Geld & Recht alle pijlers

Help! lekkage-laminaat stuk-verzekering?!

16-02-2009 10:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een drama gehad.

De verwarmingsknop eraf gesprongen, honderden liters water op ons laminaat

Terwijl ik met mn vinger in het gaatje zat om het water te stoppen

was parelman druk bezig AL DAT WATER weg te dweilen

Tja en bij het opstaan vanmorgen natuurlijk wat we al vreesden:

Kieren en bobbels van heb ik jou daar en verderop in de woonkamer begint het nu ook al.

Dan heb ik het nog niet eens over al het verfwerk op de muren

en plafonds dat helemaal goor geworden is

Dat water spoot met gigakracht eruit!



Volgens parelman heeft de verzekering bellen geen zin omdat de kieren en bobbels plaatselijk zijn en niet een reden is om uit te keren.

Maar volgens mij heb je daar toch gewoon recht op?!

Ok, het is niet zo dat we niet normaal kunnen lopen maar flink beschadigd is het dus mooi wel.

Onze ondervloer is waarschijnlijk ook naar de gallemoezen en de muren en plafonds dan?!

Vind het zo zonde van ons mooie huis!



Iemand ervaring of tips?
Alle reacties Link kopieren
Bel je verzekering eens op, die kunnen je vast meer vertellen over of het gedekt wordt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is gevolgschade, dus valt waarschijnlijk gewoon onder je inboedelverzekering. Bel even, dan kijken ze het zo voor je na en dan weet je het!



Meestal keren ze een bepaald percentage uit als je een offerte hebt en de rest als je het hebt laten maken en je dus de factuur naar ze opstuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ga ik zoiezo even doen hoor maar parelman is een beetje schijterig wat betreft het verhalen op je verzekering.

Die betaalt liever alles uit zn eigen zak....
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kamer half onder water stond door een lekkende wasmachine heeft de verzekering de vloerbedekking zonder vragen vergoed.

En daar was nog prima op te lopen, maar al die vlekken zagen er niet uit.



Even bellen, en gewoon àlles wat schade heeft doorgeven.



Alleen de muren/plafonds werden toen bij mij niet vergoed omdat ik een huurkamer had, en dat viel onder de opstal, zei mijn verzekeraar toen.

Maar ook dat verschilt per verzekeraar.



Zeker bellen hoor!

Juist voor dit soort dingen heb je een inboedelverzekering!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit valt onder je verzekering. Enige is dat verzekeringen nog wel eens moeilijk willen doen of het onder opstal of inboedel valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nét van de week een 'mannetje' over de vloer gehad om foto's van onze gevolgschade te maken (daklekkage) en die zei dat we de materialen vergoed zouden krijgen en een bedrag voor manuren om het te herstellen. Nou ga ik er vanuit (prijsopgave moet nog komen) dat het bedrag onvoldoende is om het volledig te laten doen, maar die manuren konden we óók krijgen als we het zelf zouden herstellen! Zeker wél bellen dus.
Alle reacties Link kopieren
(ik kreeg trouwens van alle opgegeven spullen de aanschafwaarde terug)
Alle reacties Link kopieren
bellen. Ik heb lekkage gehad van de boven buren. Mijn woonkamer stond blank. Bank kapot vloer krom. Foto s gemaakt en opgestuurd naar de verzekering en dergelijke.

Altijd even bellen!!! Komt goed!!
Ja hoor, dit wordt wel vergoed. Een vriend van ons belde in paniek op dat we moesten komen helpen dweilen want het water kwam onder zijn bad vandaan. Uiteindelijk was op de bovenverdieping het laminaat verpest maar ook in de bijkeuken onder de badkamer. Het water was langs de verwarmingsbuizen gelopen en zo ook beneden terecht gekomen. Hij heeft het allemaal keurig terug gekregen van de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ik ga dan zo wel even bellen want je bent natuurlijk niet voor niets verzekerd en de vloer was pas 3,5 jaar oud.



Ik laat nog weten wat ze zeiden.

Meer ervaringen hoor ik graag :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me alleen of ze niet een gedeelte van de waarde van de vloer zullen uitbetalen omdat het 'maar' de helft van de totale vloer is....
Alle reacties Link kopieren
Bedenk je de legrichting even; Laminaat kun je maar 1 kant op leggen dus als het stuk is waar je begonnen bent met leggen kan gedeeltelijk vervangen sowieso niet. Daarnaast kun je de verzekeringsman natuurlijk benadrukken dat je (ivm verkleuring) nu de héle vloer moet vervangen.



/ en mocht je nou niet de hele vloer vergoed krijgen zou ik alles eruit halen en de nog goede delen mengen met pakken nieuw laminaat zodat het kleurverschil en de prijs nog een beetje meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Het valt onder je inboedelverzekering. Ik heb het zelf ook aan de hand gehad. Mijn vader boorde een gat in de vloer om een dorpel te plaatsen en raakte de waterleiding. Mijn laminaat was ook beschadigd en ik kon gelukkig het gedeelte wat beschadigd was laten repareren. Ik heb de verzekering gebeld en er is een expert langsgeweest. Vervolgens een offerte laten maken door een klussenbedrijf en de verzekering heeft dit gewoon uitgekeerd.
Vloer is inboedel, muren e.d. opstal.



Ik heb twee jaar geleden per ongeluk de benedenburen onder water gezet (wasmachine aansluiting bleek al anderhalfjaar druppelgewijs te lekken) en alle schade aan plafond en de muren werden vergoed door de opstalverzekering. De laminaatvloer is echter `verplaatsbaar` daardoor valt het onder inboedel. Parket zou geloof ik weer vallen onder opstal, net als bijvoorbeeld plavuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld en kreeg meteen een kruisverhoor :-)



Heb uitgelegd dat onze keuken een open keuken is en dat de kieren nu verder opengaan richting woonkamer.

Ik moet nu nagaan of het laminaat nog verkrijgbaar is zodat we gedeelten kunnen vervangen (maar volgens mij kan dat niet met laminaat) en we moeten een offerte aanvragen en dan nog eens terugbellen om verder af te spreken hoe/wat.



Wat ze wel dubieus vond is dat de knop van de verwarming er 'zomaar' afgesprongen is.

Als het vanwege slijtage is kunnen we verzekering zoiezo vergeten....
Alle reacties Link kopieren
wel foto's maken..... voor de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Als het kliklaminaat is en het is nog bij te krijgen kun je zeker wel een gedeelte vervangen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Let ook goed op dat je al het laminaat verwijderd waar het water is gekomen. Niet overal hoeft het krom te trekken maar als de ondergrond nat geworden is gaat het wel schimmelen.
Alle reacties Link kopieren
We hadden ons laminaat net een week liggen toen familielid ging klussen en daarbij de badkamer liet overstromen... Alles eruit gehaald. Water was tussen ondervloer en laminaat blijven staan, en van daaruit het grootste deel van de verdieping overgegaan. Deel van het laminaat was opnieuw te gebruiken, restant was uit een restpartij bij een ander filiaal nog te vervangen. Alles is vergoed + wat extra omdat we het zelf gelegd hadden & weer zelf gingen leggen en daarbij legkosten uitspaarden.

In beginsel kon dit ook onder de WA-verzekering van familielid, omdat hij een fout had gemaakt, maar onze inboedelverzekering dekte het zelf al zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
ZIjn wel wat factoren die meespelen hoor, verschilt per geval en per verzekering. In jullie geval kan de verzekeraar niemand anders aansprakelijk stellen, omdat je zelf de veroorzaker bent. ( dat is anders als het bad van de bovenburen overloopt dus). Het is ook geen hemelwater wat de woning binnenkomt zoals bij lekkage van een dak, een storm enz( dat is veelal wel gedekt mits er geen achterstallig onderhoud is) dus het enige wat zou kunnen is dat elk "onzeker voorval"meeverzekerd is en dan krijg je ook de door jezelf veroorzaakte schade vergoed.
Wij hebben het ook ooit gehad. De vaatwasser bleek opeens te lekken doordat de slang van de kraan was gesprongen. We hebben alles, inclusief herstelkosten, terug gekregen.



Volgens mij ligt het wel aan de voorwaarden in je polis, wij hadden het meest uitgebreide pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven