Geld & Recht alle pijlers

legaal huis onderverhuren

31-01-2009 13:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil mijn huurhuis voor een half jaar onderverhuren. Ik weet dat er bepaalde voorwaarden zijn waaronder je een huurhuis mag onderverhuren (bv studiegerelateerde reis of 'proefsamenwonen')

Mijn woningbouwvereniging doet echter nogal geheimzinnig over deze voorwaarden, en ik wil mezelf niet al te veel in de kijker spelen (voor het geval ik het 'illegaal' wil gaan aanpakken)



Weet iemand toevallig of woningbouwverenigingen zich aan wettelijke richtlijnen betreft onderverhuren moeten houden? Of mogen ze deze zelf bepalen?



Vast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dat mag een woningbouwvereniging helemaal zelf bepalen.
Alle reacties Link kopieren
dit vond ik op de site van een wbv: Vanaf 20 maart 2006 is toestemming vereist van zowel de huurder, als van de

betrokken corporatie om bij iemand in te gaan wonen



Dus mogelijk kun je met die datum een richtlijn zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik ging even op de website van mijn verhuurder kijken hoe dat bij mij zit. Maar ik kon alleen informatie krijgen als ik mijn adres opgaf. Die info wordt dan zeker later gebruikt om controles uit te voeren...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in welke stad je woont, maar in Amsterdam moet je eerst toestemming van de Dienst Wonen hebben (en dan krijg je de toestemming van de wbv toch wel). Het gaat dan om "huisbewaarderschap" en een reden kan bijvoorbeeld een jaar buitenland zijn. Ik weet niet of proefsamenwonen nog steeds een geldige reden is.
Alle reacties Link kopieren
misschien kun je iemand die je kent laten informeren? een buurvrouw o.i.d.??
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ooit gedaan via huisbewaring voor een half jr omdat ik naar het buitenland ging. ik heb via een brief toestemming gevraagd en gekregen; de huurder heeft een formulier ingevuld en heb kopie vh paspoort van diegene overgelegd. die persoon hoefde zich niet in te schrijven in het gba (was een student die voor stage in mijn regio moest zijn en zelf ook kamer verhuurde). anders bel je toch onder een andere naam naar de woningbouw en informeer je naar de mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik dan weer heel erg correct hoor, maar als het niet mag op de normale manier, dan kan het dan toch gewoon niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven