Cycladen eilandhoppen als huwelijksreis

26-07-2019 10:35 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn verloofde en ik overwegen een huwelijksreis naar Griekenland waarbij we willen eilandhoppen over de cycladen.
We willen ongeveer 14 dagen weg en gaan voor cultuur, natuur en relaxen.

Heeft iemand tips welke eilanden zeker aan te doen of welke juist niet, en hoe lang je je per eiland kunt vermaken als je niet alles in sneltrein vaart hoeft te zien?

Ik denk zelf in ieder geval aan mykonos en santorini. Budget is ongeveer 2000 euro pp. Dankjewel! :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_P ... gKMOvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Tsja, persoonlijk zou ik ze allemaal aanraden behalve Mykonos en Santorini.
Dat zijn allebei een soort touristtraps zoals Venetië en Amsterdam. Duur, druk en vervelend.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
26-07-2019 11:07
Tsja, persoonlijk zou ik ze allemaal aanraden behalve Mykonos en Santorini.
Dat zijn allebei een soort touristtraps zoals Venetië en Amsterdam. Duur, druk en vervelend.
Ok! Ik had wel drukte verwacht maar niet per se tourist trap bij die eilanden. Zag wel al dat de iets luxere hotels en appartementen op santorini duidelijk duurder zijn en al vroeg volgeboekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk alleen op Naxos geweest, maar dat is wel echt een aanrader! Heerlijk rustig vooral en een fijne plek om een paar dagen te verblijven. We hebben toen nog een nacht op Santorini moeten slapen vanwege onze terugvlucht en ik vond het daar toen zo enorm druk.
Druk hangt ook af van de tijd van het jaar neem ik aan. In welke periode gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Naxos is superleuk. Paros, ook heel leuk. Op allebei is genoeg vertier om het leuk te maken èn op allebei zijn er, als je een beetje zoekt, nog schitterende stranden waar je nagenoeg alleen kunt liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Griekse eilanden op mn wensenlijstje staan dus ik lees mee! Ik heb ook goede verhalen gehoord over Naxos!
Alle reacties Link kopieren
Santorini is inderdaad superdruk, vol met Chinezen en Amerikanen. Maar wel iets wat je gezien moet hebben. Wanneer gaan jullie? Ik zou Santorini echt vermijden in het hoogseizoen.

Wij hebben vorig jaar juni rondreis gemaakt: paar dagen Athene en daarna Naxos, Paros en Santorini. Santorini was toen net te doen, maar we waren er bewust maar een paar dagen. Vooral Naxos en Paros waren heerlijk. En erg leuk met de ferry.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
june. schreef:
26-07-2019 12:50
Santorini is inderdaad superdruk, vol met Chinezen en Amerikanen. Maar wel iets wat je gezien moet hebben. Wanneer gaan jullie? Ik zou Santorini echt vermijden in het hoogseizoen.

Wij hebben vorig jaar juni rondreis gemaakt: paar dagen Athene en daarna Naxos, Paros en Santorini. Santorini was toen net te doen, maar we waren er bewust maar een paar dagen. Vooral Naxos en Paros waren heerlijk. En erg leuk met de ferry.
We gaan begin juni. Hoop ook dat dat nog meevalt qua drukte..
Alle reacties Link kopieren
VLiegen op Santorini of Mykonos, en dan Paros, Naxos en/of Ios. En kijken even naar Milos. Prachtig daar.
Santorini en Mykonos zijn duur en erg druk. Maar ook zeker mooi.
Kijk wel goed naar de ferry tijden ivm je vlucht, en voor de terug vlucht zou ik ook overnachten op Mykonos of Santorini. Mocht de ferry een keer niet gaan, dat je dan niet je vlucht mist.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
26-07-2019 13:21
We gaan begin juni. Hoop ook dat dat nog meevalt qua drukte..
Ligt er ook aan of er een cruiseschip in de haven ligt.
Er kunnen zo 10 schepen voor anker liggen, met ieder 3000 gasten aan boord.
Maar ik dacht recentelijk te horen hebben gekregen dat er een limiet aan zal worden verbonden. Dus niet meer dan X aantal cruise schepen per dag. Ik weet het exacte aantal.
De cruise schepen liggen voor anker bij Fira, maar de meeste gasten zullen zeker Oia bezoeken.
In de avond zijn de meeste schepen echter weer weg.

Je zal hoe dan ook op Mykonos of Santorini moeten vliegen (of op de een en vertrekken van de ander).
Maar als je idylische Griekse eilanden zoekt, ga dan naar de kleinere eilanden.
Ik vind zowel Mykonos als Santorini wel alsnog heel leuk, heb daar echt heerlijke vakanties gehad (wel jaren terug), maar dan niet in juli of augustus. Santorini zou ik never nooit doen in juli of augustus (Mykonos waarschijnlijk ook niet.) En nooit in Fira een hotel nemen. Je hebt aan een paar dagen genoeg daar wat mij betreft.

Wat betreft cultuur vind ik dat je dat niet erg treft op deze Griekse eilanden, het zijn wel vooral vakantie eilanden. Lekker zon, zee, strand (nouja, ook dit niet op Santorini) lekker eten.

Maar naar de Griekse eilanden zou ik sowieso alleen in juni of september gaan, eind mei/begin oktober kan ook nog wel, ben je wel wat minder zeker van het weer.
Alle reacties Link kopieren
Paros is zo'n beetje de meest lieflijke en pittoreske plek waar ik ooit ben geweest. Eigenlijk klopt alles daar. De sfeer, de kleuren, het eten, de bloemen, gelukkig ook de gezelligheid.
Naar Ios gingen we enkel en alleen om te zuipen en te versieren en dat lukte ook prima. Dat eiland is een heel vage herinnering :biggrin:
Naxos ook erg mooi, maar omdat we zo astonished waren door Paros, zijn we daar maar kort geweest en toen weer teruggegaan. Naar Paros dus.
Santorini is een belevenis, reken op veel indrukken, klauteren, veel oohs en aaahs ivm de doorkijkjes en vergezichten. Je waant je letterlijk in een ansichtkaart. Het eiland is vulkanisch en dus ook de stranden, die zijn van lava en dus zwartgrijs en dus kokend heet.
Wij vlogen trouwens op Athene en deden vandaar uit alles met de boot.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sluit me grotendeels bij VeryCherry aan :cheers: .
Santorini is indrukwekkend zowel qua natuur als cultuur.Alleen de aankomst al met de ferry in de baai ;) .Het eiland zelf zal begin juni nog niet extreem druk zijn.Hoewel ik destijds wel veel backpakkers tegenkwam.De stranden zijn idd iets minder luxe/erg heet door de donkere lavasteen.
In het zuiden ligt het dorpje Akrotiri,soort Grieks Pompeji.Een oud stadje dat ongeveer 1600 v Chr. tijdens een vulkaan uitbarsting volledig vernietigd werd.Net als haar hoogontwikkelde,oude Minoische beschaving.Waarvan veel is teruggevonden en nu te bezichtigen is.Ook snorkelen in de baai is de moeite waard.De bodem loop eerst langzaam af,en na een meter of 20 keek ik ineens een diepe,gitzwarte afgrond in van honderden meters? diep water.Wel indrukwekkend o_o Leuk weetje is dat volgens sommige theorieen Platoos beschrijving van het mythische Atlantis (en haar ondergang),gebaseerd zijn op de catastrofale gebeurtenissen van Akrotiri.
Naxos is een beetje het tegenovergestelde,groen,vruchtbaar,veel uitgestrekte zandstranden en wat minder toeristisch.Maar ook veel cultuur,zoals antieke marmergroeve in Apollonia,kastelen/kloosters.Op loopafstand van de hoofdstad ligt St Georgios Beach,waar het prima zwemmen, zonnen,watersporten en relaxen is.Heb daar zelf een zomer lang gewerkt,boten verhuurd en windsurfles gegeven,prima locatie.Maar als je de moeite neemt iets verder te gaan,ligt Agios Prokopios.Wat ooit is uitgeroepen tot 1 van de mooiste stranden van Griekenland.
Op het eiland Paros ben ik zelf helaas niet meer geweest.Maar de beschrijvingen van vrienden van me, kwamen helemaal overeen met wat VeryCherry zegt.
Veel toeristen die ik sprak op het strand,trokken zo'n 5 a 6 dagen per eiland uit.Om zowel te relaxen als wat van de cultuur te zien.Mss heb je hier iets aan.
IIg een mooie huwelijksreis gewenst,maar dat zal zeker lukken op de Cycladen :cheer2:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Thanks nighttripper! Super, zo'n gedetailleerde beschrijving :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig hier, NighttripperT! ;-)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@ Is ok hoor,ringaroundtherosie ,hopelijk wordt het een prachtige honeymoon :-]
@Thnx VeryCherry! Het voelde ook als veel "good old memories" ophalen,dit topic.Zeker ook door wat en hoe jij je ervaringen op de Cycladen beschreef :applause: De mijne sloten daar naadloos op aan,dusheel graag gedaan ;-)
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
29-07-2019 17:23
@ Is ok hoor,ringaroundtherosie ,hopelijk wordt het een prachtige honeymoon :-]
@Thnx VeryCherry! Het voelde ook als veel "good old memories" ophalen,dit topic.Zeker ook door wat en hoe jij je ervaringen op de Cycladen beschreef :applause: De mijne sloten daar naadloos op aan,dusheel graag gedaan ;-)
Voor mij zijn het letterlijk good old memories, want ik was daar in (sssst) 1987. Vlak na mijn eindexamen, met n groepje vriendinnen. Zes weken rondtrekken, Paros als hoogtepunt.
Wanneer was jij er?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
VeryCherry,ik was er in 1988,na het afstuderen van de HBO-V en tijdje werken in de psychiatrie . Ik had een trip gepland van een maand of 2.Eerst dus een paar weken op Santorini doorgebracht en toen naar Naxos gegaan.M'n geld was echter eerder op dan ik dacht,maar via een vriend kon ik een baan op het strand krijgen.En ipv van 2 werden het 6 maanden tot oktober.Maar alles dus 1 jaar na jou.Damn...elkaar net gemist.Had je toch bijna een boot bij me gehuurd of surfles van me gehad :biggrin:

Ik vond dit korte promo filmpje over Naxos wat een prachtige,korte impressie geeft. Voor jou en ringaroundtherosie ( en ook beetje voor mezelf ;-) ) .
Op 1.36 linksboven bij dat bosje en naast de gele parasols, m'n vroegere werkplek,enjoy! ;-) :
https://www.youtube.com/watch?v=pW4apMnL1wY
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gaaf verhaal! Ik kan dat zo waarderen, als mensen dat soort dingen gewoon doen. Goed gedaan!
Ben je nooit meer teruggeweest naderhand?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf filmpje! Ik krijg er al helemaal zin in :cheer: :applause:
Alle reacties Link kopieren
@ Leuk ringaroundtherosie,enjoy ;)
@Thnx VeryCherry,destijds was dat idd 1 van de dingen die ik ooit gedaan wilde hebben.En ik heb gelukkig een soort van dagboek bijgehouden.Dus de hele reis met herinneringen en fotoos van alle hoogte- (en enkel dieptepunt) staat nog steeds in de kast hier :cheer: . Met name de start van m'n reis, een lift s'nachts aan de snelweg bij Larissa in een lijkwagen (heb ik toevallig in een ander topic hier recent beschreven) zorgde ook wel voor grappige reacties bij vrienden :biggrin:

Ik ben niet meer op Naxos geweest sindsdien,maar wil wel nog 's terug naar Griekenland,voor een langere reis.Maar dan vooral het vasteland,de Peloponeseus (Griekse geschiedenis van bv Sparta is erg boeiend).En dan ook naar Kreta en op de terugreis idd langs de Cycladen. Maar dat is voorlopig toekomstmuziek,en wordt ook nog even sparen @(
Maar jij bent nog wel's terug geweest op de Cycladen of in die omgeving?En hoe was het dan om er weer terug te zijn?Kan me bv ook voorstellen dat dan toch wat tegenvalt (maar dat is mss m'n eigen angst).
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven