Geld & Recht alle pijlers

garant staan sociale huurwoning

26-04-2019 11:17 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2019 10:43
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderd
0.00% gewijzigd
Ingeloot dus, niet uitgeloot.

Dit is echt iets dat je alleen met de verhuurder en de specifieke contractvoorwaarden kunt bespreken.
Ik ben bang van niet maar je kan het beter aan de woningbouw vragen.
Waarom heb je zo laag ingezet, dit lijkt me ook lager dan de bijstandsnorm dus compleet onnodig.
Ik denk dat niemand je hier kan vertellen of "ze" ermee akkoord gaan.
Het is garant. En wat Nitflex zegt.
Alle reacties Link kopieren
Her is ook garant staan en niet gerant staan.

Nee dat accepteren ze niet. Als het huis te duur voor je is dan krijg je het niet.

Er is geen enkele garantie dat je in de toekomst wel een vaste baan zal hebben met een dusdanig hoog salaris dat je het wel zelf kan betalen.

De woningbouw heeft ook geen garantie dat je vader zelf wel verstandig met zijn geld omgaat zodat hij daadwerkelijk kan bijspringen als het nodig is.
Naniene schreef:
26-04-2019 11:32
Ik ben bang van niet maar je kan het beter aan de woningbouw vragen.

Inderdaad.
Waarom wil je op jezelf wonen maar moet je vader voor je garant staan?
LAgirl82 schreef:
26-04-2019 11:39
Waarom wil je op jezelf wonen maar moet je vader voor je garant staan?
Heel veel jongeren doen dan zo. Fijn als het kan toch?
Je kunt het "ze" beter vragen in plaats van hier.
sugarmiss schreef:
26-04-2019 11:37
Her is ook garant staan en niet gerant staan.

tja................
Alle reacties Link kopieren
Bij 'onze' woningbouw staat overal (en dan ook echt overal) dat als je niet aan de inkomenseisen voldoet, dat je niet kan huren. je kan ook alleen reageren op de woningen die binnen je inkomenseisen vallen. Als jij je jaarinkomen verkeerd opgeeft... tsja, de woningbouw zal wel gek zijn om het toch aan jou te geven. Risico van de verkeerde info opgeven!
Alle reacties Link kopieren
Ik was eerste... neem aan dat ze me niet zomaar uitkiezen?
Alle reacties Link kopieren
Annehemme1995 schreef:
26-04-2019 11:51
Ik was eerste... neem aan dat ze me niet zomaar uitkiezen?
Ze kozen je omdat je eerste stond. Maar eerste staan heeft 0,0 te maken met 'voldoen aan de verplichtingen'. Dat controleren ze als jij de woning wil accepteren en dan kan het heel goed zijn dat je alsnog wordt afgewezen.
Annehemme1995 schreef:
26-04-2019 11:51
Ik was eerste... neem aan dat ze me niet zomaar uitkiezen?
Nee, met loten hebben ze een heel systeem: ze kijken eerst wie de ideale huurder is, netjes zal omgaan met een huis, een goede buur zal blijken, de tuin netjes opgeruimd houdt of anders het balkon en elke maand netjes op tijd de huur zal betalen. Dan zetten ze de overgebleven kandidaten op een rijtje en aangezien jij nr 1 bent, was jij de beste.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-04-2019 11:54
Ze kozen je omdat je eerste stond. Maar eerste staan heeft 0,0 te maken met 'voldoen aan de verplichtingen'. Dat controleren ze als jij de woning wil accepteren en dan kan het heel goed zijn dat je alsnog wordt afgewezen.
Hmm raar want steeds als ik reageerde stond er passend... ook ben ik 23 en kan ik hoertoeslag aanvragen
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kan je dit wel vinden op de website van de Woningbouwvereniging, maar nog sneller en duidelijker is het als je het even vraagt, want als het mag, dan kun je meteen alles in gang gaan zetten.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-04-2019 11:58
Nee, met loten hebben ze een heel systeem: ze kijken eerst wie de ideale huurder is, netjes zal omgaan met een huis, een goede buur zal blijken, de tuin netjes opgeruimd houdt of anders het balkon en elke maand netjes op tijd de huur zal betalen. Dan zetten ze de overgebleven kandidaten op een rijtje en aangezien jij nr 1 bent, was jij de beste.
Ik ben 23 en kan huurtoeslag aanvragen? Als pap garant staat en financieel wil mee helpen kunnen ze dan toch niet moeilijk doen.. wel raar want had als jaar inkomsten 9000 neergezet
Annehemme1995 schreef:
26-04-2019 11:59
Hmm raar want steeds als ik reageerde stond er passend... ook ben ik 23 en kan ik hoertoeslag aanvragen
Denk dat veel mannen met een sociale huurwoning hier ook graag gebruik van maken.
Annehemme1995 schreef:
26-04-2019 12:01
Ik ben 23 en kan huurtoeslag aanvragen? Als pap garant staat en financieel wil mee helpen kunnen ze dan toch niet moeilijk doen.. wel raar want had als jaar inkomsten 9000 neergezet
In al die tijd die je hier aan het reageren bent, had je ze ook kunnen bellen en had je je antwoord waarschijnlijk al gehad.
Waar lees je dan dat je hem niet mag huren? Heeft de woningbouw dat gezegd?

Bel ze even.
SilverShadow schreef:
26-04-2019 12:01
Denk dat veel mannen met een sociale huurwoning hier ook graag gebruik van maken.

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bellen of gewoon gaan bezichtigen en het daar vragen.

- Vraag of ze ook kijken naar je huidige vermogen
- Vertel dat je ouders garant staan
- Benoem dat je nog werk zoekt

We hebben het hier over de sociale huur mensen.
Ik kan het mis hebben, maar daar word je niet zo gauw geweigerd op 'geen inkomen'.
Alle reacties Link kopieren
Bij sociale huur meestal niet, omdat de inkomenseisen daar al behoorlijk laag liggen. Bij particuliere huur soms wel, al wordt dat ook steeds minder.

Zou in ieder geval nu bellen en je inkomen aanpassen.
Let op: ze vragen bijna altijd om je BRUTO huur! Niet netto.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
26-04-2019 12:17
Bij sociale huur meestal niet, omdat de inkomenseisen daar al behoorlijk laag liggen. Bij particuliere huur soms wel, al wordt dat ook steeds minder.

Zou in ieder geval nu bellen en je inkomen aanpassen.
Let op: ze vragen bijna altijd om je BRUTO huur! Niet netto.
Heb gebeld ze wist zo snel het antwoord niet.. ze zei dat je niet zomaar wordt uitgeloot en dat het wel degelijk te maken heeft met de jaarinkomen die je hebt ingevuld.. bij mij dus 9000! Ook dacht ze dat het prima was als je ouders mee betaalden en gerant zouden staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven