Geld & Recht alle pijlers

In het buitenland bestellen

03-02-2019 15:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede dag ik heb een vraagje ik wil een x een bestelling plaatsen maar dat geen wat ik wil hebben dat kost meer dan 22 euro en het komt uit het buitenland nou heb ik gehoord dat je boven de 22 euro invoerings rechten moet betalen maar hoeveel ken dat ongeveer zijn als je bijv. Voor 8 euro meer een bestelling plaatst dus 30 euro hoeveel aan invoerings rechten zou ik dan moeten betalen en hoeveel zou dat ongeveer zijn als ik voor 18 euro meer een bestelling zou plaatsen ken iemand mij hierover informeren
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een lading punten en komma's bestellen in Nederland, voor je aan een buitenlandavontuur begint.

Verder staat er een boel informatie op de website van de belastingdienst:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oorbeelden
Alle reacties Link kopieren
Neem de waarde van wat je besteld + verzendkosten.
Dan neem je daar 21% van.
Plus administratiekosten van ongeveer 15 euro.

Dat is ongeveer wat je dan in totaal kwijt gaat zijn.

(Dit gelet tot een totaal van 150 euro).

Soms heb je geluk en hoef je niks bij te betalen. Maar de laatste tijd zijn ze best strikt...
Joh bedoel je met buitenland binnen of buiten europa? Dat maakt echt wel een verschil.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
03-02-2019 15:25
Joh bedoel je met buitenland binnen of buiten europa wel of geen EU-land? Dat maakt echt wel een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Buiten de eu
stippensokken schreef:
03-02-2019 15:30
Sorry hoor, juf. :-D
Alle reacties Link kopieren
Echt nauwelijks te lezen dit...

Je betaalt de Nederlandse belastingtarieven. Voor bepaalde goederen kan er een extra tarief zijn. Het hangt er dus vanaf wat je importeert.

Ook betaal je administratiekosten (vaak ongeveer 15-20 euro) voor de douaneafhandeling door het postbedrijf.

Iets van 30 of 40 euro importeren van buiten de EU is dus in veel gevallen gewoon erg duur en niet de moeite waard. Je kunt kijken of ze het product ook binnen de EU verkopen, eventueel iets duurder.
Alle reacties Link kopieren
Die waarde van € 22,00 maakt alleen uit voor de BTW. Als je pech hebt en ze pikken er een pakketje van € 1,00 uit, dan moet je evengoed nog de inklaringskosten van ± € 15,00 betalen. Qua werk maakt het helemaal niet uit wat de waarde van het pakket is.
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
03-02-2019 16:04
Die waarde van € 22,00 maakt alleen uit voor de BTW. Als je pech hebt en ze pikken er een pakketje van € 1,00 uit, dan moet je evengoed nog de inklaringskosten van ± € 15,00 betalen. Qua werk maakt het helemaal niet uit wat de waarde van het pakket is.
Nee hoor.

Tot 22 euro betaal je geen BTW, douanerechten en afhandelingskosten.
Van 22-150 euro betaal je BTW en afhandelingskosten.
Daarboven betaal je naast de BTW en afhandelingskosten ook douanerechten.

Bij een cadeau is de grens iets hoger gelegd: 45 euro.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
03-02-2019 16:07
Nee hoor.

Tot 22 euro betaal je geen BTW, douanerechten en afhandelingskosten.
Van 22-150 euro betaal je BTW en afhandelingskosten.
Daarboven betaal je naast de BTW en afhandelingskosten ook douanerechten.

Bij een cadeau is de grens iets hoger gelegd: 45 euro.
Nee hoor, ik had 5 hoesjes voor mijn telefoon besteld via Ebay die uit China kwamen. De prijs lag tussen de € 1,00 en € 5,00 per hoesje en ze waren van 5 verschillende afzenders, dus 5 (brievenbus)pakketjes. Vier daarvan zijn gecontroleerd en daarvoor moest ik inklaringskosten betalen van gemiddeld ± € 9,00.
Dit was in oktober vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
03-02-2019 16:15
Nee hoor, ik had 5 hoesjes voor mijn telefoon besteld via Ebay die uit China kwamen. De prijs lag tussen de € 1,00 en € 5,00 per hoesje en ze waren van 5 verschillende afzenders, dus 5 (brievenbus)pakketjes. Vier daarvan zijn gecontroleerd en daarvoor moest ik inklaringskosten betalen van gemiddeld ± € 9,00.
Dit was in oktober vorig jaar.
Dan ben je belazerd door het postbedrijf. Of de waarde is niet goed aangegeven op de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Die waarde op de buitenzijde of een monsterzending of een cadeau maakt niet zoveel (meer) uit. De douane mag een waardebepaling van de goederen doen.
Stampertje12 schreef:
03-02-2019 16:18
Dan ben je belazerd door het postbedrijf. Of de waarde is niet goed aangegeven op de buitenkant.

In de link die eerder is gepost staat: "Wel moet u meestal nog afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.". Het kan dus best dat er bij een kleine bestelling nog extra kosten betaald moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
03-02-2019 16:26
In de link die eerder is gepost staat: "Wel moet u meestal nog afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.". Het kan dus best dat er bij een kleine bestelling nog extra kosten betaald moeten worden.
Als de formulieren niet goed zijn ingevuld is dat inderdaad het geval.
Alle reacties Link kopieren
Dus alle pakketjes boven de 22 euro pikken ze er zoiezo uit en controleren ze en hoe zit dat dan met pakketjes onder de 22 euro mogen die alleen open gemaakt worden als er een steekproef is ?
Alle reacties Link kopieren
Hermanus1990 schreef:
03-02-2019 17:48
Dus alle pakketjes boven de 22 euro pikken ze er zoiezo uit en controleren ze en hoe zit dat dan met pakketjes onder de 22 euro mogen die alleen open gemaakt worden als er een steekproef is ?
De douane mag natuurlijk alles openmaken. Bijvoorbeeld als ze vermoeden dat er een lager bedrag op het pakket staat dan de werkelijke waarde. Als jij bijv. een telefoon koopt en aan de buitenkant staat: Telefoon waarde 21 euro, dan heb je best kans dat ze hem open maken om te zien hoe dat kan.

Die 22 euro geld trouwens per zending. Die zending kan best uit meerdere producten bestaan. Dus in vijf verschillende enveloppen iets van 20 euro gelijktijdig naar je laten verzenden kan door de douane er best uit gepikt worden, opengemaakt en vergeleken. Als ze dan beoordelen dat het in feite gewoon één zending is die is gesplitst om zo de tarieven te omzeilen wordt het toch als één gezien.
Alle reacties Link kopieren
Pikken ze pakketjes boven de 22 euro er standaard uit zodat je inklaringskosten kan betalen want als dat pakketje niet gecontroleerd is dan hoef je waarschijnlijk alleen maar de btw te betalen
Alle reacties Link kopieren
Zou fijn zijn als je gewoon een bestelling van boven de 22 tot 150 zou kunnen doen en daar alleen maar 21% btw over hoeft te betalen maar in welke gevallen moet je ook nog eens de inklarings kosten betalen alleen bij controles ?
Alle reacties Link kopieren
Hermanus1990 schreef:
03-02-2019 17:58
Pikken ze pakketjes boven de 22 euro er standaard uit zodat je inklaringskosten kan betalen want als dat pakketje niet gecontroleerd is dan hoef je waarschijnlijk alleen maar de btw te betalen
Al die pakketjes worden aangegeven. Er komt een speciale sticker op waar de waarde op staat. De vervoerder doet namens jou de inklaring. Dat is een stuk efficiënter dan wanneer iedere particulier dat zelf bij de douane moet doen. Dat betekent namelijk dat de douane jou een bericht stuurt dat je pakje er is en jij daar naartoe moet voor die aangifte. Dat schiet niet op. Daarom doet bijvoorbeeld PostNL dat al voor je. Tot 22 euro rekenen zij in ieder geval geen afhandelingskosten. Daarboven worden die wél gerekend.

Een eventuele steekproef door de douane staat hier los van. Het papierwerk moet kloppen en op basis daarvan wordt de belasting/andere kosten gerekend. De steekproeven zijn om te kijken of dat wat in het pakje zit ook klopt met wat er op het formulier staat.
Alle reacties Link kopieren
Hermanus1990 schreef:
03-02-2019 18:02
Zou fijn zijn als je gewoon een bestelling van boven de 22 tot 150 zou kunnen doen en daar alleen maar 21% btw over hoeft te betalen maar in welke gevallen moet je ook nog eens de inklarings kosten betalen alleen bij controles ?
Boven de 22 euro en tot 150 euro betaal je BTW. Overigens over het volledige bedrag van de zending (dus ook over de eerste 22 euro). Die afhandelingskosten betaal je dan ook, want het papierwerk moet worden ingevuld en daar moet je vervoerbedrijf natuurlijk voor vergoed worden.
Alle reacties Link kopieren
Dus stel ik bestel voor 30 euro 2 merkloze trainingspakken helemaal niks verdachts aan niks illegaals of wat dan ook dan moet ik daar 21% btw over betalen plus afhandelingskosten want alles boven de 22 euro moet zoiezo afgehandeld worden daar word zoiezo werk ingestoken dus dat kost wat ?
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel heel vaak artikelen in China onder de 22 euro en hoef nooit iets te betalen. Er komt elke week wel een envelop of pakje.
En ik bestel ook geregeld een flesje parfum in Amerika voor meer dan 22 euro. Gaat ook altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
En hoef jij daar dan geen extra kosten voor te betalen buitenom het geld wat je al aan de webshop betaald hebt want ik las net wat Let wel: Wanneer uw bestelling er niet door de douane wordt uitgepikt, betaalt u dus niets extra en neemt u gewoon uw bestelling op de normale wijze van de postbode aan. (dus zonder inklaringskosten)
Alle reacties Link kopieren
Ken beter eigelijk vragen of het standaard altijd het geval is dat je boven de 22 euro met extra kosten komt te zitten of ken het ook wel eens blijven bij het bedrag wat je bij de webshop betaald heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven