Geld & Recht alle pijlers

Toestemmingsbrief verkrijgen Nederlandse nationaliteit

20-02-2009 14:19 8 berichten
Mijn zoontje krijgt de Nederlandse nationaliteit. Nu vraagt de ambassade (we wonen in het buitenland) om een toestemmingsbrief van zowel vader als moeder (vader is geen Nederlander).

Hoe kan ik het het beste formuleren:

Hierbij verleen ik toestemming tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit (naam zoon)

Of hierbij geef ik toestemming tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit?

Of heeft iemand nog een beter idee? Ik zit met een huilende baby, maar die brieven moet perse af vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, zolang het maar duidelijk is dat jij toestemming geeft.



Zowel toestemming verlenen als toestemming geven, kan volgens mij allebei.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haalt toch niet uit meid? Als maar duidelijk is dat jij, liubi alias de moeder, toestemming geeft voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Succes...
Ah ok. Vind het altijd een beetje tricky, die officiële brieven.
Alle reacties Link kopieren
Je begint natuurlijk met datum, mocht er antwoord uitblijven dan kun je refereren aan de datum waarop de brief is verstuurd.



Vergeet niet om jouw volledige naam, geboortedatum en adres te vermelden in de brief, net als die van je zoontje. Je kunt beginnen met:

Ondergetekende, ....... (jouw volledige naam), geboren te...... wonende te..... (volledig adres) verleent hierbij toestemming (of) geeft toestemming voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit van mijn zoon ......... (naam) , geboren op .... (geboortedatum) te ..... (plaatsnaam) Dan je naam en ondertekenen: KLAAR!



Alle reacties Link kopieren
pfoe, dat is vervelend dat er een brief voor geschreven moet worden. ik werk op een buitenlandse ambassade in Nederland en hier moeten gewoon beide ouders komen om toestemming te geven voor de nationaliteit. Plus dat ze met twee getuigen moeten komen om die nationaliteit te bevestigen. Komen geen brieven aan te pas!



Wel fijn dat hij de nationaliteit krijgt! Hoelang duurt het eigenlijk voordat zijn paspoort dan ook werkelijk in jullie bezit is? Krijgt hij zo'n paspoort die wij hier in NL ook hebben? Ben ik erg benieuwd naar!



Succes in ieder geval!
Bij mij had de consul van de ambassade ook voorbeeldbrieven klaarliggen, misschien kan je eens vragen?
@Panienka, de twee getuigen hoeven hier weer niet. Ik zou niet weten wie ik zou moeten optrommelen om naar Berlijn te gaan. Mijn ouders? Die moeten dan eerst helemaal uit Nederland komen.

Het duurt 10 dagen voordat het paspoort hier is. En het is een 'kinderpaspoort'



@Alejandra, nee die hadden ze niet. Maar ze zijn inmiddels al geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven