Geld & Recht alle pijlers

Marktplaatsverkoper dreigt met aangifte

05-11-2017 18:27 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onlangs (25 oktober) heb ik voor 50 euro inc. een tas gekocht via Marktplaats. Je raadt het al: deze is nooit verzonden.

In de conversatie gaf de verkoper aan dat als de tas verkocht is ze mij de T&T code stuurt. Heeft ze niet gedaan. Ik heb gevraagd of ik die mag en of het artikel al is verzonden, want na meerdere dagen heb ik niks gehad. Geen antwoord.

Gelukkig stond wel haar volledige naam bij de advertentie en kon ik zo achterhalen dat ze bij een winkel werkt met toevallig vandaag koopzondag. Omdat de politie toch niks doet en opgeletopinternet is gestopt ben ik vandaag met een groep vrienden met de auto naar die winkel gegaan.

Wij hadden de MP conversatie, de advertentie (die tot de dag van vandaag nog steeds online staat) en mijn betaling van de ING uitgeprint en aan enkele, vooral jeugdige, medewerkers laten zien. Die begonnen hard te lachen en vroegen of "hun collega" dit echt heeft gedaan. Helaas was mevrouw vandaag niet aan het werk, meerdere collega's gaven aan dat ze die collega een whatsapp gaan sturen over dat ik langs ben geweest om haar te confronteren en dat ze of de tas moet sturen of geld terug.

Nu heb ik een bericht gekregen op Marktplaats met dat die verkoper aangifte gaat doen van smaad.

Mijn vraag is of die verkoper dat wel kan doen? Laten zien wat er gebeurd is inc. bewijs dat ik geen reacties krijg op mijn berichten is dat toch helemaal niet, en mag zij wel mensen oplichten dan?

Mijn vrienden en ik zijn overigens woonachtig in Zuid-Holland en de verkoopster in Utrecht, het was opzich wel een hele gezellige middag maar ik vind het desondanks echt irritant dat die verkoopster mij laat betalen voor niks en dan gaat dreigen met aangifte als ik haar ermee wil confronteren maar haar colelga's tref.
Welke smaad? Je hebt alleen feiten laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Leuke nick.
Ik vind dat je veel te ver bent gegaan. Je had haar zelf mogen aanspreken, maar om dit via collega's te doen, is echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
wat was je kwijt aan parkeren benzine vanmiddag?
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 18:35
15.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je durfde niet alleen langs te gaan dat je je vrienden mee nam?
Alle reacties Link kopieren
Opzoeken op werk kan ik snappen, zeker als je geen reactie krijgt. Maar je moet dan tegen collega's zeggen ik zoek mevrouw X en weggaan (of je telefoonnummer achterlaten) als ze er niet is. Door alles aan collegae te vertellen zonder hard bewijs (voor hetzelfde geld heb jij de kopietjes vervalst/ligt de fout bij de post) is in mijn ogen wel degelijk zwart maken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
05-11-2017 18:30
Ik vind het vrij bizar om iemand op te zoeken op haar werk. Waarom ben je niet zelf naar de politie gegaan?
Dit! En hoewel ik volkomen begrijp dat het heel irritant is dat je bent opgelicht dan ga je nog niet met een een groep vriendinnen naar het werk van die vrouw en licht je al haar collega's in. Dat is intimideren. Logisch dat zij zegt dat ze aangifte gaat doen. Als ze je echt opgelicht heeft doet ze dat heus niet maar jou actie kan echt niet.
Laat haar maar aangifte doen dan moet ze met bewijzen komen. Is gunstig voor jou als jij ook aangifte doet tegen haar.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
05-11-2017 18:30
Ik vind het vrij bizar om iemand op te zoeken op haar werk. Waarom ben je niet zelf naar de politie gegaan?

Omdat de politie helemaal niets doet aan dit soort dingen misschien ?
En hoezo bizar om iemand op haar werk op te zoeken.
Ik vind het eerder bizar om iemand via marktplaats op te lichten en nu dat diegene zelf er iets aan doet, naar de politie te stappen om zielig te gaan doen.

Ik zou aangeven dat je al het bewijs hebt mbt oplichting en het geld deze week alsnog wel weer komt ophalen.

Bah, heb zo'n hekel aan mensen die maar denken weg te komen met oplichten op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Opzoeken op het werk, als het om een winkel gaat, mwah. Het kan. Maar om een groep vrienden mee te nemen en het vervolgens met haar collega’s te bespreken, nee, dat kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
05-11-2017 18:34
Opzoeken op werk kan ik snappen, zeker als je geen reactie krijgt. Maar je moet dan tegen collega's zeggen ik zoek mevrouw X en weggaan (of je telefoonnummer achterlaten) als ze er niet is. Door alles aan collegae te vertellen zonder hard bewijs (voor hetzelfde geld heb jij de kopietjes vervalst/ligt de fout bij de post) is in mijn ogen wel degelijk zwart maken.
Zoals te lezen is is er niets vervalst en heeft de verkoper gewoon niets meer laten horen of een track en trace gestuurd.

Misschien denkt de verkoper nu de volgende keer wel twee keer na voor ze weer aan het oplichten slaat.

Belachelijk dat mensen maar denken zo makkelijk weg te komen met oplichten.
Alle reacties Link kopieren
Vond je jezelf nou niet voor lul staan in de winkel? De jeugdige medewerkers die er hard om moeten lachen.
Ik zeg niet dat de vrouw goed zit met haar oplichtingspraktijken maar jou daad is gewoon niet handig en ook nog eens onvolwassen.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
05-11-2017 18:38
Omdat de politie helemaal niets doet aan dit soort dingen misschien ?
En hoezo bizar om iemand op haar werk op te zoeken.
Ik vind het eerder bizar om iemand via marktplaats op te lichten en nu dat diegene zelf er iets aan doet, naar de politie te stappen om zielig te gaan doen.

Ik zou aangeven dat je al het bewijs hebt mbt oplichting en het geld deze week alsnog wel weer komt ophalen.

Bah, heb zo'n hekel aan mensen die maar denken weg te komen met oplichten op marktplaats.
Dat is precies de reden dat ik (nog) geen aangifte van oplichting heb gedaan. Je krijgt alleen een standaardmail terug dat er geen onderzoek wordt gedaan tenzij er heel veel aangiftes worden gedaan. Nu staat die tas nog steeds online maar ik denk niet dat in een maand tijd 10 mensen die tas ook kopen en aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
jeansjacket schreef:
05-11-2017 18:42
Vond je jezelf nou niet voor lul staan in de winkel? De jeugdige medewerkers die er hard om moeten lachen.
Ik zeg niet dat de vrouw goed zit met haar oplichtingspraktijken maar jou daad is gewoon niet handig en ook nog eens onvolwassen.
Het was meer lachen omdat ze geconfronteerd worden met dat hun collega dit doet. Ik kreeg van een meisje ook te horen IS DIT ECHT IS DIT ECHT en die zat met haar hand voor haar mond te lachen toen ik het op mijn telefoon liet zien in de MP app.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
05-11-2017 18:38
Opzoeken op het werk, als het om een winkel gaat, mwah. Het kan. Maar om een groep vrienden mee te nemen en het vervolgens met haar collega’s te bespreken, nee, dat kan echt niet.
Haar adres kan ik niet achterhalen, haar werkgever heeft ze zelf op Facebook gezet. Ik kan niet ruiken op welke dagen zij wel en niet werkt, en vandaag had ik toevallig tijd en was er koopzondag.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ze er niet was zeg, ik vind het heel goed dat je dit doet. Staat ze gelijk voor lul bij haar collega's. Die oplichters moeten gewoon aangesproken kunnen worden, zolang het bij woorden blijft zie ik geen probleem. Hopelijk krijg je je €50 terug!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Altijd eerst vragen of je kan ophalen en adres vragen...
als je dat gewoon krijgt is het meestal oké. Daarna alsnog laten opsturen....

Geloof niet dat dit onder smaad valt trouwens ;-)
Alle reacties Link kopieren
rotterdammert23 schreef:
05-11-2017 18:54
Jammer dat ze er niet was zeg, ik vind het heel goed dat je dit doet. Staat ze gelijk voor lul bij haar collega's. Die oplichters moeten gewoon aangesproken kunnen worden, zolang het bij woorden blijft zie ik geen probleem. Hopelijk krijg je je €50 terug!
Dankjewel! Ja ik hoop dat ik nu mijn 50 euro terug krijg. Als ik niet was gekomen kreeg ik het sowieso nooit, want de politie besteedt niet eens tijd aan incidentele oplichtingen op MP. Echt heel vervelend, iedereen kan gewoon eens in de zoveel tijd geld binnenharken zonder gepakt te worden, hopelijk doet deze mevrouw het nooit meer. (Al weet ik dat ik geluk had omdat haar naam op MP stond en op Facebook ze wel heel veel details over zichzelf heeft geplaatst. Niet haar adres anders ging ik daar wel heen.)
Alle reacties Link kopieren
Je laat een prive conversatie zien aan derden? Ja, dat is klacht waardig. Niet zo slim van je.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
sasve schreef:
05-11-2017 18:55
Altijd eerst vragen of je kan ophalen en adres vragen...
als je dat gewoon krijgt is het meestal oké. Daarna alsnog laten opsturen....

Geloof niet dat dit onder smaad valt trouwens ;-)
Had ik niet bedacht helaas, wel een goede tip voor de volgende keer.
Helaas heb ik nog geen studentenOV anders had ik het wel opgehaald.
En dat we met de auto naar de winkel zijn gegaan is niet iets wat ik voor elke verkoop op Marktplaats zou doen maar dat deden we alleen omdat we dat geld terug willen. (of de tas, maar ik denk eigenlijk dat die verkochte tas niet bestaat)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
05-11-2017 18:57
Je laat een prive conversatie zien aan derden? Ja, dat is klacht waardig. Niet zo slim van je.
Het enige prive wat erin stond was een bankrekeningnummer, en eigenlijk is dat niet eens zo interessant want niemand kan na 5 tellen een bankrekeningsnummer zien het onthouden.

Of vind jij dit intieme gesprekken:
Ik bied 50 inc
Ik ga akkoord ophalen of verzenden
Verzenden
Ok nummer is NLxx als het binnen is stuur ik de Track and Trace

Ik weet niet wat voor persoonsgegevens je eruit kan halen als je het een keer ziet? Behalve dat iemand met oog voor detail heeft gezien welke bank die verkoopster heeft.
Dat je de winkel op zoekt, kan ik mij voorstellen wanneer je je opgelicht voelt. Maar je had gewoon naar haar moeten vragen en niet haar collega's deelgenoot moeten maken.
Ze was er niet, vraag dan wanneer ze wel werkt en kom dan terug......
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
05-11-2017 18:59
Dat je de winkel op zoekt, kan ik mij voorstellen wanneer je je opgelicht voelt. Maar je had gewoon naar haar moeten vragen en niet haar collega's deelgenoot moeten maken.
Ze was er niet, vraag dan wanneer ze wel werkt en kom dan terug......
Ik heb meestal zelf helemaal geen tijd alleen vandaag toevallig wel. En bovendien, als ze weet dat iemand haar zoekt, gaat ze wel zorgen dat we elkaar niet treffen.
Alle reacties Link kopieren
In feite ben je nog geen eens drie !! weken verder en je zit al te roepen over oplichting.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 19:04
27.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven