Geld & Recht alle pijlers

Terug vragen gemeentelijke belastingen

02-02-2009 22:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik in mijn huidige woning komen te wonen. Precies in het midden van het jaar. In augustus ontving ik mijn gemeentelijke belastingen aanslag waarop ik een betalingsregeling kreeg (ik studeer nog 180 euro in 1x is erg veel geld ). Maar nu kan ik deze dus terug vragen als in een kwijtschelding omdat ik weinig verdien als studente.



Kan ik dat nu nog doen aangezien t over vorig jaar gaat? En wie heeft dit weleens eerder gedaan? Hoe gaat het in zijn werk?
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel van de gemeente afhangen maar de mijne staat zo'n verzoek inderdaad een jaar later nog wel toe.

Ik weet niet hoe het gaat als je al betaald heb. Maar bel even met de gemeente, afdeling belastingen, en zeg ze dat je kwijtschelding van de gemeentebelastingen over dat jaar wil aanvragen, laat daarbij dan ook even weten dat je al termijnen betaald hebt. Zij zullen je dan vermoedelijk een formulier toezenden.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde kun je aanvangen met de waterschapsbelastingen, als je daarvoor een aanslag hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet toen ik het een paar jaar geleden deed dat het in mijn gemeente/waterschap een heel karwei was, veeeeeeel papierwerk. En in mijn gemeente moest je het aanvragen voor de uiterste verloopdatum van de acceptgiro.

Voordeel was wel: als je een keer aangevraagd had, was het de jaren erna veel simpeler.
Alle reacties Link kopieren
even bellen met de belasting telefoon..... 0800 - 0543



die kunnen jou zeker helpen en antw geven op je vragen!



succes
labrador, dat is het nummer van de belastingdienst en dit gaat over de gemeentebelastingen.

Ik heb het voor iemand anders pas aangevraagd over een voorgaand jaar en dat werd gewoon in behandeling genomen, niet geschoten is altijd mis! Ik woon in een grote plaats en hier staat het formulier voor kwijtschelding op de website van de woonplaats. succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven