Route Zuid Afrika 3 weken

10-08-2019 14:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iedereen!

In januari staan 3 weken Zuid Afrika gepland. Dit is de route die we ongeveer willen aanhouden:

1 Amsterdam - Johannesburg
2 Johannesburg - Graskop
3 Panoramaroute rijden
4 Graskop - Kruger
5 Kruger
6 Kruger
7 Kruger - Swaziland
8 Swazi
9 Swaziland - St Lucia
10 St lucia
11 St Lucia
12 St lucia - Durban.... vliegtuig naar Port Elizabeth
13 Addo
14 Addo - Plettenberg
15 Plettenberg - Swellendam
16 Swellendam
17 Swellendam - Kaapstad
18 Kaapstad
19 Kaapstad
20 Kaapstad
21 Kaapstad
22 Kaapstad - Amsterdam

Is dit een beetje een realistische tijdsplanning? Missen we dingen? Iemand nog andere tips?

Het eerste deel van de route tot aan Durban maken we gebruik van een SUV automaat. Het 2e deel gewoon een klein autotje zoals een Ford Fiesta.

Ben benieuwd naar jullie mening :)
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft absoluut haalbaar. Afgelopen jaar precies dezelfde route gedaan, echter tussen port Elizabeth en Durban gereden. Dat was wel een lang en saai stuk, dus goed dat je dat gaat vliegen.

In St Lucia kun je kijken of je nog een game drive wil doen door hluhluwe (als ik het zo goed schrijf). Persoonlijk vond ik dat leuker dan Addo, en zo bespaar je tijd tussen dag 13 en 17 (=gardenroute).

Gardenroute heeft zoveel leuke stops. Ik zou daar nog even goed naar kijken. Eventueel hermanus toevoegen als het in jullie reisperiode walvis seizoen is.

Een van de Kaapstad dagen zou ik Zeker gebruiken om het rondje chapmanspeak, houtbay, simonstown, kaap de goede hoop, en het strand met de gekleurde huisjes (ben even de naam kwijt) te doen.

Daarnaast zou ik als je fan bent van wijnen ook een dagdeel naar de wijnvelden gaan. Dat kan in Stellenbosch als je genoeg tijd hebt, maar kan ook bij Constancia Glen, dat is slechts een uur rijden vanuit waterfront Kaapstad.

Mocht je met volle maan in Kaapstad zitten en een beetje sportief zijn, ga dan een uurtje of 2 voor zonsondergang met hapjes in je rugzak lionshead beklimmen. Kijk daarna na de zonsondergang, geniet van volle maan en klim in het donker weer naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Haalbaar, ja
Ik zou alleen meer tijd nemen voor het stuk tussen Addo en Kaapstad. Is heel veel meer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit ongeveer ook zo gedaan! Wij hebben alleen alles gereden want we zijn nog 3 dagen bij de Drakensbergen geweest in het dorpje Underberg. Echt een aanrader! En zijn we nog in Hermanus geweest. Daardoor korter in Kaapstad.

Wat wij tegen vonden vallen:
- Panoramaroute. Wel mooi maar erg toeristisch. We hebben zeker mooie uitzichten gezien, maar dat was het dan ook.
- Garden route. Wederom aardig toeristisch. Misschien hebben we niet de juiste plekken gezien, dat kan ook.

- Swaziland regende het bij ons, dus zijn we door gereden. Kan ik dus niet echt wat over zeggen.

Wat wij erg leuk vonden:
- Kruger natuurlijk!
- Hluhluwe
- Addo vonden wij het mooist!
- Een dag wijntour doen in Stellenbosch/Paarl/Franschhoek
- St. Lucia
- Drakensbergen (https://www.lakenaverone.co.za/)
- Met haaien zwemmen in Gansbaai

Achteraf gezien vind ik dat wij teveel hebben gedaan in drie weken. We hadden eigenlijk niet echt een moment van rust. Een volgende keer zou ik minder willen doen, of gewoon langer weg gaan. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Bonsa schreef:
15-08-2019 09:13
Wij hebben dit ongeveer ook zo gedaan! Wij hebben alleen alles gereden want we zijn nog 3 dagen bij de Drakensbergen geweest in het dorpje Underberg. Echt een aanrader! En zijn we nog in Hermanus geweest. Daardoor korter in Kaapstad.

Wat wij tegen vonden vallen:
- Panoramaroute. Wel mooi maar erg toeristisch. We hebben zeker mooie uitzichten gezien, maar dat was het dan ook.
- Garden route. Wederom aardig toeristisch. Misschien hebben we niet de juiste plekken gezien, dat kan ook.

- Swaziland regende het bij ons, dus zijn we door gereden. Kan ik dus niet echt wat over zeggen.

Wat wij erg leuk vonden:
- Kruger natuurlijk!
- Hluhluwe
- Addo vonden wij het mooist!
- Een dag wijntour doen in Stellenbosch/Paarl/Franschhoek
- St. Lucia
- Drakensbergen (https://www.lakenaverone.co.za/)
- Met haaien zwemmen in Gansbaai

Achteraf gezien vind ik dat wij teveel hebben gedaan in drie weken. We hadden eigenlijk niet echt een moment van rust. Een volgende keer zou ik minder willen doen, of gewoon langer weg gaan. :biggrin:
Je vind de panorama route en garden route toeristisch maar St. Lucia, Addo en Kruger niet? Hoe dan? Wat verwacht je naast mooie uitzichten op de panorama route nog meer te zien dan? Het heet toch niet voor niets de panorama route :idee:

Persoonlijk vond ik Addo meer een dierentuin, zoveel zekerheid heb je daar dat je dieren tegenkomt. Vond de echte gamedrives met gids en chauffeur in Hluhluwe en net buiten Kruger vele malen indrukwekkender (misschien ook omdat dit onze eerste keren waren).
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
15-08-2019 09:32
Je vind de panorama route en garden route toeristisch maar St. Lucia, Addo en Kruger niet? Hoe dan?
Klopt! Bij die routes waren er grote bussen vol mensen en je moest in rijtjes naar de uitzichten lopen. St. Lucia, Addo en Kruger waren veel rustiger en vond ik daarom leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven