Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit allemaal op mijn CV zetten?

20-06-2018 15:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi VIVA'ers, ik heb een vraagje omtrent mijn CV. Ik heb vaak een baantje voor slechts een paar dagen / dag gehad, denk aan drie dagen barman bij een groot sportevenement, dag lang wat werkzaamheden verrichten bij een groot festival, etc. Verder heb ik vroeger bijv. ook een stage van een week loop gelopen ter waarde van veertig uur als helpende hand bij de voedselbank. Nou vraag ik me af of ik dit allemaal op mijn CV kan zetten onder het kopje werkervaring, want het zijn allemaal maar hele kleine dingetjes. Zelf ben ik minderjarig, dus ik heb niet zo heel veel werkervaring, daarom lijkt het mij dat alles wat ik op mijn CV kan zetten ook op mijn CV moet zetten, maar daar kan ik ook goed fout in zitten, vandaar dat ik het hier vraag.

Nog een ding: vroeger werkte ik een tijdje als freelancer, hier had ik aardig wat geld mee verdient maar ik was er uiteindelijk mee gestopt. Kan ik dit op mijn CV zetten? Ik was dus bij niemand in dienst, ik had geen KvK inschrijving, ik gaf gewoon al het verdiende geld gewoon op als inkomsten uit overig werk. Stel dat ik dit op mijn CV zou zetten, kan de werkgever dan om bewijs vragen? Wat zou ik dan moeten laten zien? Ik heb al mijn verrichte werk en inkomsten op een cloud netwerk staan, zou ik dan gewoon daarop moeten inloggen en de werkgever alles laten zien?
Alle reacties Link kopieren
freelancer als minderjarige?

Voor de rest: Ik zou iets zetten van "diverse uitzend/bijbanen, ervaring in de horeca.
Alle reacties Link kopieren
je bent dus 17 ? Ik neem aan dat niemand dan een ellenlang CV verwacht hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt als minderjarige als barman gewerkt en daar ook alcohol geschonken?

Alle relevante werkervaring, zeker wanneer je nog jong bent, vermelden. Dit kan ook zijn "oppassen bij de buurkinderen" of in de zomer voor de kat van mijn oma gezorgd toen deze op vakantie was.

Daarnaast is het gebruikelijk om referenties op te geven. Dit moet wel met toestemming gebeuren. Het gaat er dan niet alleen om wat voor werkzaamheden je gedaan hebt, maar ook hoe je was als persoon tijdens je werkzaamheden. Heel nauwkeurig, begrijpt opdrachten snel, lichamelijk sterk, communiceert makkelijk, etc. Dus meer dan alleen inloggen en je verrichte werkzaamheden laten zien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Niemand verwacht van een 17 jarige dat ie een uitgebreid CV heeft. Als ik jou was zou ik heel veel aandacht besteden aan een goede brief, en op je CV focussen op je talenten.
Alle reacties Link kopieren
Je bent minderjarig en je hebt 'vroeger' als freelancer gewerkt....?

Wat je allemaal op je CV zet, is afhankelijk van waar de betreffende sollicitatie voor is.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Een minderjarige barman ? Mag dat ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
freelancen: heb je als dj gewerkt ofzo? Dan kan je dat toch gewoon vermelden?
Alle reacties Link kopieren
Werkervaring van enkele dagen zou ik onder 1 kopje zetten, zoiets:

Uitzendwerk
Onder andere horeca, evenementorganisatie en werken bij de voedselbank

Je Freelance werk kan je eventueel onder 'Nevenactiviteiten' scharen.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
20-06-2018 15:18
Een minderjarige barman ? Mag dat ?
Als TO 16 of 17 was, mag dat inderdaad. Alcohol mag niet verkocht worden aan jongeren onder de 18, maar de minimumleeftijd om te mogen werken in de horeca is niet veranderd.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, heel nuttig! Ik zie een paar reacties met de vraag hoe het kan dat ik als minderjarige als freelancer heb gewerkt, maar ik zie niet in wat daar gek aan is? Als jij iets kan waar men bereid voor is om te betalen dan kan je je diensten gewoon aan gaan bieden en klanten gaan zoeken, dan ben je een freelancer. Iedereen met wie ik gewerkt heb was zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
denzelap1 schreef:
20-06-2018 15:28
Bedankt voor alle reacties, heel nuttig! Ik zie een paar reacties met de vraag hoe het kan dat ik als minderjarige als freelancer heb gewerkt, maar ik zie niet in wat daar gek aan is? Als jij iets kan waar men bereid voor is om te betalen dan kan je je diensten gewoon aan gaan bieden en klanten gaan zoeken, dan ben je een freelancer. Iedereen met wie ik gewerkt heb was zeer tevreden.
ben gewoon nieuwsgierig want dit kan alles zijn tussen nagelstyliste en webdesigner.
Als ik minderjarigen voor een bijbaan aanneem, kijk ik zeker naar werkervaring, ook je freelance werk zou ik erop zetten. Het laat vaak zien dat je initiatief toont, ondernemend bent.

Ik zou wel 'al die baantjes' onder één kopje zetten, omdat het anders kan lijken of je overal heel snel weer opstapt/weggestuurd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger :D
AnAppleADay schreef:
20-06-2018 15:19
Werkervaring van enkele dagen zou ik onder 1 kopje zetten, zoiets:

Uitzendwerk
Onder andere horeca, evenementorganisatie en werken bij de voedselbank

Je Freelance werk kan je eventueel onder 'Nevenactiviteiten' scharen.
Dit zou ik ook zo doen.

En het is cv, met kleine letters.
LoVaKo schreef:
20-06-2018 15:32
Als ik minderjarigen voor een bijbaan aanneem, kijk ik zeker naar werkervaring, ook je freelance werk zou ik erop zetten. Het laat vaak zien dat je initiatief toont, ondernemend bent.

Ik zou wel 'al die baantjes' onder één kopje zetten, omdat het anders kan lijken of je overal heel snel weer opstapt/weggestuurd wordt.

Dit! En zorg ervoor dat je in een gesprek een goede verklaring hebt waarom al die baantjes maar enkele dagen duurden.
Dus zorg voor wat voorbeelden als: drie dagen horeca op evenement xyz een maak duidelijk dat evenement xyz maar drie dagen duurde.
Alle reacties Link kopieren
En extra op je cv een kopje met vaardigheden/talenten. Hierbij zet je bijvoorbeeld initiatiefrijk, ondernemend, sociaal enz. En dan kun je per eigenschap in een gesprek wel toelichten in welk baantje je die eigenschappen gebruikte of bijleerde. Geeft meer verdieping dan enkel een opsomming wat je in drie zomers hebt gedaan, je laat daarmee zien dat je jezelf goed kent als persoon.
Hips, hopsakee en pierlala.
vroeger was ik freelancer, toen je 9 was?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierig: wat heb je gedaan als freelancer?
Voor mijn gevoel zou dat bijvoorbeeld fotograaf of website-bouwer zijn.
Ik vind het een grote naam voor iets wat een kind doet. Het heeft me het gevoel dat je jezelf overschat . wat niks te maken heeft met je kwaliteit, enkel met het gebruik van het woord ‘freelancer’. Daarbij ga ik van een opgeleid iemand of iemand met veel ervaring uit, wat nog niet kan als het ‘vroeger’ was en je bent pas 17.
Ik zou er voor kiezen dan ‘werkzaamheden als fotograaf’ , ‘dj, ‘websitebouwer’ of zoiets opzetten. Noem het beestje bij zijn naam.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook allemaal aan waar je voor sollciteert.

Voor een bijbaantje of voor een echte baan? Is het oppassen relevant..of juist de horeca ervaring?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-06-2018 17:25
vroeger was ik freelancer, toen je 9 was?
:rofl:

Precies wat ik wilde typen idd!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Tvp, ik ben ook nieuwsgierig :blob:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier in de buurt kindertjes van een jaar of 8-9 die van alles en nog wat aan de deur verkopen, vorig jaar met druiven uit eigen tuin, keurig aan een sateprikker geregen, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met freelancen :proud:

En mijn broer maakte al heel jong websites voor anderen, dus het kan wel. Maar om dat op je 17e nou 'vroeger' te noemen ;-)
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
23-06-2018 09:48
Wij hebben hier in de buurt kindertjes van een jaar of 8-9 die van alles en nog wat aan de deur verkopen, vorig jaar met druiven uit eigen tuin, keurig aan een sateprikker geregen, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met freelancen :proud:

En mijn broer maakte al heel jong websites voor anderen, dus het kan wel. Maar om dat op je 17e nou 'vroeger' te noemen ;-)
Ik paste heel veel op. Was ik dan freelance nanny/pedagogisch medewerker/gastouder?
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
23-06-2018 11:52
Ik paste heel veel op. Was ik dan freelance nanny/pedagogisch medewerker/gastouder?
Geen idee, ik weet niet wat de criteria zijn. Mijn broer stond op z'n veertiende geloof ik al keurig ingeschreven bij de KvK, stuurde facturen e.d. dus dat zou ik als freelance werkzaamheden zien.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven