de bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens in IJsland geweest? Je vliegt er in 3 uur heen, en het reizen daar is super makkelijk, dus als je de ochtend vlucht heen neemt zit je rond 12.30 uur te lunchen met spectaculair uitzicht op een waterval, of plons je in de blue lagoon.

Maar iedereen zo z'n ding natuurlijk. Spa weekend klinkt ook heel goed en 'all you need is love'-achtig, dus is nog niet zo'n gekke suggestie.

Ik zou dan weer niet met beperkt budget een week naar Jamaica vliegen, om in een karig 3-sterren hotel aan de verkeerde kant van het eiland te moeten verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Vieww schreef:
30-06-2019 15:23
Ben je wel eens in IJsland geweest? Je vliegt er in 3 uur heen, en het reizen daar is super makkelijk, dus als je de ochtend vlucht heen neemt zit je rond 12.30 uur te lunchen met spectaculair uitzicht op een waterval, of plons je in de blue lagoon.

Maar iedereen zo z'n ding natuurlijk. Spa weekend klinkt ook heel goed en 'all you need is love'-achtig, dus is nog niet zo'n gekke suggestie.

Ik zou dan weer niet met beperkt budget een week naar Jamaica vliegen, om in een karig 3-sterren hotel aan de verkeerde kant van het eiland te moeten verblijven.
12:30 ijslandse tijd dan, dat is half 2 nederlandse tijd (in de winter). Dat betekent dat je om 11 uur moet landen, want dan eerst van het vliegveld af, door naar hotel, inchecken en daarna naar die waterval/blue lagoon. 2,5 uur lijkt me daarvoor al vrij krap, maargoed, stel.
Dat betekent dat het vliegtuig om 08:00 vertrekt, dat betekent 06:00 aanwezig vliegveld, dat betekent voor mij 04:00 van huis vertrekken, dat betekent 03:00 opstaan. Dan heb ik dus echt geen leuke eerste dag hoor.
Zanahoria schreef:
30-06-2019 15:34
12:30 ijslandse tijd dan, dat is half 2 nederlandse tijd (in de winter). Dat betekent dat je om 11 uur moet landen, want dan eerst van het vliegveld af, door naar hotel, inchecken en daarna naar die waterval/blue lagoon. 2,5 uur lijkt me daarvoor al vrij krap, maargoed, stel.
Dat betekent dat het vliegtuig om 08:00 vertrekt, dat betekent 06:00 aanwezig vliegveld, dat betekent voor mij 04:00 van huis vertrekken, dat betekent 03:00 opstaan. Dan heb ik dus echt geen leuke eerste dag hoor.
En in februari heb je bijna geen daglicht.
Odense schreef:
30-06-2019 15:16
Je verzorgt je gasten toch wel goed?
Ik voorzie een post in het topic 'Afschuwelijke bruiloften en andere partijen'.

Ik mocht om 19:00 met één (1) soesje en anderhalf Japans zoutje in mijn maag vertrekken van een bruiloft in the middle of nowhere.
Goedkoop voor het bruidspaar, ongastvrij voor iedereen die vrij had genomen voor de bruiloft.
Misschien heeft ze een bruiloft alleen met beide gezinnen en een lunch, of wellicht helemaal geen gasten en lekker gewoon samen. Snap niet waf dit in dit topic moet eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 15:40
En in februari heb je bijna geen daglicht.
wel een lange huwelijksnacht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 14:56
Ik zou dan gewoon nog ff door sparen tot er een stuk langer gereisd kan worden.
Jij zou vermoedelijk ook niet trouwen. Ik weet het niet zeker hoor, maar dat zou allemaal best te maken kunnen hebben met het feit dat dit jouw topic helemaal niet is!
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
30-06-2019 16:31
Misschien heeft ze een bruiloft alleen met beide gezinnen en een lunch, of wellicht helemaal geen gasten en lekker gewoon samen. Snap niet waf dit in dit topic moet eigenlijk.

Poosje niet gereageerd, niet meer aan gedacht! Inmiddels ideeën bijgesteld, we willen toch voor een dikke week gaan en een tropisch oord. We zijn zeker lief voor onze gasten, gezellig borrelen, hapje dranken. Maar geen vier gangen diner en een slechte zanger😄 We denken nu aan Cuba, ABC eilanden, Thailand (en dromen van de Malediven 🥰)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven