Geld & Recht alle pijlers

bezwaar huurverhoging

05-02-2009 20:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik zit met een probleempje... Half jaar geleden wilde mijn huisbaas de huur met 50 euro per maand verhogen. Hij kwam bij mij thuis langs en toen ben ik eerst (alleen mondeling) accoord gegaan. Hij gooide allerlei argumenten op tafel en ik dacht dat het wel terecht was... Toen hij weg was er nog eens over nagedacht en bedacht ik me dat het wel erg veel was (600 euro per jaar) Huisbaas dezelfde avond opgebeld en gezegd dat ik er nog over na wilde denken. Hij werd woest, en de volgende dag kreeg ik een brief waarin stond dat ik accoord was gegaan, (alsof ik niet gebeld had) en dat ik voortaan 50 euro meer moest betalen.

Contact gezocht met de huurcommissie en die zeiden dat dat nooit mondeling kon etc, en dat ik juist niet moest betalen maar een bezwaarschrift in moest dienen. Dat gedaan, en toen heb ik niets meer gehoord (nou ja hij heeft nog 3 x scheldend aan de deur gestaan, en toen heb ik em doorverwezen naar de huurcommissie). Nou ligt er opeens weer een brief op de mat met het verzoek om dat geld snel te gaan betalen anders stuurt hij een deurwaarder op me af.



Ik weet op zich wel dat hij me weinig kan maken, maar ik word er soms zo zenuwachtig van.



Wilde het gewoon even van me afschrijven en wie weet hebben jullie tips voor me.



Groeten!
Alle reacties Link kopieren
In je huurovereenkomst staat toch gewoon hoeveel je moet betalen? Is er een aanhangsel bij wat je hebt getekend waarin je akkoord gaat met de tussentijdse verhoging? Dan is er volgens mij weinig aan de hand.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ha Fame,



de huurprijs staat idd in mn overeenkomst en ik heb tussentijds nooit iets getekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zeggen kijk even hier Staat alles van de huurcommissie.

De maximale huurverhoging voor 2009 is volgens mij op 2,5% vastgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een verzoekschrift bij de Huurcommissie ingediend? En een uitspraak van hen? Dan kun je die in ieder geval aan de eventuele deurwaarder laten zien.



Ik denk dat het zowiezo verstandig is om schriftelijk aan je huisbaas te laten weten dat je de huurverhoging niet gaat betalen en waarom niet. Dan heb je dat ook zwart op wit. Misschien voor jezelf een lekkerder gevoel dan wanneer je alleen telefonisch hebt laten weten dat je die 50 euro niet wilt betalen.



Nog een tip: per 1 juli mag elke verhuurder zijn huur met 2,5% verhogen. Dat moet hij je dan uiterlijk 30 april schriftelijk laten weten. Hij hoeft dan niet uit te leggen waarom hij de huur verhoogd. Hier zul je niet onderuit kunnen.



Succes ermee, want ik kan me voorstellen dat je hier zenuwachtig van wordt (al heeft je huurbaas geen poot om op te staan).
Alle reacties Link kopieren
quote:levenisleuk schreef op 05 februari 2009 @ 20:38:



Nog een tip: per 1 juli mag elke verhuurder zijn huur met 2,5% verhogen. Dat moet hij je dan uiterlijk 30 april schriftelijk laten weten. Hij hoeft dan niet uit te leggen waarom hij de huur verhoogd. Hier zul je niet onderuit kunnen.

Juist, hij kan je dus wel wat maken, althans, financieel dan.
Alle reacties Link kopieren
Ha levenisleuk,



ik heb een bezwaarschrift (formulier van de huurcommissie)ingediend bij de huisbaas. Als hij het er niet mee is is, had hij dat binnen 6 weken door moeten sturen naar de huurcommissie. Doet hij dat niet dan is de huuverhoging van de baan.



Ik heb al eerder in meerdere brieven laten weten waarom ik niet accoord ga met de huurverhoging.



Ik heb een all-in prijs, dus volgens de wet kan hij de prijs niet verhogen, omdat je niet kan aantonen waarover. Ik heb nu een splitsing van de all-in prijs aangevraagd bij de huurcommissie, wacht daarvoor nog op de uitspraak (al vanaf okt.) Ben ik voortaan van al het gezeur af.



Ik wil best een huurverhoging betalen, maar dan moet het natuurlijk wel eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Enne... 2,5 % is bij mij nog geen 50 euro :-)
Alle reacties Link kopieren
Aangezien Nuon dit jaar de gasprijs met 20% heeft verhoogd is het niet vreemd dat je huurbaas een ALL-IN huurprijs wil verhogen,de WOZ belastingen gaan in sommige gemeentes ook al flink omhoog,bij een ALL-IN huurprijs betaalt je huurbaas die ook.Tegenwoordig kunnen de huurbazen beter exclusief verhuren...
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal wel zelf de gemeentelijke belastingen. Bij de all-inprijs is gas, water en licht inbegrepen. Hij kan trouwens ook niet aantonen hoeveel ik verbruik omdat het een pand is waar nog iemand woont en waar een winkel is, en we hebben geen aparte meters.

Nou,ja heb vandaag ff de huurcomm. gebeld en die zeiden dat de huurbaas niets kon doen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven