Geld & Recht alle pijlers

WFT certificaten halen zonder mbo of hbo-opleiding op zak?

04-05-2019 08:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik (27) in bezit van een vmbo-TL diploma en geen hbo of mbo, uitslag van capaciteitentest (UWV) hbo-werk denkniveau. Stel ik zou een aantal WFT-certificaten halen , hoe hoog is de kans op een leuk part-time baantje in de klantenservice?
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is er veel werk. Je zou kunnen solliciteren naar banen, waar ook een opleiding geboden wordt. Uiteindelijk wil men toch een papiertje en als de markt weer instort, zijn de mensen zonder extra kwetsbaar.
Zorg dat je aan opleidingen komt! Willen leren en dat actief benoemen is voor werkgevers aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel van dat soort banen krijg je van het uzb of de werkgever de gelegenheid om je wft te halen. Wel moet je geloof ik jaarlijks weer een opfriscursus doen omdat er nogal eens wat kan veranderen in wet en regelgeving.

Een oud collega is bij een zorgverzekeraar gaan werken ook klantenservice zij heeft de cursussen betaald gekregen. Ze had dezelfde opleiding als jij en zij vond het goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
diploma's zijn belangrijk, maar voor een baan heb je meer nodig. Zeker voor het werken bij een klantenservice moet je goed kunnen communiceren (verbaal, nog-verbaal, digitaal).

En je moet natuurlijk wonen in een gebied waar banen zijn. Helaas kan niemand voorspellen hoe de arbeidsmarkt eruit ziet wanneer jij je certificaten behaald hebt.

Wanneer je HBO werk/denk niveau hebt, en je bent nog jong, dan zou ik zeker investeren in een opleiding.

Succes!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een WFT-opleider. Het ligt er nogal aan welke wft’s je wil halen. Wil je de wft basis, consumptief krediet en schade particulier halen dan is dat zeker goed te doen. Pensioen, vermogen of hypotheken zijn iets lastiger echter niet onhaalbaar. Weet dat er voor wft-basis een gemiddelde studiebelasting staat van 40 tot 50 uur. En naast de e-learnings zijn er genoeg mogelijkheden tot extra begeleiding zowel fysiek als digitaal.
Mocht je de kans krijgen, zou ik er gewoon voor gaan!
auw3 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 09:18
Reden: Spelfouten
2.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
auw3 schreef:
04-05-2019 09:17
Ik werk bij een WFT-opleider. Het ligt er nogal aan welke wft’s je wil halen. Wil je de wft basis, consumptief krediet en schade particulier halen dan is dat zeker goed te doen. Pensioen, vermogen of hypotheken zijn iets lastiger echter niet onhaalbaar. Weet dat er voor wft-basis een gemiddelde studiebelasting staat van 40 tot 50 uur. En naast de e-learnings zijn er genoeg mogelijkheden tot extra begeleiding zowel fysiek als digitaal.
Mocht je de kans krijgen, zou ik er gewoon voor gaan!
Momenteel ga ik de WW in, vanuit daar wou ik basis halen en solliciteren.
Als ik jou was zou ik een opleiding gaan volgen. De werkgelegenheid is nu goed, maar als het minder gaat krijg je het een stuk moeilijker zonder opleiding. Als je hbo zou willen doen, kun je met een 21+ toets toegelaten worden.

Plus dat je nu nog recht hebt op studiefinanciering (al dan niet in de vorm van een lening).
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
04-05-2019 09:22
Momenteel ga ik de WW in, vanuit daar wou ik basis halen en solliciteren.
.
Je weet dat je, wanneer je in de ww zit, beschikbaar moet zijn voor werk ? Dat studie geen reden is om niet te solliciteren of werk af te wijzen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
04-05-2019 09:40
.
Je weet dat je, wanneer je in de ww zit, beschikbaar moet zijn voor werk ? Dat studie geen reden is om niet te solliciteren of werk af te wijzen ?
Ik ben geïnformeerd.

https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... -uitkering
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
04-05-2019 09:22
Momenteel ga ik de WW in, vanuit daar wou ik basis halen en solliciteren.
Je kunt het beter andersom doen. Klantenservices in de financiële-/ verzekeringswereld zitten te springen om personeel. Dus die WFT opleidingen+ examens krijg je van je werkgever/ UZB.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
04-05-2019 09:40
.
Je weet dat je, wanneer je in de ww zit, beschikbaar moet zijn voor werk ? Dat studie geen reden is om niet te solliciteren of werk af te wijzen ?
Een WFT diploma is geen studie of zo. Het is gewoon even 2 weken buffelen en examen doen. Dat doe je naast de opleiding die je krijgt om de systemen etc. van de werkgever te leren kennen. Meestal moet je Basis en Schade Particulieren gehaald hebben.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_386057 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 21:48
Reden: ...
98.42% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven