Geld & Recht alle pijlers

leasen of km-vergoeding

10-02-2009 22:34 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
van mijn werkgever mag ik een lease auto gaan rijden, leasenorm 400 euro. eigen bijdrage is 128 euro per maand.



nu rijd ik in eigen auto en krijg voor de zakelijke km 0,28 ct/km waarvan 0,19 onbelast is.



ik twijfel of ik moet gaan leaserijden omdat de maandlasten van leaseauto vermoedelijk hoger zijn dan de maandlasten - kmvergoeding die ik nu gemiddeld genomen heb (tenzij mijn auto morgen uit elkaar valt = onzekere factor hoewel hij motorisch goed is).



wie rijdt een "leasebak" ? wat kost je dat netto per maand en wat was de doorslaggevende reden om voor de lease auto te kiezen(ipv eigen auto) ?
Alle reacties Link kopieren
Heb net ook een leaseauto besteld, een Toyota Aygo om precies te zijn, slechts 14% bijtelling op een relatief lage cataloguswaarde en omdat mijn contract op basis van 20.000 euro per jaar is, valt het leasebedrag nét buiten mijn mobiliteitsvergoeding. Leasebedrag is ¤ 309,98. Al met al gaat dit autootje (eigen bijdragen/fiscale bijtelling) mij 65/70 euro netto in de maand kosten. Doorslaggevende reden voor mij was: in principe geen omkijken naar onderhoud, geen wegenbelasting, geen verzekeringskosten, tankpas. Uiteraard kan mijn leasebedrag wijzigen als de brandstofprijzen weer omhoog gaan, maar dan nog is dit voor mij de meest gunstige oplossing. Maar voor dit geld rijd ik privé geen splinternieuwe auto.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een lease auto en ben het helemaal eens met Tulpje. Alleen het leasebedrag blijft bij mij hetzelfde als de brandstof omhoog of om laag gaat.

Het grote voordeel is gewoon de extra service. Als je een ongeluk krijgt of pech pleeg je 1 telefoontje en je auto wordt opgehaald en heb je gelijk een vervangende auto. Ook met het onderhoud is het lekker makkelijk. Als mijn koplamp kapot is rij ik gewoon naar de garage om er een nieuw lampje in te zetten.



Hou er ook rekening mee dat met je eigen auto je alles moet betalen zoals APK, nieuwe banden, afschrijving, verzekering etc, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven