Geld & Recht alle pijlers

Naar gevoel over nuon "verkoper"

01-12-2017 18:57 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een drietal weken geleden stond er smiddags iemand van nuon aan de deur. Tenminste, achteraf gezien twijfel ik of deze persoon wel van nuon was. Het was op acht november, rond vier uur in de middag. Waar zou ik na kunnen gaan of er toen wel of niet mensen van nuon langs de deuren gingen?

De meneer was opdringerig en bleef het proberen of ik wilde overstappen naar hun. Ik zit bij eneco. Wat ik ook raar vond is dat hij zei dat ik in het weekend hogere energie kosten maak dan doordeweeks. Hij kon dat zien zei hij. Maar hoe zou hij dat gezien kunnen hebben?

Ik heb er geen fijn gevoel aan overgehouden en zou gras weten of deze man wel echt van de nuon was. Hoe zou ik daarachter kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Mail Nuon
Gewoon mooi marketing kulverhaal.
En deze meneer is niet van de nuon maar van een bureautje waar ze mensen inhuren om te leuren langs de deur. Ze krijgen extra geld voor elke handtekening. Vandaar het drammerige. Je kan het melden bij de Nuon maar die boeit het niet.
Je bent nu al drie weken verder ? Hou je precies bij wie en wanneer ze aan de deur staan? Even serieus dit?
waarom zou je je er nu nog druk over maken?
Hmm, ik had laatst ook een verkoper aan de deur voor een energieleverancier en die wist ook al mijn verbruik.
Heeft dat in de krant gestaan?

Vraag aan je buren of in je buurt of zij ook een Nuon-verkoper aan de deur hebben gehad.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 19:18
24.32% gewijzigd
8102 schreef:
01-12-2017 19:06
Je bent nu al drie weken verder ? Hou je precies bij wie en wanneer ze aan de deur staan? Even serieus dit?
waarom zou je je er nu nog druk over maken?
En dit. ;-)
Sja, in Noorwegen gaan die dingen anders dan hier. Ik zou me gewoon sowieso laten afsluiten en stroom gaan maken met een fiets in je woonkamer! Word je ook nog fit van :bye:
Bobby-Pin schreef:
01-12-2017 19:17
Hmm, ik had laatst ook een verkoper aan de deur voor een energieleverancier en die wist ook al mijn verbruik.
Heeft dat in de krant gestaan?

Vraag aan je buren of in je buurt of zij ook een Nuon-verkoper aan de deur hebben gehad.
Dat kunnen ze gewoon inschatten. Het zijn standaard woningen
Ze hangen gewoon een kletspraatje op. Genoeg die er in trappen. Gewoon negeren en niet meer over nadenken. Je bent toch niets met hem aangegaan neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit van de week ook, geen moment in me opgenomen me daar zorgen over te maken. Waarom in godsnaam? Het is irritant, einde.
plak een nee nee sticker op de deur.
Alle reacties Link kopieren
Energiebedrijven kunnen inderdaad je verbruik inzien via een landelijk register, maar daar horen ze jou akkoord voor te vragen en te krijgen.
Maar ze kunnen het ook een beetje schatten en als je dan je termijnbedrag ziet nadat je hebt getekend is het niet altijd een fijne verrassing.

Nuon staat bekend om hun opdringerigheid, mijn ouders hebben ooit in een paar maanden tijd 3 mensen aan de deur gehad. Ik heb ze toen via Facebook gecontact en toen is het opgehouden.
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blauwe maandag bij een callcenter gewerkt dat energie abonnementen verkoopt. Daar kon ik ook van elke klant die ik belde zien wat hun verbruik was het jaar ervoor. Ook als ze geen klant waren van het desbetreffende energie bedrijf. Ik denk dat de straatverkopers dezelfde database aan kunnen spreken. En ja, voor zo'n bedrijf werken betekent dat je pushy moet zijn, dat leren ze je zelfs. Heel irritant. Ik was er dan ook niet zo goed in :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Veel huishoudens zullen in het weekend hogere kosten hebben: doordeweeks fulltime werken en overdag de verwarming omlaag en in het weekend wel de hele dag lekker. Daarbij is er in het weekend meer tijd voor een lui bad of douche en koken veel mensen uitgebreider.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
01-12-2017 19:57
plak een nee nee sticker op de deur.
Is alleen voor post.

Moet je een andere sticker voor hebben
Wat ik niet snap, is dat je de deur niet dicht gooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat Erizon zegt, dat is niet zo heel ingewikkeld en klopt als je kantoortijden werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook slechte ervaring met nuon aan de deur (geen nee accepteren en binnen willen lopen. Heb uiteindelijk de deur dichtgesmeten). En mijn vader ook (leugens verkocht).
Nuon interesseerde het niet zoveel toen ik daarover belde.

Nuon kwam dit jaar het goedkoopste uit voor mij, maar nr2 op de lijst gekozen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
moonlightdreamer schreef:
01-12-2017 20:05
Is alleen voor post.

Moet je een andere sticker voor hebben
https://www.neesticker.com/
Alle reacties Link kopieren
Ppff ga je druk maken...
TheSky=moreBlue@Malibu
Aan mijn deur komen om iets te verkopen vind ik een agressieve en brutale werkwijze. Ik ga niet eens in discussie met die gasten.
Alle reacties Link kopieren
ClassyLadeee schreef:
01-12-2017 19:59
Energiebedrijven kunnen inderdaad je verbruik inzien via een landelijk register, maar daar horen ze jou akkoord voor te vragen en te krijgen.
Maar ze kunnen het ook een beetje schatten en als je dan je termijnbedrag ziet nadat je hebt getekend is het niet altijd een fijne verrassing.

Nuon staat bekend om hun opdringerigheid, mijn ouders hebben ooit in een paar maanden tijd 3 mensen aan de deur gehad. Ik heb ze toen via Facebook gecontact en toen is het opgehouden.
Vorig jaar hadden wij ook een hele opdringerige Nuonman aan de deur. Ze maken er kennelijk een gewoonte van :-?
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
01-12-2017 20:18
Vorig jaar hadden wij ook een hele opdringerige Nuonman aan de deur. Ze maken er kennelijk een gewoonte van :-?
Yep en de directie is net zo vervelend.
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
01-12-2017 19:57
plak een nee nee sticker op de deur.
Dit! En de dame van Nuon die bij me aanbelde kreeg geen open deur maar de wind van voren.
Ik doe nooit open als ik geen afspraak heb. Je boft dat er geen 'gaslek' was en je een paar zgn monteurs hebt binnengelaten waarvan er 2 razendsnel je huis even rondlopen op zoek naar het lek a.k.a. geld, pasjes enz.
Als ze bellen met de vraag of je je bankrek.nr. even door wil geven en je pincode: niet doen hoor. Ook niet als ze zeggen dat je dan afgesloten wordt en dat willen we niet in december, toch?

Overigens Nuon direct gebeld toen en wat denk je? Ze wisten nergens van; ze hadden mijn wantrouwige wijkje allang geschrapt.
Twee dagen later in het plaatselijke sufferdje: mensen opgelicht door babbeltruc van zgn medewerkers van Nuon :facepalm:

Het spijt me maar ik kan er geen medelijden mee hebben.. je weet nu toch wel dat je niet met vreemden moet gaan staan babbelen aan de deur die zeggen dat ze allessss van je weten en alleen even binnen willen komen. Ik kan overigens ook kijken wat het gemiddelde verbruik per woning is in mijn wijk.
Ik zit bij Eneco. Prima bedrijf en superhandig die website waar je je verbruik kan vergelijken met de mensen in jouw buurt. Ook handig om een goed verhaal in elkaar te draaien als je minder goede bedoelingen hebt en mensen wil overdonderen; er hoeven er maar een paar in te trappen tenslotte.

En zo'n gaslek: eerst bellen. Als het echt zo dringend is nemen ze politie mee. Zo niet en je ruikt geen gas: eerst bellen of het waar is allemaal.
Waarom je 3 weken jezelf e.e.a. afvraagt en dan een topic opent hier is me eerlijk gezegd ook een raadsel... Wat heb je daar nu nog aan?
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
01-12-2017 20:06
Wat ik niet snap, is dat je de deur niet dicht gooit.
Ik snap dan weer niet waarom je hem eerst opendoet..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven