Geld & Recht alle pijlers

auto ongeluk hoe nu verder - verzekering

01-02-2009 13:41 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Ik weet niet of ik hier op de goede post zit, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.



Ik heb een jaar lang gespaard en gezocht voor mijn auto..

Na heel veel moeite en geluk mijn auto gevonden.. Twee maanden in gereden compleet laten controleren en voor 260 euro was hij weer helemaal goed.



Nog geen drie dagen daarna krijg tmijn broer een aanrijding. Hij reed op de voorrangsweg en man met kind kwam van rechts vanaf een erf dus geen voorrang.. Ze hebben elkaar geraakt.

nu is zo dat mijn broer ipv 50 iets van 70 reed ze hebben dan ook remproeven gedaan..



Nu ben ik ten einde raad, bij schade bedrijf melden ze dat hij voor 4000 euro gemaakt kan worden met tweede hands onderdelen.



Als andere partij schuldig wordt bevonden krijg ik 2370 uitgekeerd want auto wordt total loss verklaard...



Ik wacht al dik vijven en halve week, broer belt bijna elke dag wel hoe het er voor staat..



Wat kan ik nou nog doen, ik wil graag me auto laten maken maar ik moet wel eerst weten wie de schuldige is



groetjes en alvast onwijs bedankt
Alle reacties Link kopieren
Stommiteiten terzijde, dat je dagwaarde krijgt is heel normaal en da's geen herstelwaarde.



Broer belt wel elke dag maar wat zegt de verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ja dat weet ik dat dat niet herstelwaarde is, ik ben degene die de auto graag wil laten maken. Maar kan ook op andere manier maar dan nog kan ik iemand wel aan het werk zetten en zeggen maar voor 3000 mijn auto maar..



Maar voor hetzelfde krijg ik helemaal niks terug van de verzekering...



Verzekering wacht op rapport van de politie, politie meld dat dat al gebeurd is... Niemand die het kan controleren,

aangezien het landelijk gaat mag de verzekering pas over 2 maanden daarover contact op nemen...



Dus ja hoe lang kan dit nog duren, en wat moet ik in tussen tijd. Ik ben al tijd auto kwijt, plus dat ik elke dag wel naar mijn werk moet..
Waarom zou je een auto die maar 2300 euro waard is voor 4000 euro laten opknappen? Hij wordt nooit meer zo goed als ie was, echt niet.



Wij hebben een keer een auto-ongeluk gehad waarbij de auto net-niet total loss was. we hebben em laten maken, maar hij heeft na die reparatie (hoe mooi hij ook was nadat ie helemaal opnieuw was gespoten) nooit meer lekker gereden. Trilde meer, stuurde niet helemaal tof... Binnen een half jaar hebben we em verkocht, want ik vertrouwde em niet meer.



Laat em niet maken. Verkoop het wrak, en koop van dat geld en je verzekeringsbedrag lekker een andere auto.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien jouw broer de veroorzaker van de ellende is, lijkt het mij niet meer dan redelijk dat hij jou geld geeft voor een andere auto. Mocht je dan toch geld terug krijgen van de verzekering dan kun je dat weer aan hem geven. Leuk dat hij iedere dag belt, maar daarmee heb jij nog geen eigen vervoer.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
hoi



Dat is makkelijk gezegd maar ik heb een celica.. die wordt niet meer gemaakt en zo makkelijk krijg ik niet weer zo een er voor terug..



Ja maar je kent dat wel toch bij garage's enz flink veel geld.. Onderdelen moeten uit duitsland komen terwijl ik via marktplaats wel iemand kan opbellen die al die onderdelen heeft liggen.. Dus is maar net hoe je of wat. Vriend van me wil het wel maken en graag zelfs maar ja ik kan hem niet betalen ik heb het geld niet. Ik moet eerst uitslag van die leuke verzekering hebben dan kan ik pas actie ondernemen



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Dat weet ik, maar dat krijg ik weer niet over me hart om mijn broer in de schulden te gaan zetten.. Aangezien hij geen baan heeft en nog studeert kan hij ook niet zomaar ineens 3000 euro ophoesten en het is en blijft wel familie...
Alle reacties Link kopieren
Ach arme jij! Balen zeg!

Veel sterkte, hoop dat je snel wat hoort!!

Het is niet leuk als je dit overkomt met je autootje. Wij hadden ook zoiets, net een nieuwe tweedehands auto, even uitproberen hoe hij reed, net opgehaald, uit eten om het te vieren, kwamen we terug, was ie gejat!

ook heel zuur!

hoop dat je auto gemaakt kan worden of dat je een leuke zelfde nieuwe kunt kopen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jouw broer was ook "mans" genoeg om jouw auto in de prak te rijden terwijl hij te hard reed, dan mag hij nu ook de problemen oplossen lijkt mij. Als hij niet harder dan 50 had gereden, had de verzekering waarschijnlijk al uitbetaald.

Ik snap het hoor dat het familie is enzo, maar ik vind dat jij hem er wel erg makkelijk mee weg laat komen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
hey



Jeetje dat is ook wat gejat nog wel!!! heftig dat is helemaal zuur inderdaad..



Ja dat weet ik wel, ben altijd wel heel erg rekeninghoudend ingesteld ik ben niet eens boos op hem geweest eigenlijk

aangezien het tweede kerstdag was waarop het gebeurde

en ik het niet voor mijn ouders wilde verpesten.



Maar ik heb wel gezegd waar hij het lef vandaan haalt om binnen de bebouwde kom op dat stuk 70 te rijden kom op zeg, ik doe dat niet eens met mijn eigen auto.. en of als ik leen van iemand anders al helemaal niet



Ja dat is dus niet de kwestie had hij 50 gereden had ongeluk dan voorkomen kunnen worden. Waarschijnlijk niet want die man had er dan ook boven op gezeten als je uit erf komt heb je gewoon geen voorrang punt. Borden staan er, maar wist ik het maar helemaal zeker dan kon ik gewoon zeggen maak die auto maar, wetende dat geld van de verzekering vanzelf wel x komt



bedankt
Er staan 87 toyota celica's op marktplaats, beginnend bij ¤250.

Lijkt me toch dat je dan van dat verzekeringsgeld een nieuwe moet kunnen kopen, dus laten repareren zou ik niet doen!



En als je dat geld niet krijgt, omdat je broer te hard gereden heeft, zou ik toch wel van hem verwachten dat hij dan een nieuwe auto voor je koopt! Hij is mans genoeg om te hard te rijden binnen de bebouwde kom, dan ook mans genoeg zijn om de schade te betalen!
Beetje dom om je auto uit te lenen aan iemand die je de schade niet eens betaalt. Het is niet aan jou om die schade te betalen. Je broer was zo stom om iemand aan te rijden en schade te veroorzaken. Dus laat hem niet jouw no-claim verzieken en laat 'm maar gewoon voor 100% opdraaien voor de door hem veroorzaakte schade. Verder je auto nooit meer uitlenen.
Alle reacties Link kopieren
voor alle duidelijkheid hij is aangereden. en niet andersom..



op dit moment staan er 5 celica's op van het bouwjaar waar die van mij uitkomt en allemaal met meerdere km en voor meer geld en of in het buitenland dus zo makkelijk is dat niet even om zomaar andere auto te kopen...



en voordat je een auto uit leent weet je toch niet dat hij schade gaat maken ??



maar goed maakt ook allemaal niet uit die dingen zijn gewoon gebeurd..



Ik had gehoopt dat iemand mij kon vertellen hoe lang het gemiddeld duurt voordat verzekering uitspraak doet, en of ik nog bijv naar jurdisch hulp kan gaan enz



dat soort dingen



bedankt

groetjes
Kunnen jullie ouders niet (tijdelijk) helpen?



En dan nog: je kunt je broer wel de hand boven het hoofd houden en als hij 'gewoon' 50 had gereden zou ik dat misschien ook wel gedaan hebben, maar hij reed 70 (!!!) binnen de bebouwde kom en had het dus kunnen voorkomen dat hij 'schuldig' bevonden zou kunnen worden..... Nu moet jij bloeden?



Sterkte, groetjes, Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
hoi



ja daar zit wel iets in, het zit niet in mijn karakter om zo te zijn..

ja ouders zouden eventueel geld voor kunnen schieten..

ik probeer hem nu eerst de auto bij schade bedrijf weg te krijgen

en naar die vriend te slepen. Om te horen wat hij denkt er aan te kunnen doen en wat het dan kost en ja misschien wel dat ik mijn broer dat dan laat betalen. Ik wil gewoon mijn auto terug ik kan er niks aan doen



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar je broer is een idioot om zo snel te rijden binnen de bebouwde kom.

Had je ook zoveel begrip voor hem gehad als hij iemand had doodgereden met jouw auto?



Maar goed, daar ging je vraag niet over.

Als je geluk hebt krijgt je broer alsnog een boete voor te snel rijden en krijg jij je geld van de andere verzekering omdat die bestuurder toch verantwoordelijk is voor het ongeluk.

Voorrang verlenen heeft niets te maken met de snelheid van de andere auto.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat jij nou zonder auto zit.

Hoe lang zoiets duurt weet ik niet, maar ook ik zou je aanraden om toch echt op marktplaats een andere Celica te zoeken.

Een botsing met 70 komt flink aan, en een schadeauto wordt bijna nooit meer geheel de oude.



Over het geld van broer terugvragen... Ik leen regelmatig mijn auto uit, altijd gedaan ook. Ik weet dan dat hij kapot kan gaan, en ga er niet vanzelfsprekend vanuit dat de ander een nieuwe auto zal betalen voor me, tenzij we daar afspraken over gemaakt hebben.

Zelfde met kledingstukken.

Dingen die je gebruikt of uitleent kunnen nu eenmaal kapot gaan. Als je dat vervelend vind kan je misschien beter niets uitlenen.
Alle reacties Link kopieren
nee dat is een ding wat zeker is mijn broer krijgt de auto niet meer mee.. Ik heb zijn auto geeist. Hij gaat nu met de trein,

maar ja hoe lullig ik dat ook vind

ik ga niet meer met de bus naar mijn werk, was net zo blij dat ik daar vanaf was.



Ik hoop ook van harte dat mijn broer alleen een boete krijgt en dat de andere partij schuldig wordt gevonden...



sommige zeggen dat hij juridisch sterker staat. Man heeft geen voorrang verleent, kwam van erf plus dat hij kind in de auto had.

En ze zeggen als hij vijftig had gereden daar had het ongeluk niet voorkomen kunnen worden.



Ja hij heeft het van de zijkant geraak, is het recherzijscherm wat vervangen moet worden bumper, verder binnen in is niks geraakt behalve de ruitevloeistof resevoir en moet uitgedeukt worden plus spuiten weer...



groetjes
Alle reacties Link kopieren
maar uitdeuken en opspuiten is toch niet noodzakelijk? dat is toch puur cosmetisch? Dat zou ik dan maar laten zitten....tenzij die deuk heeeeel erg groot is en daardoor de auto niet meer open kan....kan je broer op zijn WA verzekering geen geld verhalen? die verzekering heb je toch als je schade aanricht aan spullen van een derde? Proberen waard lijkt me zo....
Alle reacties Link kopieren
Als je broer te hard gereden heeft, heb je grote kans dat hij minimaal als deels schuldig gezien wordt.



Maar ik zou zeker het op je broer verhalen hoor: hij zal toch moeten weten en anders moeten leren dat als je andermans spullen stuk maakt (had ie maar 50 moeten rijden) dat je daarvoor moet opdraaien. Als hij het nu niet direct kan betalen, dan betaalt hij het maar verspreid over een aantal termijnen. Dat is niet zielig, want met 20 km te hard rijden in een bebouwde kom ga je zeker niet de volledige schade bij de tegenpartij vandaan halen.....
Alle reacties Link kopieren
hey



ja ik zal eens even kijken hoe of wat.. Ja ik begrijp jullie wel.. Als iemand anders was geweest was ik een stuk feller geweest en had ik gezegd kan me niet schelen je betaald maar ik wil mijn auto terug

ja met familie vind ik dat toch wel moeilijk.



Ik hoop zeer zeker dat hij zijn lesje heeft geleerd en voortaan toch echt wel inziet dat je niet zo laks kan omgaan in het verkeer en met iemand anders zijn auto
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
hey



ja dat weet ik.. de dagwaarde van de auto is 3000 euro

daar gaat het bod dat al geweest is van 530 dus vanaf

omdat ik mijn auto wil laten houden.



Het is dus voor mij de bedoeling dat als ik al geld van de verzekering krijg voor het overgebleven bedrag van 2470 mijn auto dus te laten maken



maar dat is nog steeds als als als.. Want nog steeds niks van de verzekering gehoord, en hij moet nu bij het autoschade bedrijf weg

en heb ook geen idee hoe dat moet



want officieel mag je er niet mee rijden...

mag slepen dan wel?



groetjes
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:lieve_mirjam schreef op 01 februari 2009 @ 16:26:



sommige zeggen dat hij juridisch sterker staat. Man heeft geen voorrang verleent, kwam van erf plus dat hij kind in de auto had.





Iemand wordt echt niet meer of minder schuldig aan een ongeluk omdat 'ie een kind in de auto heeft...



Feit is dat je broer een verkeersfout heeft gemaakt én dat de andere bestuurder een verkeersfout heeft gemaakt. In het verkeersrecht is het in het algemeen zo dat de een zijn fout niet de fout van de ander opheft. De kans dat beiden schuldig geacht worden, is dus vrij reëel. Dat kan ertoe leiden dat beiden voor hun eigen schade opdraaien.

In elk geval heb jij daar niets mee te maken. Dat is iets tussen je broer en die andere bestuurder. Jouw broer is jegens jou aansprakelijk en dient ervoor te zorgen dat je schade vergoed wordt. Als 'ie iets bij de verzekering wil claimen zal je 't wel officieel moeten doen en niet bij een mannetje met wat marktplaatsonderdelen want de verzekering eist vaak officiële nota's voordat ze wat uitbetalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven