Geld & Recht alle pijlers

Na bijna 9 jaar alsnog alimentatie vragen, kan dat?

14-03-2019 23:34 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb me suf lopen googlen,maar kom er niet uit,wie weet raad??

Even de situatie in het kort;

Bijna 9 jaar geleden uit elkaar gegaan,samen 2 kinderen met ex
Toen geen alimentatie gevraagd

Nieuwe relatie gekregen en samen haan wonen en samen een kindje gekregen.

Nu is mijn partner in een depressie gekomen,hulp moet nog opgestart worden,maar dat het een lange weg gaat worden staat als een paal boven water.

Thuis kan hij op het moment niet zijn dat is voor niemand goed
We lopen met het idee om apart te gaan wonen zodat hij aan zichzelf kan werken en tot rust kan komen en vandaar uit verder te kijken,want houden van is er zeker wel

Nu vroeg ik mij af dat als ik alleen ga wonen ik nog alimentatie kan vragen aan mijn ex.

Heeft iemand hier ervaring mee?
kinderalimentatie?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je kinderalimentatie of partneralimentatie?
Als de kinderen grotendeels bij jou wonen, kun je ook nu nog kinderalimentatie aanvragen. Je zult alleen wel naar de rechter moeten als je ex hier niet in wil mee gaan.

Voor wat betreft het nu aan willen vragen van partneralimentatie... Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je dit bedoelt... Zou je echt je ex ervoor financieel op willen laten draaien dat jij en je huidige partner niet meer samenwonen en dus meer kosten hebben? Zou nogal asociaal zijn... na 9 jaar mag je toch wel verwachten dat je je eigen broek kunt ophouden zeg :-(
kinderalimentatie is natuurlijk ook niet bedoeld om je relatieshit te financieren. Kinderalimentatie is ervoor bedoeld om de levensstandaard van de kinderen te waarborgen
Volgens mij kun je nu geen partneralimentatie meer aanvragen omdat jouw huidige partner onderhoudsplicht heeft. Kinderalimentatie misschien wel, maar zou ik proberen te vermijden als het niet echt heel hard nodig is. Het kan toch niet zo zijn dat je ex jullie shit moet gaan ruimen?
Alle reacties Link kopieren
Nee nee absoluut geen partner alimentatie aub niet😃

Ja de kinderen wonen grotendeels bij mij,ik wilde nooit alimentatie,maar als dit alles door gaat dan wel nodig en vind het eigenlijk ook wel zijn verplichting,en echt ik hoef de jackpot niet
Heb nu al die jaren alles zelf gefinancierd.
Vind het trouwens op z'n zachtst gezegd apart dat jouw huidige partner alleen moet gaan wonen omdat hij depressief is. In welk opzicht gaat het thuis niet meer? Kan hij dan wel lang alleen wonen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-03-2019 00:30
kinderalimentatie is natuurlijk ook niet bedoeld om je relatieshit te financieren. Kinderalimentatie is ervoor bedoeld om de levensstandaard van de kinderen te waarborgen
Eens. Maar het kan zijn dat de levensstandaard van de kinderen omlaag gaat als to alleen gaat wonen met de kinderen.
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:32
Ja de kinderen wonen grotendeels bij mij,ik wilde nooit alimentatie,maar als dit alles door gaat dan wel nodig en vind het eigenlijk ook wel zijn verplichting,en echt ik hoef de jackpot niet
Heb nu al die jaren alles zelf gefinancierd.
Maar jouw huidige partner heeft onderhoudsplicht neem ik aan?
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:32
Nee nee absoluut geen partner alimentatie aub niet😃

Ja de kinderen wonen grotendeels bij mij,ik wilde nooit alimentatie,maar als dit alles door gaat dan wel nodig en vind het eigenlijk ook wel zijn verplichting,en echt ik hoef de jackpot niet
Heb nu al die jaren alles zelf gefinancierd.
nou zelf... je nieuwe partner heeft meebetaald want nu dat misloopt red je het dus niet.
hova schreef:
15-03-2019 00:33
Eens. Maar het kan zijn dat de levensstandaard van de kinderen omlaag gaat als to alleen gaat wonen met de kinderen.
ja maar dat is dan nu te wijten aan de nieuwe relatie niet meer aan de oude.
maar goed, de kinderen hebben er recht op
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
15-03-2019 00:33
Vind het trouwens op z'n zachtst gezegd apart dat jouw huidige partner alleen moet gaan wonen omdat hij depressief is. In welk opzicht gaat het thuis niet meer? Kan hij dan wel lang alleen wonen?
Vanwege zijn woedeaanvallen
Ik weet dat hij er niks aan kan doen, heeft zichzelf niet meer in de hand
En dat is voor mij wel een grens
Alle reacties Link kopieren
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:37
Vanwege zijn woedeaanvallen
Ik weet dat hij er niks aan kan doen, heeft zichzelf niet meer in de hand
En dat is voor mij wel een grens
Eens

Kan je niet meer gaan werken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-03-2019 00:35
ja maar dat is dan nu te wijten aan de nieuwe relatie niet meer aan de oude.
maar goed, de kinderen hebben er recht op
Ik hou in m'n eentje genoeg over om boodschappen enz van te duur, tuurlijk moeten er wat aanpassingen gedaan worden,maar wil wel gewoon dat ze nog krijgen wat ze zijn gewend, bijvoorbeeld sport van dochter is 40€ per maand en ze dragen graag merkkleding, excursies naar bijvoorbeeld Barcelona (600€)daar zou op bezuinigd moeten worden,en vind dan toch dat hun vader ook mee mag betalen,en ja huidige partner is en blijft onderhoudsplichtig
Wil alleen niet dat ze een stap terug moeten doen.
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:45
Ik hou in m'n eentje genoeg over om boodschappen enz van te duur, tuurlijk moeten er wat aanpassingen gedaan worden,maar wil wel gewoon dat ze nog krijgen wat ze zijn gewend, bijvoorbeeld sport van dochter is 40€ per maand en ze dragen graag merkkleding, excursies naar bijvoorbeeld Barcelona (600€)daar zou op bezuinigd moeten worden,en vind dan toch dat hun vader ook mee mag betalen,en ja huidige partner is en blijft onderhoudsplichtig
Wil alleen niet dat ze een stap terug moeten doen.
dat die depressieve en agressieve stiefvader uit huis gaat is al een enorme stap voor uit lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:45
Ik hou in m'n eentje genoeg over om boodschappen enz van te duur, tuurlijk moeten er wat aanpassingen gedaan worden,maar wil wel gewoon dat ze nog krijgen wat ze zijn gewend, bijvoorbeeld sport van dochter is 40€ per maand en ze dragen graag merkkleding, excursies naar bijvoorbeeld Barcelona (600€)daar zou op bezuinigd moeten worden,en vind dan toch dat hun vader ook mee mag betalen,en ja huidige partner is en blijft onderhoudsplichtig
Wil alleen niet dat ze een stap terug moeten doen.
Tsja, wat is nu belangrijker? Veiligheid of merkkleding?
Afijn, heb je nog contact met ex en vader van de kinderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:32
Nee nee absoluut geen partner alimentatie aub niet😃

Ja de kinderen wonen grotendeels bij mij,ik wilde nooit alimentatie,maar als dit alles door gaat dan wel nodig en vind het eigenlijk ook wel zijn verplichting,en echt ik hoef de jackpot niet
Heb nu al die jaren alles zelf gefinancierd.
Ga gewoon eens met je ex in gesprek, vertel wat je hier vertelt en of hij met jou mee wil denken over hoe het leven van jullie kinderen zoveel mogelijk hetzelfde te houden
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
15-03-2019 00:39
Eens

Kan je niet meer gaan werken?
Ik werk,en hou dan na vaste lasten best nog wat over,maar bepaalde dingen als dure merkkleding/dure sport/hobby's enz moet op bezuinigd worden dan voor de rest veranderd er qua levensbehoefte niet veel
Alle reacties Link kopieren
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:50
Ik werk,en hou dan na vaste lasten best nog wat over,maar bepaalde dingen als dure merkkleding/dure sport/hobby's enz moet op bezuinigd worden dan voor de rest veranderd er qua levensbehoefte niet veel
Nou dan zou ik ook zonder de duidelijkheid over kinderallimentatie echt heel snel de stap maken. Agressie en ellende is geen veilige omgeving voor kinderen en jou. En dan kun je tijdens of na die stap altijd nog in overleg met de vader van de kinderen over geld voor de luxe zaken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
15-03-2019 00:48
Tsja, wat is nu belangrijker? Veiligheid of merkkleding?
Afijn, heb je nog contact met ex en vader van de kinderen?
Veiligheid natuurlijk,hij is niet fysiek gewelddadig hoor.
Zit ook veel trauma onder ivm militair verleden

Jazeker ik heb nog contact met ex
Toch maar bespreekbaar met hem gaan maken
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
15-03-2019 00:31
Volgens mij kun je nu geen partneralimentatie meer aanvragen omdat jouw huidige partner onderhoudsplicht heeft. Kinderalimentatie misschien wel, maar zou ik proberen te vermijden als het niet echt heel hard nodig is. Het kan toch niet zo zijn dat je ex jullie shit moet gaan ruimen?
Waarom kinderalimentatie proberen te vermijden? Heeft de vader geen zorgplicht ofzo omdat moeder samenwoont of heeft samengewoond?
Alle reacties Link kopieren
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:54
Veiligheid natuurlijk,hij is niet fysiek gewelddadig hoor.
Zit ook veel trauma onder ivm militair verleden

Jazeker ik heb nog contact met ex
Toch maar bespreekbaar met hem gaan maken
Ja doen! En echt snel zorgen dat je met de kinderen zonder die (PTSS ? ) spanningen leeft.
enn wijzigde dit bericht op 15-03-2019 00:57
0.29% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zazoo schreef:
15-03-2019 00:32
Nee nee absoluut geen partner alimentatie aub niet😃

Ja de kinderen wonen grotendeels bij mij,ik wilde nooit alimentatie,maar als dit alles door gaat dan wel nodig en vind het eigenlijk ook wel zijn verplichting,en echt ik hoef de jackpot niet
Heb nu al die jaren alles zelf gefinancierd.
Waarom nooit kinderalimentatie? Het zijn toch ook zijn kinderen? Daarom is het zo belangrijk om dat bij een scheiding direct goed vast te leggen. Je kunt namelijk niet in de toekomst kijken en dan heb je het voir de kinderen goed geregeld.
lila01 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 01:00
6.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
15-03-2019 00:53
Nou dan zou ik ook zonder de duidelijkheid over kinderallimentatie echt heel snel de stap maken. Agressie en ellende is geen veilige omgeving voor kinderen en jou. En dan kun je tijdens of na die stap altijd nog in overleg met de vader van de kinderen over geld voor de luxe zaken.
Thanks voor je inzicht
Hij is ook niet hier, tijdelijk bij familie
We houden van elkaar,maar dit is ook liefde, grenzen stellen en de ander rust en tijd geven om weer tot zichzelf te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven