Geld & Recht alle pijlers

Kun je geld terughalen?

25-01-2019 18:27 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je hebt iets per internetbankieren betaald, kun je dat geld weer terug laten boeken op eigen beweging?

Ik heb een marktplaatsaankoop gedaan bij een heel voortvarend persoon. Dat maakte me al wantrouwend. En misschien is er nog niets aan de hand maar ik heb het gevoel dat ik beter niet had kunnen betalen.
nee kan niet
Alleen automatische incasso dacht ik.
Nope helaas.
Alle reacties Link kopieren
Met voldoende geweld kan alles. Maar ons betaaldysteem zou vrij waardeloos zijn als je een betaling terug zou kunnen boeken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Volgens mij kun je altijd een bedrag laten storneren.
Snel je bank bellen, die zijn er nu nog.
Succes ♡
Alleen automatische overboekingen kun je storneren. Bedragen die je zelf hebt overgemaakt zijn nooit terug te halen. In een enkel uitzonderlijk geval wil een bank nog wel eens z'n best doen voor je als je bijv. wel een heel groot bedrag per ongeluk naar de verkeerde hebt overgemaakt (denk aan duizenden euro's). In zulke gevallen willen ze de rekeninghouder dan nog wel eens vragen om het geld terug te boeken. Maar de ontvanger is dat niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-01-2019 18:29
Alleen automatische incasso dacht ik.
Klopt! Een AI kun je tot 6 of 8 weken na incasseren storneren. Zelf overgemaakt geld dus niet, gelukkig ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat gaat niet.

Volgens mij loop je een beetje voor op de situatie. Wacht eerst eens rustig af. Misschien is er wel niks aan de hand.
Maar voortvarende mensen die verkopen niet op marktplaats of hoe moet ik dat zien dat dat je wantrouwend maakt?
Alle reacties Link kopieren
poezenmoedertje schreef:
25-01-2019 18:30
Volgens mij kun je altijd een bedrag laten storneren.
Welnee. Zeker niet dagen later (lees OP)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
diyer schreef:
25-01-2019 18:30
Alleen automatische overboekingen kun je storneren. Bedragen die je zelf hebt overgemaakt zijn nooit terug te halen. In een enkel uitzonderlijk geval wil een bank nog wel eens z'n best doen voor je als je bijv. wel een heel groot bedrag per ongeluk naar de verkeerde hebt overgemaakt (denk aan duizenden euro's). In zulke gevallen willen ze de rekeninghouder dan nog wel eens vragen om het geld terug te boeken. Maar de ontvanger is dat niet verplicht.
Kun je een betaling dan niet ongedaan maken via je bank account?
Ikzelf heb geen internet bankieren dus ben er wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het geld kwijt ben.

Deze persoon was zo voortvarend. Stond al in de rij om op de post te doen. Ik had het niet moeten geloven. Ik ben stom geweest.
Het zou een wonder zijn als het al opgestuurd werd. Het is echter nog te vroeg om aangifte te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
poezenmoedertje schreef:
25-01-2019 18:30
Volgens mij kun je altijd een bedrag laten storneren.
Snel je bank bellen, die zijn er nu nog.
Succes ♡
Nee, alleen automatische incasso's.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
poezenmoedertje schreef:
25-01-2019 18:34
Kun je een betaling dan niet ongedaan maken via je bank account?
Ikzelf heb geen internet bankieren dus ben er wel benieuwd naar.
Alleen automatische incasso. Wat denk je dat er zou gebeuren als je je eigen betalingen zou kunnen terugdraaien? Waarom zou iemand je betalingen dan nog vertrouwen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zou wat zijn. Product afgeleverd, boek jij je geld weer terug.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar. Maar het is ook jammer dat mensen hun afspraak niet nakomen op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt geen Paypal?
Alle reacties Link kopieren
Als de verkoper dat aanbiedt kan dat. Deze had iets anders. Maar dat werkte ongeveer hetzelfde als PayPal.
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je op Marktplaats gelijk oversteken hebt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
nee, tuurlijk niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoewel, ik heb weleens een terugboeking gehad binnen enkele minuten na een overschrijving. Was voor een kabeltje; ik ontdekte ineens dat het toch niet de goede kabel was dus ik mailen en meteen kreeg ik het bedragje terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn in mijn geval tot nu toe alle marktplaatsverkopers voortvarend geweest. Ik zou zelf geen goede marktplaatsverkoper zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
25-01-2019 18:45
Je weet dat je op Marktplaats gelijk oversteken hebt?
Vanwaar deze vraag? Ik heb al vaker dingen gekocht op marktplaats. En wat is gelijk oversteken? Eerst betalen is de gewoonte, anders wordt er niets opgestuurd. Dat is eigenlijk niet gelijk oversteken.

De meesten leveren gewoon. Ik heb denk ik 3 of 4x meegemaakt dat ik betaald heb maar niets ontvangen heb. Ik heb een voorgevoel dat dit ook zo'n geval is. Deze wilde erg graag verkopen. En ja, ik was de hoogste bieder maar niet hoog genoeg. Ik ben ook niet hoger gegaan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
25-01-2019 19:26
Vanwaar deze vraag? Ik heb al vaker dingen gekocht op marktplaats. En wat is gelijk oversteken? Eerst betalen is de gewoonte, anders wordt er niets opgestuurd. Dat is eigenlijk niet gelijk oversteken.

De meesten leveren gewoon. Ik heb denk ik 3 of 4x meegemaakt dat ik betaald heb maar niets ontvangen heb. Ik heb een voorgevoel dat dit ook zo'n geval is. Deze wilde erg graag verkopen. En ja, ik was de hoogste bieder maar niet hoog genoeg. Ik ben ook niet hoger gegaan.
Dat is een optie die je kunt gebruiken. Maar waarom denk je dat hij het niet gaat opsturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven