Geld & Recht alle pijlers

Congratulations you have won $450,000.00 USD

19-02-2009 09:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo luide een mail in mijn inbox vanmorgen,

goed begin van de dag toch?!



Alleen erg jammer dat t spam is :| en ik nooit een cent zal krijgen in welke munt eenheid dan ook...



Zat alleen eens te denken he; zou het niet 'grappig' zijn als je kon herleiden waar zo'n mail vandaan kwam en dan gewon je geld gaan innen? Wanneer ik iets koop is een mail die mij verteld dat ik iets gekocht heb voor bedrag X gewoon rechtsgeldig; waarom zou dat voor een mail als dit niet gelden?



Tja als huis moeder heb ik tijd zat om onzin te verzinnen; en voor een bedrag als dit wil ik best wel moeite doen hoor ;) alleen vermoed ik dat als het mogelijk zou zijn iemand anders het vast wel gedaan zou hebben; iemand die weet hoe je via een mail mensen achter haalt enzo ;)



En hoewel de verleiding groot om terug te sturen dat ik erg blij ben met mijn prijs en hoe ik deze dan moet innen (want voor meer info moet je terug mailen) doe ik t toch maar niet; er zitten natuurlijk wel grenzen aan het zelf opzoeken van spam ;)

optie 1=

computer nerd in de hand nemen en alles op alles zetten om ze te vinden; dat zal ze leren! (maar dat past blijkbaar niet )

$450,000.00 USD; hoe t innen? ;)

Totaal aantal stemmen: 13

computer nerd in de hand nemen en alles op alles zetten om z (8%)
Gewoon uit je hoofd zetten onmogelijk (77%)
andere optie (liefst 1 die wat opleverd ;)) namelijk....; (15%)
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik dat soort mailtjes niet meer openen.

De kans is groot dat de rest van je mailinglist nu ook 450 miljoen gewonnen heeft of dat er zich nu één of ander programmaatje in je computer heeft verstopt, waardoor je zelf ook spam gaat versturen.
Alle reacties Link kopieren
tja dat kan; alleen was de titel anders en dus had ik geen idee wat t was :|



Overigens denk ik niet dat openen kwaad kan/kon; dan zou het herkend zijn geweest als spam. Voor meer info moet je terug mailen; en zo gek ben ik nou ook weer niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Om je computer heel te houden, zou ik voortaan niets meer openen dat je niet kent. Ook niet als er staat dat je skivakantie of whatever gewonnen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nooit openen ! Ik krijg die dingen ook, meestal komen ze al in mijn ongewenst postvak, maar sommigen zijn hardnekkig !



Virussen hackers enz... haal je ermee binnen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, kunnen we niet een groepje oprichten die (begeleid door advocaten en computernerds) het geld gaat opeisen? Goed idee Gigaluilak!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimmetje88 schreef op 19 februari 2009 @ 10:06:

Tja, kunnen we niet een groepje oprichten die (begeleid door advocaten en computernerds) het geld gaat opeisen? Goed idee Gigaluilak!Eh, denk je niet dat de eerste de beste spammer die gepakt wordt niet gewoon voor 80 jaar de bak in gaat?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het moment dat het duidelijk werd dat sweepstakes (of hoe je het ook schrijft) niet uitkeren maar puur zijn om geld uit je zak te kloppen hebben mensen al geprobeerd dat aan te pakken en hun geld te krijgen.



Er zijn altijd kleine lettertjes die maken dat de prijs nooit uitgekeerd zal worden.

Helaas is het zo dat er nog steeds mensen intrappen en daardoor zullen dit soort acties nog heel lang blijven bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Nooit openen. Ik delete alle berichten waarvan ik de afzender niet ken gelijk zonder ze te openen. En als ik twijfel (als het bv wel een normale voor en achternaam is, maar ik ken ham/haar niet) delete ik ook (jammer dan, als ze me echt kennen kunnen ze me ook op een andere manier benaderen).

Ik wil het risico op virussen niet lopen en het is toch altijd onzinmail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven