Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en een huis kopen

27-12-2018 15:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit ik midden in een scheiding. Natuurlijk wil ik graag een andere woning, want de huidige woning gaat eind januari in de verkoop. Nu heb ik een aantal bezichtigingen gepland en het convenant is richting de rechter. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met dezelfde situatie als waar ik nu inzit en hoe het bij jou gelopen is.
Alle reacties Link kopieren
de meeste mensen die ik ken gaan eerst huren ter overbrugging totdat de hele financiële handel en wandel geregeld is, want dat duurt toch altijd wel even. En voor het zelfde geld duurt het langer voordat eigen huis is verkocht.
“ Voorwaarde kopen huis tijdens scheiding

Het maakt daarbij weinig uit of u met een nieuwe partner een huis koopt of alleen. Indien de scheiding nog niet definitief is, moet uw aanstaande ex-partner toestemming verlenen als de woning wordt aangekocht. De toestemming van de partner verloopt via de notaris.

In de hypotheekakte zal staan dat de hypotheek zich strekt tot voldoening van al hetgeen de schuldenaar (u en uw nieuwe partner) nu en in de toekomst aan de bank verschuldigd zullen zijn. Andere voorwaarden die van belang zijn:

Het verzoekschrift voor echtscheiding is ingediend;
Als het convenant definitief is en hieruit blijkt dat u na de echtscheiding geen eigenaar, bewoner of schuldenaar meer bent van de huidige woning;
U de woning verlaat.“
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, wilde je wel sterkte wensen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties en de knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bij een financieel adviseur geweest?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven