Geld & Recht alle pijlers

Strafbeschikking vuilnis

22-01-2019 22:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk is een container gestolen en heeft mijn baas in overleg met het vuilnisbedrijf de afspraak gemaakt, de zakken tijdelijk op straat te zetten zodat zij het konden ophalen. Wij hebben dagelijks namelijk veel afval. Een agent heeft de vuilniszakken gezien en mij een boete gegeven omdat er geen losse zakken aan een straat mag liggen. Ik was die dag de verantwoordelijke van mijn werk (baas was vrij) en daarom spraken ze mij aan. Het vuilnisbedrijf haalde de zakken n half uur later op dus timing was niet heel best. Ik handelde uit naam van mijn baas en bedrijf dus vind het erg oneerlijk dat ik er persoonlijk voor werd beboet.
Ik vraag me af of ik de boete kan aanvechten? Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jouw baas die boete moet betalen of aanvechten.
Kan je baas de boete niet gewoon aan je terug betalen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet meer dan logisch dat de baas gewoon betaald. En dat vind je baas ook hoor. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik heel snel een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is aan mij persoonlijk gericht.. dus als de boete word betaald door baas of ik..krijg ik n notitie in mijn strafblad..
Alle reacties Link kopieren
Heb je inderdaad een strafbeschikking gekregen, zoals in je topictitel staat? Dan zou ik in jouw plaats als de wiedeweerga naar niet alleen je werkgever, maar vooral naar een advocaat of het juridisch loket gaan. Was vorige maand een hoop over te doen. Een strafbeschikking wordt opgelegd door het OM, en als je hem betaalt erken je schuld. Je wordt schuldig verklaard zonder tussenkomst van de rechter, en het kan je een strafblad opleveren, met problemen als je in de toekomst een VOG aanvraagt.

Lees vooral https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/03/he ... m-a3016864.
Op https://www.woudegraaf.nl/nl/pas-op-voo ... schikking/ lees ik dat je binnen twee weken in verzet moet gaan tegen de beschikking, hoop dat dat nog lukt?

Heel veel succes! Het is natuurlijk onzin dat het op jouw dak belandt terwijl het een zaak is van je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Beetje traag geschreven. :) Wat zegt je werkgever hiervan? Hij mag je wel een handje helpen.
anoniem_300395 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 22:33
13.04% gewijzigd
Volgens mij mag je tegen een boete altijd bezwaar maken. Ik zou het i.i.g. proberen en de situatie uitleggen. Ook de afspraak met vuilnis ophaaldienst erbij halen en de aangifte van de gestolen container als je die hebt.
Volgens mij sta je dan erg sterk en zullen ze die boete kwijtschelden.
Alle reacties Link kopieren
Wat Nanga schrijft is inderdaad helemaal correct. Betalen is schuld erkennen, daarom altijd in bezwaar gaan. Dat heet bij een strafbeschikking in verzet gaan. Werkdruk bij het OM is dermate hoog, dat er zelfs nog een kans is dat het op de grote hoop komt. Sowieso is het altijd prettiger de kwestie bij een rechter toe te lichten. Strafmaat valt niet zelden lager uit.
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben jullie niet van die speciale zakken dan? Die krijg je normaal wel bij dit soort gevallen Vaak wit met grote letters er op (iig in Amsterdam)
Alle reacties Link kopieren
Baas wilt boete wel betalen.. dat is het probleem niet.. alleen jammer dat het persoonlijk gericht is aan mij. Ik heb de situatie uitgelegd aan de agent en als ik me niet identificeerde mocht ik mee naar het bureau. Heb toen ook gevraagd hoe ik in bezwaar kon gaan en hij gaf aan eerst betalen en dan in verzet. Gaf hij me ook de verkeerde info.. wat n rotvent.. ik schrijf deze week idd een brief.. de strafbeschikking staat zo omschreven dat ik de vuilnis heb buitengezet en daarom n overtreding heb begaan.. dat klopt maar in naam v bedrijf..

@ nina1966.. Wij mochten deze v de vuilnisbedrijf op straat zetten.. ons werd niet geinformeerd over speciale zakken. Is in gelderland.
Maar is dit dan iets dat op je strafblad komt? Weet je dat zeker?
Alle reacties Link kopieren
Pas na veroordeling. Bovendien kun je de rechter tzt het eea uitleggen dat je een vog nodig hebt. Sws vervalt de aantekening na 5 jaar.

En NIET eerst betalen. Daarmee erken je schuld.
.
Pin me hier niet op vast, maar ik geloof dat er (misschien wel meer) soorten boetes zijn, de boete voor kleinere zaken moet je eerst betalen en dan in verzet, en boetes voor als je nog ondeugender bent geweest moet je juist niet betalen als je in verzet wilt gaan, zoals eerder vermeld.

Maar ik denk dat voor zoiets dit het eerste opgaat.

Volgens mij is het eerst dat ik noem een Mulder feit, staat als het goed een M ergens op de prent die je binnen krijgt.

De andere/zwaardere weet ik niet hoe dat heet....

Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
M: Verkeersovertreding.

Afgaande op wat de TO stelt, betreft het hier een S.
.
Alle reacties Link kopieren
Is het een boete of een strafbeschikking? Is mij nog niet duidelijk uit wat je schrijft. In de titel staat strafbeschikking, verderop heb je het steeds over een boete.
Heb je 'm al gekregen? Dan staat het er toch op?
Anders geen-spoed-wel-politie even bellen, die kunnen het misschien wel nazien.
Als het over een boete gaat, lekker van je af laten glijden en betalen, is het een strafbeschikking, dan inderdaad actie ondernemen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven