Geld & Recht alle pijlers

Negatief inkomen belastingaangifte vraag

01-03-2019 09:22 10 berichten
Hi allemaal,

Ik zag dat er al meerdere topics werden aangemaakt ivm de belastingaangifte. Excuses dat ik ook een topic aanmaak maar ik heb hier ook een vraag over en hoop dat iemand me kan helpen. Had gisteren de belastingtelefoon er al over gebeld en zij zeiden dat ik het moest opgeven met een - teken en later gaf ze aan dat ik het pas moest doen als alles betaald was dus ik twijfel nu aangezien ik over twee belastingjaren terugbetaal.


ivm privacy even laatste gedeelte weggehaald.
anoniem_376299 wijzigde dit bericht op 11-04-2019 09:33
Reden: privacy
51.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je precies invullen wat staat op de jaaropgave. Als dus bij het uwv - staat. Zul je ook min in moeten vullen..
Alle reacties Link kopieren
De voor ingevulde belastingaangifte kan fouten bevatten, daarom moet je het zelf goed controleren.

Het is logisch dat je dan minder terug krijgt.
Gele_Suikerspin schreef:
01-03-2019 09:41
Volgens mij moet je precies invullen wat staat op de jaaropgave. Als dus bij het uwv - staat. Zul je ook min in moeten vullen..
Dankjewel voor je snelle antwoord! Zo deed ik het inderdaad ook altijd, echter is dit voor mij een situatie die nooit is voorgekomen dus twijfels.. haha! De rest stond ook gewoon al netjes ingevuld maar het - bedrag van mijn jaaropgave niet.
Gele_Suikerspin schreef:
01-03-2019 09:42
De voor ingevulde belastingaangifte kan fouten bevatten, daarom moet je het zelf goed controleren.

Het is logisch dat je dan minder terug krijgt.
Ik krijg juist €100 meer terug vandaar dat ik het veel vind. Als het €100 minder is had ik er niet na gekraaid maar €100 meer is nogal wat. Het bedrag wordt namelijk afgetrokken van het bruto verzamelinkomen.
Heb je ook wel een minteken voor de loonheffing ingevuld?
Peritau schreef:
01-03-2019 09:53
Heb je ook wel een minteken voor de loonheffing ingevuld?
Nee, ik heb het exact overgenomen van de jaaropgave en daar staat de loonheffing zonder minteken.
Dat zal de reden zijn waarom je ineens 100 meer terug krijgt. Minder inkomen maar meer betaalde loonheffing = hogere teruggaaf.

Je zou denken dat er ook een - teken voor de loonheffing zou moeten staan....
maar als dat er niet staat zou ik het gewoon invullen zoals het er staat.
Peritau schreef:
01-03-2019 09:58
Dat zal de reden zijn waarom je ineens 100 meer terug krijgt. Minder inkomen maar meer betaalde loonheffing = hogere teruggaaf.

Je zou denken dat er ook een - teken voor de loonheffing zou moeten staan....
maar als dat er niet staat zou ik het gewoon invullen zoals het er staat.
Ik heb na aanleiding van jouw bericht nog maar eens gebeld en ze geven aan dat ik de loonheffing niet moet invullen maar het negatieve loon moet opgeven als -€385 en loonheffing 0. Ik ga het dus zo maar invullen, hopelijk is dat goed :)
dubbel
anoniem_376299 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 13:34
Reden: foutje gemaakt
98.63% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven