Geld & Recht alle pijlers

Overstappen naar een andere bank

20-12-2008 15:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo , ik wil overstappen naar een andere bank.

heeft iemandt van jullie dit al eens gedaan en gaat dat makkelijk?





Gr lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een bank en het is niet zoveel werk hoor. Bij alle grote banken hebben ze een overstapservice. Je moet wel één dagje langs komen legitimeren etc. maar that's it. Uurtje is het gepiept.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een aantal jaar geleden overgestapt van bank, via de overstapservice is dat heel makelijk...

Ik herrinner mij niet dat het ons enige moeite heeft gekost of dat er iets verkeerd is gegaan....

Ik zou het zo weer doen als het moet....
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch een kwestie van:

1. je opent een nieuwe rekening bij een nieuwe bank

2. je zorgt er voor dat je salaris (of andere vorm van inkomen) op je nieuwe rekeningnummer wordt gestort

3. je zorgt er voor dat al je automatische incasso's en automatische overschrijvingen van het nieuwe rekeningnummer worden betaald

4. je sluit de oude rekening



of zie ik dat verkeerd?
het principe van een nieuwe rekening openen is idd niet zo moeillijk, maar je verkijkt je erop wie je verder allemaal nog informeren moet.

Ik ben 2 jaar geleden geemigreerd, heb wel nog steeds ook mijn nlse rekening en daar worden nog steeds af en toe dingen afgeschreven (die bijv. 1x per jaar gaan en die ik dus nog niet had gewijzigd).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gedaan, poosje terug, precies zo makkelijk als FullHouse schrijft. Geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Welke bank vinden jullie het best en waarom als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 20 december 2008 @ 16:11:

het principe van een nieuwe rekening openen is idd niet zo moeillijk, maar je verkijkt je erop wie je verder allemaal nog informeren moet.

Ik ben 2 jaar geleden geemigreerd, heb wel nog steeds ook mijn nlse rekening en daar worden nog steeds af en toe dingen afgeschreven (die bijv. 1x per jaar gaan en die ik dus nog niet had gewijzigd).Dit doet de overstapservice dus wel voor je, alles wat automatisch van je rekening af gaat door middel van een automatische incasso, gaat automatisch mee naar je nieuwe rekening, bedragen die mensen/bedrijven op je rekening storten kun je wijzigen met een speciaal formulier wat je op kunt sturen naar bv je baas.

Die formulieren zitten standaard bij de overstapservice.
Alle reacties Link kopieren
Rabobank
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van de rabobank naar de snsbank gegaan...

Verder geen ervaringen met andere banken, postbank staat bekend om het geld na overmaken nog een paar dagen vast te houden, duurt soms wel een week voordat het van vrienden naar mijn rekening is gegaan...

Met de rabobank 1 probleem gehad maar verder ook wel een goede bank...
Alle reacties Link kopieren
goede ervaringen: rabo

slechte ervaringen: abn amro
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar overgestapt van de abn naar de dsb, via de overstapservice. De dsb beval prima als bank, rekeningen en pasjes zijn allemaal gratis en je krijgt een hoge rente, zelfs op de betaaltrekeningen. Verder zijn ze zowel 's avonds als ik het weekend telefonisch te bereiken. En nee, ik werk niet bij de dsb en heb er ook geen aandelen
Alle reacties Link kopieren
Rabobank!!



Wel ff bij ABN AMRO gebankiert, maar door andere werkgever weer snel terug naar Rabobank.....
Ronkel, ik ben al jaren postbank klant en heb mijn salaris op dezelfde dag binnen als mensen bij andere banken hoor.

Bovendien gaat geld overmaken naar andere postbankklanten súper snel, ook in het weekend binnen 2 minuten. Ik vind het ideaal. Binnenkort wordt postbank natuurlijk ING en ook dat zie ik zitten. Ik vind 't prima zo :-).
overstap van Abn naar rabo verliep dramatisch. Ik voelde me echt gegijzeld door Abn, steeds weer smoezen en bureaucratische hindernissen om me tegen te werken. bah. Ben erg tevreden met de rabobank en blij dat ik weg ben bij Abn!
Alle reacties Link kopieren
Erg tevreden over Rabobank
Alle reacties Link kopieren
Het internetbankier systeem van de Postbank vind ik wel makkelijker dan dat van de Rabo maar dat van de Postbank is dan weer minder veilig.
Hier al járen ABN AMRO....nooit problemen, fijne bank!



Hmmm..volgens mij ging dit topic daar niet over....
quote:Aruba schreef op 21 december 2008 @ 15:06:

Het internetbankier systeem van de Postbank vind ik wel makkelijker dan dat van de Rabo maar dat van de Postbank is dan weer minder veilig.Schijnt ook wel weer mee te vallen als je de tan-codes per sms ontvangt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven