Geld & Recht alle pijlers

Abbonement mob. telefoon opzeggen

11-12-2008 19:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zit op dit moment bij Orange en heb een abbonement van free 40,- Dit was een abbonement voor 2 jaar. Inmiddels is er anderhalf jaar verstreken en mijn telefoon is al een half jaar stuk (valt niet meer onder garantie te maken) is orange samen gegaan met t-mobile waardoor mijn bereik nog beroerder is geworden.

Nu wil ik eigenlijk weg bij Orange maar ik weet niet precies hoe dat gaat. Moet ik dan de rest van mijn abonnement betalen? Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet gewoon je 2 jaar uitbetalen. Je hebt namelijk een contract voor die 2 jaar.
Ik sluit me aan bij Vinyl. Je hebt destijds waarschijnlijk weinig voor de telefoon hoeven betalen en dat was omdat jij een verplichting aanging om 2 jaar bij ze te blijven. Dat de telefoon nu al stuk is, is niet hun "fout". Je zult die 2 jaar dus uit moeten dienen.
heb hetzelfde gehad met Hi, mijn gsm was ook stuk. Jammer maar opzeggen kost je dan zo'n 240 euro om het abo af te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Denk er wel na dat je niet pas moet gaan opzoeken als de 2 jaar verstreken zijn. Vaak heb je 3 maanden opzegtermijn!

Dus over 3 maanden wel al opzeggen.



Denk ook niet namelijk dat je onder je contract kan uitkomen...
Alle reacties Link kopieren
nicky er is een speciaal nr in het leven geroepen voor mensen die orange hadden, nu dus het netwerk van t-mobile en die geen bereik meer hebben.

0800-7114. (gratis)

kan niet zomaar trouwens.

bij orange / t-mobile hebben ze dekkingskaarten, als inderdaad daarop blijkt dat op jouw huisadres geen bereik is of komt (volgens jr januari gaan ze heel veel antenne masten neer zetten!) kun je eerder van je contract af, of een korting krijgen.

succes
Alle reacties Link kopieren
3 maanden voordat mij abbo afliep kon ik al bij een andere aanbieder een telefoon uitkiezen en zij zeggen dan op voor je. Ook kun je idd afkopen of als je zin en energie hebt zeuren bij t-mobile. Als je telefoon stuk gegaan is zonder je schuld (dus niet laten vallen of waterschade) en je garantie voorbij is is dit geen einde oefening wanttelefoons moeten het natuurlijk bij normaal gebruik wel langer blijven doen dan 1.5 jaar en ook als op hun site staat dat de dekking bij jouw goed is maar in de praktijk niet het geval is kun je gaan klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een 2 jarig abonnenement bij Orange, mijn telefoon ging al heel snel kapot, maar ik kon er af en toe nog wel mee bellen. Toen ik zei dat ik geen bereik had in huis, zei Orange dat ik dan maar op de hoek van de straat moest gaan staan, sinds een paar maanden gaat de beltoon ook niet meer over. Het apparaat is echt versleten. Je moet gewoon door blijven betalen, totdat je abonnement verloopt en vergeet niet dit 3 maanden van te voren schriftelijjk op te zeggen.



Ik neem nooit meer een 2 jarig abonnement en ook nooit meer bij Orange/ T mobile omdat zij niets hebben gedaan om mijn klachten met mijn kapotte telefoon te verhelpen of mij tegemoet te komen, vanwege het slechte netwerk/ bereik. Laatst werd ik door een telefonische verkoper gebeld of ik een nieuw contract wil afsluiten??!! Nooit meer dus.



Gelukkig ben ik bijna van dit abonnement af.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het beste die tijd die nog rest bij Orange kunt blijven en daarna gewoon naar een ander gaan. Je moet sowieso de rest al betalen, maar je kan je abonnement wel alvast opzeggen per de datum dat hij afloopt, dan weet je zeker dat ze niet stiekum verlengen.
Alle reacties Link kopieren
gisselle als je telefoon het niet doet en je hebt het normaal gebruikt heb je er gewoon nog garantie op hoor.
Alle reacties Link kopieren
@ knappekloon, garantie heb je maar een bepaalde periode. Als deze is afgelopen is de garantie voorbij. Maar een telefoon hoort bij gewoon gebruik langer mee te gaan dan 1.5 jaar dus ze kunnen je niet afschepen met argumenten dat je niets krijgt omdat de garantie verstreken is.



Voordeel van garantie is dat in deze periode de bewijslast bij de verkoper ligt. Als je telefoon stuk gaat moet de verkoper bewijzen dat je de telefoon niet goed gebruikt hebt en ze daarom geen verplichtingen jegens koper hebben. Na de garantie moet jij als koper bewijzen dat je de telefoon normaal gebruikt hebt en er dus niets aan kan doen dat deze kapot is.
Alle reacties Link kopieren
een opzegbrief kun je ook nu al sturen hoor! Dan ben je zeker op tijd. ZO doe ik het namelijk altijd, opzegbrief schrijven en daarin vermelden dat je zodra je abonnement afloopt wilt stoppen en dat je als je je nummer mee wilt nemen als je weggaat bij Orange/Tmobile.
Alle reacties Link kopieren
de meeste toestellen hebben gewoon 2 jr garantie hoor jojo
Alle reacties Link kopieren
quote:knappekloon schreef op 11 december 2008 @ 19:46:

nicky er is een speciaal nr in het leven geroepen voor mensen die orange hadden, nu dus het netwerk van t-mobile en die geen bereik meer hebben.

0800-7114. (gratis)

kan niet zomaar trouwens.

bij orange / t-mobile hebben ze dekkingskaarten, als inderdaad daarop blijkt dat op jouw huisadres geen bereik is of komt (volgens jr januari gaan ze heel veel antenne masten neer zetten!) kun je eerder van je contract af, of een korting krijgen.

succes



Ja dat had ik dus ook, ik woonde in friesland, maar het abbonement stond op mijn vaders naam en die woond in groningen voor het t-mobile werd nooit problemen gehad en ineens geen bereik meer, ik woon ook weer in groningen.

Maar omdat het op mijn vaders naam staat kan ik het nummer nooit mee nemen naar een andere provider, ja overschrijven kost 50 euro.
Alle reacties Link kopieren
In een Europese richtlijn staat dat er een garantietermijn van minimaal twee jaar vastgesteld kan worden. Nederland heeft dat niet gedaan. Nederland heeft artikel 7:17 BW zes maanden termijn waarin bewijslast bij verkoper lig en daarna dus bij de koper.
Alle reacties Link kopieren
Ja, da's leuk Jojo, maar die vlieger gaat niet altijd op.

Mijn telefoon ging vorig jaar juni kapot toen ik hem net drie weken had: speakers deden het niet meer. Aangetekend opgestuurd naar de verkoper (online shop van een bekende winkel), die hebben hem na twee weken doorgestuurd naar hun reparateur. Daar werd geconstateerd 'geopend en schade toegebracht door derden', geen garantie meer dus, geld door de gootsteen. Waarschijnlijk is hij door de eigen mensen van de online shop geopend en per ongeluk vernaggeld, ik heb er nooit iets mee gedaan.



Dan sta je mooi met je bewijslast die bij de verkoper ligt...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook wel dat het moeilijk vechten is tegen grote winkelketens maar heb je wel een poging gewaagd??
Alle reacties Link kopieren
Jep... uren en uren aan de telefoon gezeten met de winkel, en ook met de fabrikant, die niets voor me kon doen. Brieven gestuurd, zelfs de rechtsbijstandsverzekering kon niets voor me doen. Zó frustrerend als je weet dat je in je recht staat, maar je recht niet kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
zeker frustrerend ja. Zelf ook wel eens wat meegemaakt maar aangetekend schrijven met dreigen de koop ontbinden enzo heeft gelukkig toen wel geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, er viel hier weinig meer te ontbinden, omdat het toestel van binnen wel beschadigd was. De vraag was alleen wie dat gedaan had, en ik was het niet, maar kon dat natuurlijk niet bewijzen. Er waren meer vage dingen aan de hand, aangetekend opgestuurd maar volgens het bericht van de winkel was het pakketje pas 14 dagen later afgeleverd (niet volgens Track&Trace).



Uiteindelijk heeft de rechtsbijstandsverzekering het bedrag trouwens aan mij uitgekeerd (dat doen ze vaker bij kansloze zaken), dus financiële schade had ik er niet van. Maar grrrrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven