Geld & Recht alle pijlers

Waarom geen Financieel pijler?

05-09-2008 17:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag; waarom wordt er op zowel internet fora die op vrouwen gericht zijn, als vrouwenbladen zo verdomd weinig aandacht besteed aan financiele zaken? Worden wij vrouwtjes te dom geacht om onze lege hoofdjes daarmee te belasten? Is het dan totaal onbelangrijk? Zijn dan de nieuwste mascara, tassen, hakjes, reisbestemmingen, sekstips, huisinrichtingen iets waar we ons maar beter mee bezig kunnen houden?



In welk vrouwenblad vind ik tips en tricks hoe ik op de beurs zou kunnen handelen, of hoe je je pensioen het beste zou kunnen regelen, of hoe je schulden kunt voorkomen/oplossen, of hoe bepaalde belastingwetten werken.... Op een verdwaald artikel na, nergens dus. De nieuwe inrichting van Daphne Deckers daarentegen, is wel 5 pagina's waard.



Ook hier op het forum worden financiele vragen weggemoffeld op de Overig pijler en dat komt een beetje over alsof het totaal niet belangrijk is. Lijkt me dat geld belangrijker is dan Beauty en Mode, maar misschien vergis ik me. Ik pleit voor een Financieel pijler. Heb ik medestanders?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook al vele keren aan gedacht. Denk echter dat het een mini-pijler wordt, misschien kan het met een andere pijler gecombineerd worden: werk en financiën/wonen en financiën.

Verwacht niet dat Viva er een complete pijler voor gaat creëren. Want dan zagen er veel graag ook die aparte sportpijler verschijnen. Nu ondergebracht in lijf en lijn.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Gezien de huidige topics die met financieen te maken hebben, lijkt het erop dat de behoefte hieraan gering is. Maar wat let je om interessante financiele topics te openen? (misschien vinden de mannen hier het wel interessant...)



Ik vraag me trouwens wel af waarom je zo afgeeft op allerlei 'typische vrouwenonderwerpen', je lijkt een lage dunk te hebben van het vrouwelijk deel vd mensheid...??



Worden wij vrouwtjes te dom geacht om onze lege hoofdjes daarmee te belasten? Is het dan totaal onbelangrijk? Zijn dan de nieuwste mascara, tassen, hakjes, reisbestemmingen, sekstips, huisinrichtingen iets waar we ons maar beter mee bezig kunnen houden?
(en o ja, ik vind geld en financiele zaken niet belangrijk, maar ik zeg niet dat het niet bealgnrijk is he)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik vind geld heel belangrijk, maar ik heb weinig behoefte er over te praten, ik zorg dat ik genoeg binnen krijg en praat liever over de dingen waar ik 't 't liefste weer aan uit geef (reizen) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nooit aan gedacht eigenlijk maar dat komt ook omdat ik met iemand samen leef die in de financiële wereld werkt en veel van pensioenen, beleggen etc af weet. Dus als ik info zoek dan vraag ik het aan hem.

Maar ik vind het een heel goed idee om hier een pijler voor aan te maken! Want soms lijkt het misschien alsof de behoefte er niet is maar als je het aanbod hebt wordt er wel gebruik van gemaakt.

Dus Viva, wat vinden jullie ervan, gaan jullie de uitdaging aan?
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij eigenlijk vaak op hoe slecht sommige mannen de zaken regelen. Ik werk zelf als adviseur en loop tegen de meest trieste dingen aan, door mannen afgesloten die dan de zaken regelen in het gezin, waaronder woekerpolissen, slechte beleggingen, foute pensioenvoorzieningen ( deltaloyd is hier o.a. erg goed in, inleg 1200 euro per jaar kosten ca 500 euro per jaar). Slechte hypotheekconstructies, oververzekerd, onderverzekerd enz enz....

Bij ons thuis regel ik de zaken, als mijn man dat zou doen zou dat een drama worden, die bemoeit zich echt nergens mee.
Alle reacties Link kopieren
Booyahh schreef op 05 september 2008 @ 17:56: Ik pleit voor een Financieel pijler. Heb ik medestanders?




Niet bij mij, ik zou er met een grote boog omheen gaan.

Geld interesseert mij voor geen meter.



Maar kan er niet eens een pijler religie/filosofie/beschouwelijke zaken komen? :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
infojunk schreef op 05 september 2008 @ 18:21:

Ik vraag me trouwens wel af waarom je zo afgeeft op allerlei 'typische vrouwenonderwerpen', je lijkt een lage dunk te hebben van het vrouwelijk deel vd mensheid...??





Wat een typische gedachtengang! Dus als je niet geinteresseerd bent in de meubeltjes van Daphne Deckers heb je een lage dunk van vrouwelijkheid?

Ik vind pensioenen, hypotheken en andere financiele onderwerpen úiterst vrouwelijke onderwerpen. Dat meen ik serieus. Moet je eens kijken hoe belangrijk dat voor vrouwen wordt als ze gaan scheiden en met 3 kids ineens rond moeten zien te komen. Heeej, dan is het verdomd makkelijk als je weet hoe je pensioen en je verzekeringen in elkaar zitten, en in elk geval véél belangrijker dan geneuzel over tasjes.



Dus ik begrijp niet hoe je kunt denken dat tasjes en meubeltjes " vrouwelijk" zijn en het minachtend voor vrouwen is om dat wat minder interessant te vinden, en dat financien géén typische vrouwenonderwerpen zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een financiële pijler! Ben dol op cijfertjes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook voor! Ik ben hier in huis ook degene die de financiën beheert en vind het heel fijn om adviezen in te kunnen winnen en ervaringen uit te kunnen wisselen m.b.t. hypotheken, verzekeringen etc.
Alle reacties Link kopieren
Vallen de financiele vragen op dit forum niet gewoon vaak onder bepaalde onderwerpen, zoals woning, of werk, of kinderen, etc...? Misschien dat dat de reden is dat er geen specifieke financiële pijler is. De financiele vragen vallen vrijwel altijd onder een specifiek onderwerp.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Een financiele pijler gaat dan alleen maar over zegeltjes, kortingsacties, de prijs van een vibrator en het hoge tarief bij de kapper.



Kortom, onzin, op een vrouwenforum.
Alle reacties Link kopieren
Op zich zou het overzichtelijk zijn.

De rentetopics, de wat betaal je voor je energietopics, de welke provider is het goedkoopsttopics, de wie betaalt wat in jullie relatietopics bij elkaar te zetten.

Helaas is het een illusie dat men eerst een topic doorleest wat al over een bepaald onderwerp gaat. Dus die pijler zal binnen de kortste keren vol staan met dezelfde topics.

Afgezien van wat andere onderwerpen zoals je hier noemt. Denk niet dat Viva voor zo'n pijler kiest, net zoals ze (helaas) niet voor een (huis)dieren pijler kiezen. Dus ook de hoe noem ik mijn goudvis/cavia/kitten topics zullen op overige blijven staan....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook helemaal voor een financiële pijler. Vorige week trof ik nog de financiële bijsluiter bij de Viva. In eerste instantie dacht ik nog hoe fantastisch dit was, totdat ik besefte dat het een uitzondering is gesponsord door Fortis en wel.



Oei
Bij Werk en studie komen er geregeld vragen langs over de hoogte van je inkomen, pensioenen, verzekeringen en de financiele kant van werk. Op Wonen zie ik regelmatig vragen over hypotheken.



Mij lijkt een financiele pijler wel leuk, maar de Werk en studiepijler loopt ook al niet altijd even vlot. Dat zou van mij wel Werk-Studie-Geld mogen worden.



Maar geld belangrijker dan Beauty en Mode? Neuh, waarom precies? Dat in deze maatschappij mannen en zogenaamde mannenonderwerpen hoger gewaardeerd worden dan vrouwen, daar hoeven wij toch niet aan mee te doen?



@ Jessica: Het onderscheid mannen- en vrouwenonderwerpen is niet iets wat wij hier bedenken, omdat we vinden dat geld & politiek alleen iets is voor mannen of zo, dat onderscheid wordt in de journalistiek algemeen gebruikt. Het is heel gewoon om de mannenonderwerpen vooraan te zetten en de vrouwenonderwerpen een minder belangrijke plek te geven.
Alle reacties Link kopieren
Geld is een fact of life. Iedereen heeft ermee te maken. Misschien heb je veel, misschien heb je (te) weinig, of precies genoeg maar dat je er mee om moet kunnen gaan is een feit. Dat ik geen prada's heb of vandaag Issey Miyake als parfum draag zijn geen onderwerpen die dagelijks onderdeel van mijn leven uitmaken. Ik vind dat persoonlijk nietszeggende details. Je zal mij danook nooit op de Beauty pijler vinden.



Ook vind ik geld geen "mannenonderwerp", we betalen allemaal huur, hypotheek, belasting etc maar er is nooit iemand geweest die je daar het fijne van uit heeft gelegd. Ook niet op school. Je wordt geacht belasting wetten te kennen die van toepassing zijn iop jou situatie, maar ik weet zeker dat de helft van de NL belastingbetalers geen benul hebben hoe ze hun voordeel kunnen doen met bijvoorbeeld standaard aftrek posten. Genoeg vrouwen (en mannen!) die al schrikken bij het zien van een blauwe envelop om er vervolgens op een draf mee naar hun belasting adviseur of oom-de-accountantant te rennen om het in te laten vullen. Op zich geen ramp, maar als je even de tijd en moeite neemt om de toelichtingen door te nemen, is het echt zo eng en moeilijk niet.



Ik ben daarom voor een (sub) pijler Financieel omdat zaken nu verstrooid op het forum te vinden zijn. Ik zou ook zeggen werk, studie en geld.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zit er bij de Flair van deze week een financiele bijlage.

(En verder kost de Flair deze week maar 1 euro, vandaar dat ik hem kocht en dit weet.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
En die financiele bijlage is volgens mij niet meer dan een advertorial van Fortis.



Want de vief had 'm vorige week.
Alle reacties Link kopieren
korenwolf schreef op 11 september 2008 @ 08:18:

Mij lijkt een financiele pijler wel leuk, maar de Werk en studiepijler loopt ook al niet altijd even vlot. Dat zou van mij wel Werk-Studie-Geld mogen worden..
Dit lijkt mij een heule goeie!
Alle reacties Link kopieren
Werk-studie-Geld...zo had ik het nog niet bekeken...kan op zich ook wel.



Onderwerpen kunnen uiteenlopen van schuldsanering tot beleggingspolissen etc....kan heel veel variatie in gaan zitten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven