Geld & Recht alle pijlers

Kun je geld terughalen?

25-01-2019 18:27 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je hebt iets per internetbankieren betaald, kun je dat geld weer terug laten boeken op eigen beweging?

Ik heb een marktplaatsaankoop gedaan bij een heel voortvarend persoon. Dat maakte me al wantrouwend. En misschien is er nog niets aan de hand maar ik heb het gevoel dat ik beter niet had kunnen betalen.
ClumsyNinja schreef:
26-01-2019 05:29
Hoe kan je in 2019 nou geen internetbankieren hebben?! Of woon je niet in nl?

Volgens mij heeft mijn bank al jaren geen papieren overschrijvingen meer.
Mijn moeder heeft geen Internet dus die bankiert nog op de ouderwetse manier. Met papieren overschrijvingskaarten en rekeningoverzichten. Alleen moet je die overschrijvingskaarten tegenwoordig betalen, dus ze vraagt mij wel eens om een overschrijving voor haar te doen. Ze heeft mij gemachtigd zodat ik het voor haar kan doen via internet. Maar het meeste regelt ze zelf.
ereader schreef:
26-01-2019 12:27
Mijn moeder heeft geen Internet dus die bankiert nog op de ouderwetse manier. Met papieren overschrijvingskaarten en rekeningoverzichten. Alleen moet je die overschrijvingskaarten tegenwoordig betalen, dus ze vraagt mij wel eens om een overschrijving voor haar te doen. Ze heeft mij gemachtigd zodat ik het voor haar kan doen via internet. Maar het meeste regelt ze zelf.
Maar die heeft geen internet. Diegene die hier zei geen internetbankieren te hebben zit wel op viva dus weet hoe internet werkt. Waarom zou je dan niet internetbankieren?
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
26-01-2019 12:27
Mijn moeder heeft geen Internet dus die bankiert nog op de ouderwetse manier. Met papieren overschrijvingskaarten en rekeningoverzichten. Alleen moet je die overschrijvingskaarten tegenwoordig betalen, dus ze vraagt mij wel eens om een overschrijving voor haar te doen. Ze heeft mij gemachtigd zodat ik het voor haar kan doen via internet. Maar het meeste regelt ze zelf.

Ik heb ook zo'n moeder.
Heel zuiver gezien heeft ze dus wel internetbankieren. Maar alleen jij maakt er gebruik van. ;-D
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
26-01-2019 14:32
Maar die heeft geen internet. Diegene die hier zei geen internetbankieren te hebben zit wel op viva dus weet hoe internet werkt. Waarom zou je dan niet internetbankieren?

Ben ik ook benieuwd naar.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
26-01-2019 14:32
Maar die heeft geen internet. Diegene die hier zei geen internetbankieren te hebben zit wel op viva dus weet hoe internet werkt. Waarom zou je dan niet internetbankieren?
Mijn moeder heeft niet eens een computer. Dat schrikt haar af.
Mijn zus behartigd haar financiele belangen. Maar die doet niet aan internetbankieren want die is hysterisch bang dat ze gehackt wordt. Mijn zus heeft dan ook een heel belangrijke functie (not) in een kwekerij waar ze werkt. En niemand mag ook haar emailadres. Want daar zou misbruik van kunnen komen.

IK heb overigens niets meer gehoord van die bedrieger die zich op markplaats "henk" noemt.
Voortaan doe ik alleen nog maar via gelijk oversteken. Ik heb mijn lesje geleerd.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-01-2019 12:15
- ik kwam buiten de omgeving van marktplaats. Daarmee kreeg ik een waarschuwing. Maar het werkte wél hetzelfde, kwam meteen in bankomgeving terecht, dat wel.
- hij zei al in de rij te staan bij het postkantoor, kon het nog mee sturen.
- ik had betaald, ik hoorde niets meer. Hij zei later omgedraaid te zijn wegens drukte. Dat is de eerste smoes. Hij zou erna terug gaan.
- hij zou het ingeleverd hebben, kreeg bericht Morgen vroeg gaat het weg en krijgen we de codes om half 9 ! Ze belde vanavond dat ze Door drukte nog niet gesorteerd en aangemeld zijn 👍
- het is kwart over 12 en uiteraard nog niets gehoord.

Het gaat overigens om een antiek horloge, 45 euro. Incl verzendkosten.
Dat is toch normaal als je betaalt via iDEal? De waarschuwing hoeft niks te zeggen. Kan best aan de beveiliging van je browser of computer liggen. Als het een door de verkoper ingerichte nepbankpagina zou zijn, was je ondertussen al je geld al kwijt.

Ik vind je behoorlijk onwetend over online betalen en marktplaats. Vraag me af of het wel handig dat je op deze manier spullen koopt.
sjaanroeispaan wijzigde dit bericht op 26-01-2019 18:14
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is voor de verkoper helemaal niet zinvol om een nepbankpagina in te richten. Ook zonder dat heeft hij nu al wat hij wil. Namelijk je geld.
Coerage schreef:
26-01-2019 15:15
Ben ik ook benieuwd naar.
Omdat ik weet hoe gemakkelijk je kunt inbreken in iemand computer.
En ook heb ik al vele horror verhalen gehoord.

Vandaar dat ik gewoon alles "ouderwets" doe.
Alle reacties Link kopieren
poezenmoedertje schreef:
26-01-2019 21:38
Omdat ik weet hoe gemakkelijk je kunt inbreken in iemand computer.
En ook heb ik al vele horror verhalen gehoord.

Vandaar dat ik gewoon alles "ouderwets" doe.
Dat is je goed recht hoewel ik het wel bijzonder vind.
Mag ik je vragen hoe oud je bent?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
26-01-2019 18:14
Het is voor de verkoper helemaal niet zinvol om een nepbankpagina in te richten. Ook zonder dat heeft hij nu al wat hij wil. Namelijk je geld.

Dat is niet waar. Als je actief een link krijgt van iemand anders, kan dat natuurlijk foute boel zijn.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
26-01-2019 22:02
Dat is je goed recht hoewel ik het wel bijzonder vind.
Mag ik je vragen hoe oud je bent?
Ik ben in de 40.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dank voor je antwoord.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
poezenmoedertje schreef:
26-01-2019 21:38
Omdat ik weet hoe gemakkelijk je kunt inbreken in iemand computer.
En ook heb ik al vele horror verhalen gehoord.

Vandaar dat ik gewoon alles "ouderwets" doe.
Wat een nonsens en wat maak je het jezelf ingewikkeld.
Gewoon geen domme dingen doen en internetbankieren is mega veilig. Waarom anders denk je dat de rest van de wereld het wel doet?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus reageert net als poezenmoedertje. Die is heel erg bezig met de gevaren in de wereld die zij moet zien te trotseren. Super wantrouwend, op het paranoïde af. En ze maakt het zich inderdaad ook heel moeilijk. Volgens mij maakt ze er een sport van om zich het zo moeilijk mogelijk te maken.

En of ik naief ben....

Ik weet alleen dat ik het altijd zo gedaan heb en dat het gewoonlijk goed gaat. De meeste mensen doen het zo. Eerst betalen en dan wordt het opgestuurd. Je moet dan inderdaad vertrouwen op de verkoper. En de meesten zullen dat echt niet beschamen. Maar Henk wel.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet naïef. Heel soms gaat het gewoon mis op marktplaats.
Maar misschien moet je wel iets beter screenen/op de signalen letten als het al een paar keer is misgegaan. Bijvoorbeeld als iemand tikt dat ie net met het antieke horloge al bij de post-verzendbalie staat. Is een beetje raar toch? Als ie nog geen deal heeft.

Verder niet op toegestuurde betaallinks klikken als je gaat overschrijven. Maar zelf naar je internetbankieren gaan.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een email met een bonnetje van verzending. Morgen zou het pakje aan moeten komen. Dus misschien waren mijn alarmbellen vals.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-01-2019 21:44
Ik kreeg vandaag een email met een bonnetje van verzending. Morgen zou het pakje aan moeten komen. Dus misschien waren mijn alarmbellen vals.
is het ooit nog aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
Yep! Niks aan het handje! Persoon gedroeg zich wat verdacht maar handelde verder correct.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
25-01-2019 18:30
Alleen automatische overboekingen kun je storneren. B
Alleen automatische incasso's. Ingestelde periodieke overboekingen kan je niet storneren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven