Geld & Recht alle pijlers

dochter van 18 wil de boel belazeren

05-02-2009 00:12 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van pas 18 wil zich op het adres van vriendlief laten inschrijven om zo extra inkomsten te vergaren terwijl ze thuis blijft wonen. Wij zijn hier helemaal op tegen maar zij probeert ons wijs te maken dat dit 'trucje' onder de thuiswonende studenten heel vaak wordt toegepast. Wie maakt ons wijzer ?
Alle reacties Link kopieren
er zijn altijd mensen die de boel verraden en ik kan je vertellen dat de boete dan niet misselijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat toen ik studeerde en dat is nog niet zo lang geleden, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel studenten dit deden. Meer dan je denkt!
Alle reacties Link kopieren
als je erop tegen bent kan je haar vertellen dat jij de IB groep wel even van de werkelijke feiten wilt voorzien. Ze maakt je namelijk nu deelgenoot van een illegale actie, ik zou dat niet accepteren
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet voorstellen dat ze dan ook gewoon bij haar vriend gaat wonen?



Ik zou het niet accepteren. Niet alleen vanwege de risico's, maar het is en blijft gewoon fraude en fraude = fout.



Ik studeer zelf ook, maar ken niemand die de boel zo bedondert ( of ze vertellen het natuurlijk niet)



Maar dat meer studenten dit doen betekent natuurlijk niet dat dit ok is.
Alle reacties Link kopieren
er wordt ook best veel belastingfraude gepleegd, is het daarom minder erg? Er wordt ook best veel geweld gebruikt in nederland....
Alle reacties Link kopieren
Dat trucje wordt inderdaad vaak gebruikt. Tja echt eerlijk is het niet, maar aan de andere kant is de basisbeurs voor een thuiswonende student vaak nog niet eens genoeg om studieboeken van te kopen, laat staan collegegeld te betalen...



Wel kun je haar waarschuwen dat ze als ze betrapt wordt ze het allemaal terug kan gaan betalen (en volgens mij met rente).