Geld & Recht
alle pijlers
Ryanair gaat tientallen vluchten per dag schrapen
zondag 17 september 2017 13:05
Gisteren zag ik op Teletekst dat Ryanair de komende zes weken 40 tot 50 vluchten per dag gaat schrappen, omdat men personeelstekort heeft en het personeel dat er is, vakantiedagen moet opnemen. Hoe dan ook, mag dit zomaar? Ik heb half oktober een vlucht met Ryanair geboekt en heb toch een serieus probleem als die geschrapt zou worden. Het terugbetalen van de kosten lost dat niet op, ik zal toch op die dag en op die tijd ter plekke moeten komen! Wie zit er ook mee?
En ik zie nu dat in de titel van dit topic 'schrapen' staat waar dat natuurlijk 'schrappen' moet zijn, maar het lukt me niet om dat aan te passen.
En ik zie nu dat in de titel van dit topic 'schrapen' staat waar dat natuurlijk 'schrappen' moet zijn, maar het lukt me niet om dat aan te passen.
yella78 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 15:36
13.65% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 september 2017 13:11
Ik!
We gaan woensdag op vakantie voor 10 dagen, accommodatie is al betaald à €900,00. Ik las ergens dat iemand 2u van te voren pas hoorde dat de vlucht niet door ging
Blijft tot op t laatste moment spannend dus vrees is
Ik ga trouwens wel alvast checken welke alternatieven er zijn.
We gaan woensdag op vakantie voor 10 dagen, accommodatie is al betaald à €900,00. Ik las ergens dat iemand 2u van te voren pas hoorde dat de vlucht niet door ging
Blijft tot op t laatste moment spannend dus vrees is
Ik ga trouwens wel alvast checken welke alternatieven er zijn.
kiwi2017 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 13:12
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
11.65% gewijzigd
zondag 17 september 2017 13:14
Daar ga ik maar niet direct van uit, ik las ook al dat ze n vlucht 3 dagen later aanboden...Martje2801 schreef: ↑17-09-2017 13:12En aan die vervangende vlucht zal vast de eis zijn dat je dezelfde dag op de bestemming aankomt.
zondag 17 september 2017 13:23
Misschien onterecht wat ik nu zeg maar eigenlijk vind ik dat je zelf al een risico neemt om met Ryanair te gaan vliegen.
Wil je lekker goedkoop weg, prima dat je voor zo'n maatschappij kiest. Maar je moet er dan wel op berekend zijn dat ze minder betrouwbaar zijn. Ik hoor niet anders over hun.
Moet je per se die dag ergens zijn, zou ik iets duurder vliegen.
Wil je lekker goedkoop weg, prima dat je voor zo'n maatschappij kiest. Maar je moet er dan wel op berekend zijn dat ze minder betrouwbaar zijn. Ik hoor niet anders over hun.
Moet je per se die dag ergens zijn, zou ik iets duurder vliegen.
zondag 17 september 2017 13:24
Dat is balen! Kun je dat ticket niet annuleren en bij een andere maatschappij en ticket kopen? Lijkt mij voor Ryanair ook handiger, minder mensen waar ze last minute iets anders voor moeten regelen.
Vin het wel idioot dat Ryanair er nu pas achter komt dat ze een probleem hebben. En het pas 2 uur van te voren melden dat een vlucht net doorgaat lijkt me ook wat apart. Men weet toch ruim van te voren wie vakantie heeft en wie niet? Dan zien ze toch hoeveel piloten ze hebben? Of hoort de piloot op de da zelf dat ze vrij zijn?! Lijkt me niet.
Vin het wel idioot dat Ryanair er nu pas achter komt dat ze een probleem hebben. En het pas 2 uur van te voren melden dat een vlucht net doorgaat lijkt me ook wat apart. Men weet toch ruim van te voren wie vakantie heeft en wie niet? Dan zien ze toch hoeveel piloten ze hebben? Of hoort de piloot op de da zelf dat ze vrij zijn?! Lijkt me niet.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 13:25
0.09% gewijzigd
zondag 17 september 2017 13:24
Dat is dus het punt, je weet niet wannéér je dan bericht krijgt en dus wanneer je eventueel maatregelen zou kunnen nemen. Ik heb vanaf de dag van aankomst tot de dag van vertrek een cursus met verblijf geboekt, 1500 euro, allemaal al betaald. Die vlucht was de enige die ik heb kunnen vinden naar die bestemming, die vanaf een redelijk nabijgelegen luchthaven vertrekt, op een geschikte tijd en voor een betaalbaar bedrag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 september 2017 13:26
Het kan wel ouderwets zijn, maar laatst gebeurde het toevallig wel zo dat tijdens een radio 1-uitzending waar ik naar aan het luisteren was, over een gebeurtenis gemeld werd dat men zojuist op teletekst had gezien dat...Next2UinMalibu schreef: ↑17-09-2017 13:08Teletekst?? :")
Ik hoorde het middels de postduif.. die vliegt wel..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 september 2017 13:28
Over de betrouwbaarheid; ik heb al vaak met Ryanair gevlogen en in al die jaren één keer meegemaakt dat er iets aan een vlucht was gewijzigd. Maar als dat inderdaad zo gaat als nu, dan houdt het wat mij betreft wel op. Sjongejonge, ik heb deze vlucht al een halfjaar geleden geboekt. En zoals ik al schreef, het was de enige geschikte vlucht die ik heb kunnen vinden en ik heb echt niet alleen op Ryanair gezocht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 september 2017 13:47
Dit is gewoon het risico van een vlucht boeken naar een bestemming waar weinig andere maatschappijen op vliegen.
Ryanair biedt de mogelijkheid om om te boeken of je geld terug te krijgen, aan jou om te bedenken wat je ermee gaat doen.
Is je bestemming eventueel met de trein te bereiken? Of gaat er een treinverbinding naar een ander vliegveld waar je voor niet al teveel geld op kunt vliegen? Er zijn vast nog veel meer mogelijkheden om je cursus gewoon door te kunnen laten gaan en dat is iets wat je prima op voorhand uit kunt zoeken.
Ik heb met hen ook wel eens gehad dat alleen de terugvlucht van mijn reis geannuleerd werd, een week of drie voor vertrek. De opties waren 1) drie dagen later terugvliegen of 2) met een andere maatschappij terug voor 150 euro extra. Het hoort er een beetje bij vind ik: we willen allemaal voor een habbekrats overal heen vliegen, dan kun je niet verwachten dat alles altijd keurig volgens de dienstregeling gaat.
Ryanair biedt de mogelijkheid om om te boeken of je geld terug te krijgen, aan jou om te bedenken wat je ermee gaat doen.
Is je bestemming eventueel met de trein te bereiken? Of gaat er een treinverbinding naar een ander vliegveld waar je voor niet al teveel geld op kunt vliegen? Er zijn vast nog veel meer mogelijkheden om je cursus gewoon door te kunnen laten gaan en dat is iets wat je prima op voorhand uit kunt zoeken.
Ik heb met hen ook wel eens gehad dat alleen de terugvlucht van mijn reis geannuleerd werd, een week of drie voor vertrek. De opties waren 1) drie dagen later terugvliegen of 2) met een andere maatschappij terug voor 150 euro extra. Het hoort er een beetje bij vind ik: we willen allemaal voor een habbekrats overal heen vliegen, dan kun je niet verwachten dat alles altijd keurig volgens de dienstregeling gaat.
zondag 17 september 2017 13:49
Wij hadden dit een jaar geleden. Hadden gehoord dat er stakingen zouden zijn en dat er misschien geannuleerd zou worden. Zaten met het annuleren van het hotel dus ryanait gebeld. Maar nee, alles ging door zeiden ze. Tot de avond voordat we vlogen. Kregen we een mail binnen dat de vlucht geannuleerd werd. Ryanair was niet bereikbaar. Toen we ze eindelijk te pakken kregen was de eerst volgende vlucht pas weer drie dagen later. 5 dagen later moest ik alweer aan het werk dus dat had geen zin. Ons hotel moesten we toen dus ook betalen. Baalde behoorlijk ervan
zondag 17 september 2017 14:24
Dat is zeker balen Lisbeth. Staking is wel overmacht natuurlijk, ik vind wat er nu speelt toch wel wat anders. Voor ons is eventueel een optie op andere steden vliegen en dan uren rijden naar de bestemming, maar dat moeten we dan wel echt zeer ruim van tevoren weten, want dan moet ook de huurauto weer omgeboekt worden en eventueel extra overnachtingen, we moeten dan ook extra kinderopvang regelen. Allemaal extra kosten die Ryanair dan toch ook zal moeten vergoeden. Maar ja, krijg die maar eens van ze, ze zijn al nauwelijks bereikbaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 september 2017 14:45
Waar wij van baalde was dat die staking al twee weken aangekondigd was. Dus ryanair wist dat ze vluchten gingen annuleren maar kozen ervoor om het minder dan 12 uur aan de passagiers door te geven. Daarbij vlogen wij vanuit brussel maar was de staking in frankrijk. Andere maatschappijen vlogen wel maar om frankrijk heen, ryanair doet dat niet want kostentechnisch te duur.
Als ik op zondag vlieg, ik bel op vrijdagavond om te vragen of alles doorgaat en men zegt van wel om dan zaterdagavond een mail te krijgen dat de boel geannuleerd wordt. Dan baal ik.
Inderdaad ook vanwege kisten hotel, huurauto, parkeerplaats etc. geef het dan eerder door.
Als ik op zondag vlieg, ik bel op vrijdagavond om te vragen of alles doorgaat en men zegt van wel om dan zaterdagavond een mail te krijgen dat de boel geannuleerd wordt. Dan baal ik.
Inderdaad ook vanwege kisten hotel, huurauto, parkeerplaats etc. geef het dan eerder door.
zondag 17 september 2017 15:49
Yella78 schreef: ↑17-09-2017 14:24Dat is zeker balen Lisbeth. Staking is wel overmacht natuurlijk, ik vind wat er nu speelt toch wel wat anders. Voor ons is eventueel een optie op andere steden vliegen en dan uren rijden naar de bestemming, maar dat moeten we dan wel echt zeer ruim van tevoren weten, want dan moet ook de huurauto weer omgeboekt worden en eventueel extra overnachtingen, we moeten dan ook extra kinderopvang regelen. Allemaal extra kosten die Ryanair dan toch ook zal moeten vergoeden. Maar ja, krijg die maar eens van ze, ze zijn al nauwelijks bereikbaar.
Nou lijkt me niet. Dat zou alleen zijn als je ergens een pakket afgenomen zou hebben (vlucht, hotel, huurauto en kinderopvang), nu is het - hoe vervelend ook - je eigen probleem.
zondag 17 september 2017 15:53
Welnee, Ryanair vergoedt helemaal niets. Je hebt alleen een vlucht geboekt, de rest hebben zij niets mee te maken.Yella78 schreef: ↑17-09-2017 14:24Dat is zeker balen Lisbeth. Staking is wel overmacht natuurlijk, ik vind wat er nu speelt toch wel wat anders. Voor ons is eventueel een optie op andere steden vliegen en dan uren rijden naar de bestemming, maar dat moeten we dan wel echt zeer ruim van tevoren weten, want dan moet ook de huurauto weer omgeboekt worden en eventueel extra overnachtingen, we moeten dan ook extra kinderopvang regelen. Allemaal extra kosten die Ryanair dan toch ook zal moeten vergoeden. Maar ja, krijg die maar eens van ze, ze zijn al nauwelijks bereikbaar.
anoniem_150089 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:27
0.07% gewijzigd
zondag 17 september 2017 15:59
Als je verder had gelezen online had je tig verhalen gelezen over mensen waarbij dat juist niet het geval was / is. Mensen zijn gestrand op locatie of kunnen uberhaupt niet weg. Mensen boeken zelf alternatief omdat Ryanair niets biedt. En reken maar dat het lang gaat duren voordat je je geld terug krijgt.Martje2801 schreef: ↑17-09-2017 13:12Als je wat verder gekeken had dan je neus lang was stond er dat Ryanair je aanbood, of terugbetaling van je ticket of een vervangende vlucht...
En aan die vervangende vlucht zal vast de eis zijn dat je dezelfde dag op de bestemming aankomt.
Ryanair is echt de ergste onder de prijsvechters
maandag 18 september 2017 06:20
Op de BBC was gisteren een item hierover.
Ryanair is zelfs verantwoordelijk voor de kosten van het hotel e.d. als je moet wachten voordat je terug kan vliegen mocht je ergens stranden.
Dus ik zou niet zomaar aannemen waar je wel of niet recht op zou hebben. Gewoon even uitzoeken. Staat vast wel op hun site ergens beschreven. Aangeraden wordt om alle bonnetjes de te bewaren.
Drie dagen vliegen na de oorspronkelijke dagen is ook niet redelijk dus indien ombouwen andere maatschappij? Kosten zijn voor Ryanair.
Je zal het alleen wel voor moeten schieten.
Ryanair is zelfs verantwoordelijk voor de kosten van het hotel e.d. als je moet wachten voordat je terug kan vliegen mocht je ergens stranden.
Dus ik zou niet zomaar aannemen waar je wel of niet recht op zou hebben. Gewoon even uitzoeken. Staat vast wel op hun site ergens beschreven. Aangeraden wordt om alle bonnetjes de te bewaren.
Drie dagen vliegen na de oorspronkelijke dagen is ook niet redelijk dus indien ombouwen andere maatschappij? Kosten zijn voor Ryanair.
Je zal het alleen wel voor moeten schieten.
maandag 18 september 2017 06:58
Nou, ik vind dat anders toch wel een redelijke verwachting, dat een dienst waarvoor je betaald hebt ook uitgevoerd wordt.stippensokken schreef: ↑17-09-2017 13:47Ik heb met hen ook wel eens gehad dat alleen de terugvlucht van mijn reis geannuleerd werd, een week of drie voor vertrek. De opties waren 1) drie dagen later terugvliegen of 2) met een andere maatschappij terug voor 150 euro extra. Het hoort er een beetje bij vind ik: we willen allemaal voor een habbekrats overal heen vliegen, dan kun je niet verwachten dat alles altijd keurig volgens de dienstregeling gaat.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
maandag 18 september 2017 07:03
maandag 18 september 2017 07:25
Bij Ryanair is er vrij weinig binnen het redelijke. Het is goedkoop vliegen tot de bodem, de rest is allemaal extra.
Neemt niet weg dat ze zich inderdaad ook aan regels hebben te houden als het om annuleren binnen twee weken voor de reisdatum gaat. Maar doorgaans doen ze uitermate moeilijk als het om vergoedingen aan komt.