Geld & Recht alle pijlers

Kan ik hier aangifte van doen?

28-11-2018 22:47 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort uitgelegd.

Iemand heeft mij, m'n facebook, en alles gevonden via een foto online. Nu is die persoon mij en mijn vriend aan het lastigvallen, anoniem. Verwijdert accounts meteen wanneer hij berichten heeft gestuurd, zodat niet te achterhalen valt wie dit doet. Blijft dreigberichten sturen.
Internetverkeer gaat allemaal via een proxy of vpn (uit de informatie die ik van desbetreffende websites heb gekregen).

Kan ik hier iets mee? Deze persoon probeert onze relatie kapot te maken, en ik heb geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Bel de politie en leg het verhaal uit.
Je wordt lastig gevallen dus ja dat denk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Politie heeft al mensen tekort, die hebben hier echt geen tijd voor.
Gewoon negeren die mafklapper.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-11-2018 23:09
Politie heeft al mensen tekort, die hebben hier echt geen tijd voor.
Gewoon negeren die mafklapper.
Negeren doen we al, al maken we wel overal screenshots van. Het is namelijk echt niet normaal wat hij allemaal stuurt.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
28-11-2018 23:07
Bel de politie en leg het verhaal uit.
Gaan we ook zeker doen :) We wilden het eerst even aankijken, of het misschien vanzelf stopte, maar helaas.
Cyberstalking is een lastig iets om aan te pakken. Je moet een lange adem hebben en heel veel bewijs. Weinig kennis bij politie helaas.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/201830/C ... cybercrime

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2845702 ... kinderspel

De 52-jarige Erwin van der M. uit Exloo maakte één slachtoffer: zijn ex-vrouw. Hoewel hij stug bleef volhouden dat haar privémails per ongeluk bij hem binnen stroomden nadat hij probeerde data terug te halen van de gecrashte computer van zijn dochter.
...
De politierechter veroordeelde hem tot een werkstraf van tachtig uur. Erwin van der M. verbitterd: „Ik help nooit iemand meer.”
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Aangifte doen en bewijzen verzamelen. Ook kun je contact opnemen met Slachtofferhulp voor ondersteuning.

Hier wordt alles uitgelegd:

https://www.politie.nl/themas/stalking. ... s-stalking
Madeliefjees schreef:
28-11-2018 23:09
Politie heeft al mensen tekort, die hebben hier echt geen tijd voor.
Gewoon negeren die mafklapper.

Dat zal effe lekker worden, dan hebben ze straks nog minder mensen. Als er geen zaken blijven liggen dan kunnen ze vast nog wel meer bezuinigen.

De agent bij wie ik aangifte wilde doen van een gestolen fiets vond mijn aangifte vrij zinloos omdat ik geen framenummer had. De fiets zou immers niet terug gevonden kunnen worden.

Het wordt steeds gekker, als niemand meer aangifte zou doen van dit soort kleine vergrijpen groeit de criminaliteit en kunnen we dat niet eens aantonen.

Dus: natuurlijk doe je aangifte.
Helaas wel de werkelijkheid. Ik zou er zeker een melding van maken. Maar verwacht niet te veel. Na een beroving vorig jaar ONDER een camera op het busstation en dus op beeld kreeg ik 8 weken later een fijne brief dat ze de zak lieten vallen wegens gebrek aan bewijs. Euh.... het staat op beeld!!!! Ik heb de beelden zelf gezien ook. Gebrek aan mankracht. Of die persoon is in vizier van politie voor een grotere zaak en mijn zaakje zou dat in de war schoppen zoiets. Maar gepakt werd hij dus niet.
Gisteren zeiden ze in het NOS-journaal dat de politie 16.000 zaken had opgegeven wegens te weinig mankracht. Sommige zaken met bewijs.
Kan je niet zelf een tijdje van social media gaan? Aangifte doen kan natuurlijk sowieso, maar de vraag is of dat je probleem oplost.
Stuurt diegene alleen berichten naar je vriend en jou? Of ook naar jullie familie en vrienden? In het eerste geval zou je kunnen overwegen een ander e-mailadres/telefoonnummer te nemen voor je omgeving. De oude contactgegevens wel houden om verder bewijs te verzamelen.

Facebookprofiel afschermen.
Iemand heeft alles van jou gevonden via internet? wat is alles? Hoe probeert hij of zij je relatie kapot te maken? Hoe weet deze of gene dat je een relatie hebt? Waar ontvang je de berichten op? Hoe weet je dat hij of zij een proxy/vpn gebruikt bij het aanmaken van accounts?

Kun je aangifte doen? Ja. Heb je er wat aan? Nee.
Orangetree schreef:
29-11-2018 06:47
Helaas wel de werkelijkheid. Ik zou er zeker een melding van maken. Maar verwacht niet te veel. Na een beroving vorig jaar ONDER een camera op het busstation en dus op beeld kreeg ik 8 weken later een fijne brief dat ze de zak lieten vallen wegens gebrek aan bewijs. Euh.... het staat op beeld!!!! Ik heb de beelden zelf gezien ook. Gebrek aan mankracht. Of die persoon is in vizier van politie voor een grotere zaak en mijn zaakje zou dat in de war schoppen zoiets. Maar gepakt werd hij dus niet.
Wat rot voor je.
Ik begin me door dit soort verhalen steeds meer af te vragen waarom onze privacy weg is, zeker niet in ons belang lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Maak steeds een printscreen en bewaar die wanneer je er een aantal hebt dan doe je aangifte of melding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-11-2018 06:32
Dat zal effe lekker worden, dan hebben ze straks nog minder mensen. Als er geen zaken blijven liggen dan kunnen ze vast nog wel meer bezuinigen.

De agent bij wie ik aangifte wilde doen van een gestolen fiets vond mijn aangifte vrij zinloos omdat ik geen framenummer had. De fiets zou immers niet terug gevonden kunnen worden.

Het wordt steeds gekker, als niemand meer aangifte zou doen van dit soort kleine vergrijpen groeit de criminaliteit en kunnen we dat niet eens aantonen.

Dus: natuurlijk doe je aangifte.

Wat is de moeite van het zelf noteren van je framenummer?
Ik heb 30 jaar oude aankoopbonnen van fietsen en daar hebben we gewoon het framenummer opgeschreven.

Diefstal van een fiets geef je gemakkelijk aan via internet. En blijkbaar lezen ze die berichten wel, want toen ik een week later meldde dat de fiets was terug geplaatst (met kapot slot) werd ik binnen twee minuten gebeld hierover.

De aangifte lieten ze wel staan, want het was geregistreerd als diefstal/vernieling. Vernield was hij nog steeds. Hij was blijkbaar "geleend" om een onderdeel van de versnelling er af te slopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Internetverkeer gaat allemaal via een proxy of vpn (uit de informatie die ik van desbetreffende websites heb gekregen).
Hier geloof ik echt helemaal niks van. Dit soort informatie mag helemaal niet vrijgegeven worden en alleen opgevraagd worden door politie/justitie.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
29-11-2018 20:58
Hier geloof ik echt helemaal niks van. Dit soort informatie mag helemaal niet vrijgegeven worden en alleen opgevraagd worden door politie/justitie.
Ik heb geen ip-adressen gekregen, als je dat denkt. Ik had gemeld dat ik werd lastiggevallen door iemand, en zij hebben die accounts verwijderd omdat zij geen proxy/vpn toelaten.

Vandaag heeft deze stalker het werk van mijn vriend gebeld. We zijn bij de politie geweest voor raad, en zij hebben wel aangeraden aangifte te doen. Dit gaan we zeker ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Indien iemand via een proxy cq vpn server berichten verstuurt is het niet geheel onmogelijk om de identiteit te achterhalen. Zijn IP adres is weliswaar veranderd zeg maar verborgen maar er worden wel degelijk sporen achtergelaten vaak. Volledig anoniem op internet is mijns inziens niet mogelijk. Het gaat dan om browserinstellingen en andere sporen die ik niet hier kan uitleggen.

Ook de proxy server heeft wellicht een probleem. De servers van de VPN provider kunnen ook in beslag worden genomen en zo kom je toch weer uit bij de stalker.

Onmiddellijk Facebook contacteren want die bewaren gegevens maar 14 dagen. Zij kunnen zijn account inzien. Ik weet niet wat ze kunnen vinden want ben geen IT expert maar weet wel dat misdrivjen plegen via een proxy niet gaat slagen.

Ga naar de politie aangifte doen ook. Niet online maar naar een bureau.
Alle reacties Link kopieren
Nog even als je een proxy gebruikt, gaat de info eerst naar de proxy server. daarna gaathet naar facebook. De vpn provider zou die gegevens wel moeten hebben.
LukeWualf schreef:
03-12-2018 03:55
Nog even als je een proxy gebruikt, gaat de info eerst naar de proxy server. daarna gaathet naar facebook. De vpn provider zou die gegevens wel moeten hebben.
Ik vermoed zomaar dat ze die niet aan gewone burgers mogen geven.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
03-12-2018 06:43
Ik vermoed zomaar dat ze die niet aan gewone burgers mogen geven.
Nee daar is de politie gelukkig voor. Die nemen servers in beslag, vragen gegevens op, gaan meneer aanspreken, arresteren hopelijk en opsluiten. Ik wilde zeggen dat proxy servers ook gegevens hebben en TO opties heeft, jaaa via politie of rechter.

Beetje veel werk voor de arme burger ;-)
Alle reacties Link kopieren
LukeWualf schreef:
03-12-2018 13:03

Beetje veel werk voor de arme burger ;-)
Ook voor de politie hoor. Ze maken echt alleen werk van dat soort zaken als het om levensbedreigende zaken gaat. O en als de overheid er slachtoffer van is, uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven