Geld & Recht alle pijlers

Ziektekostentoeslag, hoe lang voor overgemaakt?

07-03-2019 07:13 16 berichten
Gisteren heb ik toeslag ziektekosten aangevraagd over 2018 en ik krijg een bedrag terug. Er staat bij "het bedrag wordt overgemaakt naar uw rekening"
Dit is de eerste keer dat ik toeslag krijg, weet iemand hoe lang het nu nog duurt voordat ik het geld op mijn rekening krijg?
zorgtoeslag bedoel je?

Over 2018 kan wel een paar maanden duren.

Voor 2019 met een week of 6/8
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 07:17
zorgtoeslag bedoel je?

Over 2018 kan wel een paar maanden duren.

Voor 2019 met een week of 6/8

Ja, zorgtoeslag bedoel ik! Dank je Gizzmo. Jammer dat het zo lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Meestal als je het zelf aanvraagt gaat het sneller. Kan een paar weken duren.
ah31 schreef:
07-03-2019 07:31
Meestal als je het zelf aanvraagt gaat het sneller. Kan een paar weken duren.

Dat zou mooi zijn.
ah31 schreef:
07-03-2019 07:31
Meestal als je het zelf aanvraagt gaat het sneller. Kan een paar weken duren.
Niet voor een afgesloten jaar. Waarschijnlijk wachten ze eerst op de definitieve aanslag inkomstenbelasting 2018.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 07:47
Niet voor een afgesloten jaar. Waarschijnlijk wachten ze eerst op de definitieve aanslag inkomstenbelasting 2018.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uitbetaald
Hier staat: voor 1 mei aangevraagd, dan krijg je nog een voorschotbeschikking (die je na 6-8 weken krijgt) en daarna binnen 1 week het geld. Na 1 mei krijg je het na je definitieve aanslag IB
wilma36 schreef:
07-03-2019 08:33
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uitbetaald
Hier staat: voor 1 mei aangevraagd, dan krijg je nog een voorschotbeschikking (die je na 6-8 weken krijgt) en daarna binnen 1 week het geld. Na 1 mei krijg je het na je definitieve aanslag IB

Dank je voor de link. Ik heb even gekeken, er staat nog geen beschikking in Mijntoeslagen. Er staat wel dat er 1x per maand een beschikking wordt gemaakt. Dus dan zou het geen maanden duren. Dat is fijn, want ik heb een aantal grote rekeningen op het moment.
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 07:47
Niet voor een afgesloten jaar. Waarschijnlijk wachten ze eerst op de definitieve aanslag inkomstenbelasting 2018.
Nope. Staat los van elkaar.
wilma36 schreef:
07-03-2019 08:33
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uitbetaald
Hier staat: voor 1 mei aangevraagd, dan krijg je nog een voorschotbeschikking (die je na 6-8 weken krijgt) en daarna binnen 1 week het geld. Na 1 mei krijg je het na je definitieve aanslag IB
Dat heeft niks met zorgtpeslag te maken toch?

Zijn 2 verschillende afdelingen/takken van de belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar zelf gehad, toeslag over 2017.
Had het binnen een paar weken op mijn rekening .
Lucifer2018 schreef:
07-03-2019 09:01
Nope. Staat los van elkaar.
Nee dus. Bij verlate aanvragen wachten ze op definitieve inkomensgegevens om een foute betaling te voorkomen.
Dan werken ze dus niet op basis van schatting maar op basis van daadwerkelijke inkomen
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-03-2019 09:02
Dat heeft niks met zorgtpeslag te maken toch?

Zijn 2 verschillende afdelingen/takken van de belastingdienst.
Klopt, maar het definiteve bedrag wordt wel bepaald nav de aanslag IB over dat jaar. En IB geeft dat automatisch door aan toeslagen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 11:17
Nee dus. Bij verlate aanvragen wachten ze op definitieve inkomensgegevens om een foute betaling te voorkomen.
Dan werken ze dus niet op basis van schatting maar op basis van daadwerkelijke inkomen
Dat is dan nieuw, voorgaande jaren kreeg ik gewoon een voorschotbeschikking binnen enkele weken en dan kwam later in het jaar nog de definitieve. Maar goed wij hebben het nu niet achteraf aangevraagd omdat we nu kinderopvangtoeslag hebben en het gewoon per maand nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
07-03-2019 12:20
Dat is dan nieuw, voorgaande jaren kreeg ik gewoon een voorschotbeschikking binnen enkele weken en dan kwam later in het jaar nog de definitieve. Maar goed wij hebben het nu niet achteraf aangevraagd omdat we nu kinderopvangtoeslag hebben en het gewoon per maand nodig hebben.
Dat is alleen als je het na 1 mei aanvraagt voor het jaar ervoor (vroeger 1 april). En dat was in ieder geval al zo in 2011/2012, want toen heb ik er gewerkt.
KOT moet je tegenwoordig in het lopende jaar aanvragen (binnen 3 maanden na aanvang opvang) anders krijg je het niet.
wilma36 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 13:05
Reden: toevoeging
12.56% gewijzigd
Ik vroeg het altijd na de belastingaangifte aan. Dan wist ik mijn verzamelinkomen precies. Ik had het altijd binnen een week of 8 op de rekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven