Geld & Recht alle pijlers

Wanneer stort de belastingdienst?

02-12-2008 00:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een brief ontvangen van de belastingdienst dat ik wat geld terug krijg. Vervolgens hebben ze me een brief gestuurd met daarin het verzoek om mijn rekeningnr door te geven, die hadden ze blijkbaar niet. Erg raar, want ze storten ook de zorgtoeslag e.d. op mijn rekening.



Goed, nu is het alweer 2 weken geleden dat ik de brief in de bus had gedaan en ik vroeg me af wanneer ik het geld op mijn rekening gestort krijg.

Misschien dat er mensen hier op het forum zijn die er ervaring mee hebben of bij belastingdienst zelf werkzaam zijn en mij t verlossende antwoord kunnen geven. Zoals jullie allemaal wel weten is december een dure maand en ik verheug me er op. :-)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, meestal storten ze bij mij eerst en krijg ik dan pas de brief met de uitleg over het gestorte bedrag. Bel ze anders 'even'....
waar gaat het over? Zorgtoeslag? Huurtoeslag? Voorlopige teruggave? Die laatste wordt normaal zo rond mei-juni uitbetaald is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde gehad een paar weken geleden. Waarschijnlijk Buitengewone Uitgaven? Bij mij duurde het een week of 5/6. Ik had al rekening gehouden met vertraging vanwege het gedoe met die rekeningnummers.
inderdaad, na rekeningnummer kan het een week of 6 duren. Bij ons vroegen ze het nummer ook, terwijl ze inderdaad al jaren op hetzelfde nummer storten. blijkbaar gemakkelijker (voor hen).
Alle reacties Link kopieren
Òf je belt of mailt de Belastingdienst...

Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker blijkbaar ook niet.

Ik heb anders ook geen moeite met de belastingdienst, alleen een minpuntje: Zorgtoeslag, ouderkindtoeslag komen op mijn reguliere rekening binnen en de huurtoeslag gezellig op een rekening die ik al een jaar lang probeer op te heffen bij de Postbank.....
Alle reacties Link kopieren
Rekeningnummer wijzigen bij de belastingdienst Bloesie?

Mailen naar de belastingdienst kan trouwens niet...



Voorlopige teruggaaf (inkomensbelasting) wordt iedere maand rond de 15e gestort, alle soorten toeslagen rond de 20e. Ik kan me voorstellen dat, wanneer het een belastingteruggaaf van vorig jaar is, dat ze het "meestorten" bij de eerste gelegenheid (de 15e dus)
Alle reacties Link kopieren
Ha,ha,ha! Tòch leuk, die belastingdienst!

Weet je hoe vaak ik dat al gedaan heb? Het blijft maar fout in het systeem zitten.
Alle reacties Link kopieren
hey klopt dr. Pep...ik wou ze idd een mailtje sturen.,..helaas niet mogelijk. Ik had ook een tijdje geleden gebeld met belastingdienst en de mevrouw die ik aan de lijn had vertelde me dat het +/- 2 weken duurt. Maar goed, ze klonk zelf niet echt zeker van haar zaak, blijkt dat het ook dus niet klopt.



Hey en het ging niet over zorgtoeslag e.d. maar ik had een oude auto voor een nieuwe ingeruild, en overschot aan wegenbelasting zou teruggestort worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven