Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte bijstandsuitkering

06-03-2019 16:40 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie of je belastingteruggave krijgt als je een bijstandsuitkering hebt?
Alle reacties Link kopieren
Welke belasting betaal je, die je terug wil?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Is de makkelijkste manier om hier achter te komen niet gewoon door je aangifte in te vullen? Dan zie je vanzelf aan het einde van de rit welk bedrag je terug krijgt en/of terug dient te betalen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-03-2019 16:42
Welke belasting betaal je, die je terug wil?
Ik heb geen idee, maar vorig jaar kreeg ik bijna 800 euro terug en dit jaar staat er niks en ik snap niet waarom dat verschilt..
kroketjee wijzigde dit bericht op 07-03-2019 13:07
0.40% gewijzigd
Open je aangifte online en vul in. Kijk wat er uit komt en verstuur of niet, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Kroketjee schreef:
06-03-2019 16:43
Ik heb geen idee, maar vorig jaar kreeg ik bijna 900 euro terug en dit jaar staat er niks en ik snap niet waarom dat verschilt..
Heb je gewerkt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-03-2019 16:44
Heb je gewerkt?
Vorig jaar heel weinig (voor dat ik een uitkering had) en dit jaar niet.
Kroketjee schreef:
06-03-2019 16:46
Vorig jaar heel weinig (voor dat ik een uitkering had) en dit jaar niet.
Daar zit dus al een verschil in he.
Alle reacties Link kopieren
Was vorig jaar het eerste jaar van de bijstand? dan liepen er misschien nog dingen die je teveel betaald hebt, en is dat dit jaar rechtgetrokken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-03-2019 16:46
Daar zit dus al een verschil in he.
Bij vorig jaar staat bij totale inkomsten uit werk 73 euro.. Kan het dan zijn dat ik daarvoor zo'n hoog bedrag heb gekregen?
Als je al weinig belasting betaald, krijg je ook minder terug.
Het kan best zijn dat je in 2018 gewoon precies genoeg belasting betaald hebt door het jaar heen.

Geld terug krijgen is geen extraatje, het is geld wat je eerder teveel betaald hebt. Idealiter zou je daarom helemaal geen geld terug moeten krijgen.
En daarbij kennen wij jouw situatie niet, dus op je vraag is sowieso geen antwoord te geven hier.
Alle reacties Link kopieren
Als je vorig jaar (2017) weinig gewerkt hebt, heb je vast de teveel betaalde loonbelasting terug gehad. Dat heb je nu dus niet. Alleen een uitkering, dan krijg je ook niks terug, of je moet extreem veel zorgkosten gehad hebben bovenop je eigen risico.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kroketjee schreef:
06-03-2019 16:46
Vorig jaar heel weinig (voor dat ik een uitkering had) en dit jaar niet.
Dan is daar je verklaring
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-03-2019 16:47
Was vorig jaar het eerste jaar van de bijstand? dan liepen er misschien nog dingen die je teveel betaald hebt, en is dat dit jaar rechtgetrokken
Ja, sinds okt 2017 en daarvoor kreeg ik studiefinanciering en heb ik echt maar een paar uurtjes over het hele jaar gewerkt, dus volgens mij heb ik nooit wat betaald of in ieder geval heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-03-2019 16:50
Als je vorig jaar (2017) weinig gewerkt hebt, heb je vast de teveel betaalde loonbelasting terug gehad. Dat heb je nu dus niet. Alleen een uitkering, dan krijg je ook niks terug, of je moet extreem veel zorgkosten gehad hebben bovenop je eigen risico.
Maar ik heb nog nooit wat betaald aan de belastingdienst.. Extreme zorgkosten had ik ook niet volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-03-2019 16:51
Dan is daar je verklaring
Maar kan je bijna 800 euro terug krijgen als je maar 73 euro aan totale inkomsten uit werk hebt gehad dat jaar?
kroketjee wijzigde dit bericht op 07-03-2019 13:08
0.47% gewijzigd
Bel een belastingadviseur.
Alle reacties Link kopieren
Omdat 2017 (waar je vorig jaar dus aangifte over hebt gedaan) een jaar was van wisselende inkomsten en je pas later in het jaar een bijstandsuitkering hebt gekregen, zou het kunnen dat de gemeente over de uitkering van 2017 geen algemene heffingskorting meer heeft toegepast.
Dit zou een verklaring kunnen zijn en kun je even checken op je jaaropgave
Alle reacties Link kopieren
Kroketjee schreef:
06-03-2019 16:55
Maar kan je bijna 900 euro terug krijgen als je maar 73 euro aan totale inkomsten uit werk hebt gehad dat jaar?
Ik ken je situatie niet, maar ne vraag naar belastingTERUGgave. Wat jij njet betaalt kan je ook lastig terug krijgen, lijkt me.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
06-03-2019 17:02
Omdat 2017 (waar je vorig jaar dus aangifte over hebt gedaan) een jaar was van wisselende inkomsten en je pas later in het jaar een bijstandsuitkering hebt gekregen, zou het kunnen dat de gemeente over de uitkering van 2017 geen algemene heffingskorting meer heeft toegepast.
Dit zou een verklaring kunnen zijn en kun je even checken op je jaaropgave
Betaal je IB over een bijstandsuitkering? Dan zal dit het wel verklaren ja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
06-03-2019 17:02
Omdat 2017 (waar je vorig jaar dus aangifte over hebt gedaan) een jaar was van wisselende inkomsten en je pas later in het jaar een bijstandsuitkering hebt gekregen, zou het kunnen dat de gemeente over de uitkering van 2017 geen algemene heffingskorting meer heeft toegepast.
Dit zou een verklaring kunnen zijn en kun je even checken op je jaaropgave
Bij 2017 staat: Loonheffing / premievolksverzekeringen: 785 en bel.tabel / loonheffingskorting toegepast: Bpt/ Ja
En bij 2018 staat: Loonheffing / premievolksverzekeringen: 2788 en bel.tabel / loonheffingskorting toegepast: Bpt/ Ja

Bedoel je dat met heffingskorting?
kroketjee wijzigde dit bericht op 06-03-2019 17:19
Reden: Juiste jaartallen
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-03-2019 17:08
Ik ken je situatie niet, maar ne vraag naar belastingTERUGgave. Wat jij njet betaalt kan je ook lastig terug krijgen, lijkt me.
Nee, maar daarom snap ik niet dat ik vorig jaar wel zoveel geld heb terug gekregen terwijl ik echt amper heb gewerkt..
Alle reacties Link kopieren
x
kroketjee wijzigde dit bericht op 06-03-2019 17:18
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kroketjee schreef:
06-03-2019 17:14
Nee, maar daarom snap ik niet dat ik vorig jaar wel zoveel geld heb terug gekregen terwijl ik echt amper heb gewerkt..
Ik weet niet of je over je uitkering belasting betaalt, maar als dat zo is, kan daar de verklaring zitten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven