Geld & Recht alle pijlers

Schadevergoeding en smarte claim honden beet

06-05-2019 16:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ervaring mee,
Helaas 2018 een ernstige honden beet gekregen in mijn onderarm
16 hechtingen verder een hele zware ontsteking en pijn in de wond, ik moet minimaal 12 maanden wachten voor een litteken correctie ook heb ik veel zenuwpijn en doof gevoel in mijn arm
Ik heb ook psychologisch hulp, lig snachts vaak wakker van een knellende bonkende pijn in mijn litteken

Ik hoef geen discussie of gezeur
Informeer eens bij een letselschade advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Een schadeclaim of smartengeld in Nederland stelt niet veel voor.

Je moet al blijvend ernstig lichamelijk letsel hebben (en dat is waarschijnlijk nog niet vast te stellen) en dan nog, dan zal het niet veel zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lekker vriendelijke slotzin.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt daar bepaalde bemiddelaars/bureaus voor. Bij succes krijgen die dan wel een percentage van wat jij uitgekeerd krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de gegevens van de eigenaar van de hond? Heb je destijds aangifte gedaan of contact gehad met de politie?
Meestal gaan dit soort dingen via de verzekering, dus jouw zorgverzekering neemt contact op met de aansprakelijkheidsverzekering van de verantwoordelijke (in dit geval eigenaar hond). Al maak je natuurlijk wel meer kosten (denk aan periode arbeidsongeschiktheid, parkeerkosten ziekenhuis, onverzekerde kosten)

Je zorgverzekeraar of juridisch loket, dan wel letselschade advocaat kan je verder helpen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Je weet neem ik aan wel van wie de hond is/was?

Nog nooit met hun verzekering contact gehad?
LoveDobby schreef:
06-05-2019 16:29
Lekker vriendelijke slotzin.

Gezeur. Precies wat ze niet wil.
neweve schreef:
06-05-2019 16:30
Heb je de gegevens van de eigenaar van de hond? Heb je destijds aangifte gedaan of contact gehad met de politie?
Meestal gaan dit soort dingen via de verzekering, dus jouw zorgverzekering neemt contact op met de aansprakelijkheidsverzekering van de verantwoordelijke (in dit geval eigenaar hond). Al maak je natuurlijk wel meer kosten (denk aan periode arbeidsongeschiktheid, parkeerkosten ziekenhuis, onverzekerde kosten)

Je zorgverzekeraar of juridisch loket, dan wel letselschade advocaat kan je verder helpen.
De zorgverzekeraar zal alleen zijn eigen onkosten verhalen. Deze zal to niet helpen met een letselschadeclaim, daar moet je toch echt een letselschade advocaat bij hebben. Of zelf het starten met een aanspralijkheidsstelling van de eigenaar van de hond
Bij een bekende van mij is de hond toegetakeld door een andere hond (beide honden aan de riem, de dader aan een flexlijn).
De baas is ook in zijn hand gebeten.
De eigenaren van de toegetakelde hond hebben de andere eigenaar aansprakelijk gesteld.

De schade is vergoed door diens verzekering en de baas kreeg tot zijn verbazing spontaan ook een bedrag aan smartegeld.

Heb je na het ongeval kontakt gehad met de eigenaar van de hond en die aansprakelijk gesteld voor de schade?

Dan werken de verzekeringsmaatschappijen het samen af. Uiteraard zul jij als slachtoffer beoordeeld worden door een arts van de verzekeringsmaatschappij en zullen ook - met jouw toestemming - inlichtingen gevraagd worden aan de behandelende artsen.
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 16:38
Reden: foutje
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet zeuren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel een rechtsbijstandsverzekering? Advocaten zijn duur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En je hebt ook geen vraag.....

Ik heb wel ervaring met letselschade en verhaal...ff googlen op letselschade advocaat en je hebt er zo 1.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-05-2019 16:44
64.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cbr1988 schreef:
06-05-2019 16:14
Iemand hier ervaring mee,


Ik hoef geen discussie of gezeur
Nou, prima eerste post hoor, vooral dit dus :roll:
Madeliefjees schreef:
06-05-2019 16:39
Heb je wel een rechtsbijstandsverzekering? Advocaten zijn duur.
Als aansprakelijkheid door tegenpartij is erkend, zijn advocaatkosten voor hen. Rechtbijstandverzekeringen zijn ruk als het gaat om letselschade en ja, dat weet ik uit ervaring! Zijn juristen die niet eens een kort geding kunnen/mogen voeren en je dus alsnog een advocaat in de arm moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-05-2019 16:29
Een schadeclaim of smartengeld in Nederland stelt niet veel voor.

Je moet al blijvend ernstig lichamelijk letsel hebben (en dat is waarschijnlijk nog niet vast te stellen) en dan nog, dan zal het niet veel zijn.
Kreeg voor een simpele aanrijding, zonder letsel al €500 p.p., dus kanbest weleens meevallen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Cbr1988 schreef:
06-05-2019 16:14


Ik hoef geen discussie of gezeur
Ha, lekker!
Begint al gezellig zo.
Hoezo wil je geen gezeur? Wat is jouw aandeel in de beet? Met zo'n zin aan het eind vermoed ik dat de beet je eigen schuld is geweest?
Vind ik heel wat uitmaken namelijk. Kwam jij op een terrein waar je niets te zoeken had en liepen daar waakhonden of was het het schoothondje van tante Mien die ineens na het krijgen van een koekje aan je arm ging hangen.
Ja, ervaring mee. Wij hebben zelf geen advocaat in hoeven schakelen. Wij hoefden eigenlijk alleen koffie te zetten voor de verzekeringsmevrouw en -meneer, en foto's te mailen van de letsels.
Je kunt ook een no-cure-no-pay advocaat inschakelen als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt. Waarom heb je dit overigens niet gelijk gedaan toen je gebeten werd? Ik zou sowieso willen zien dat de betreffende hond afgemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er al geregeld via de verzekering TO?

Verder geen ervaring gelukkig. Sterkte! :hug:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
06-05-2019 16:54
Kreeg voor een simpele aanrijding, zonder letsel al €500 p.p., dus kanbest weleens meevallen.

Vrienden van mij zijn door een dorpsgek te lijf gegaan met een schuttingpaal. Beide psychisch en lichamelijk letsel, zij blijvend letsel (oa gehoorbeschadiging en zenuwpijnen).

De eis was € 1500,- en ze hebben 400 gekregen. Met zijn twee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
06-05-2019 17:16
Vrienden van mij zijn door een dorpsgek te lijf gegaan met een schuttingpaal. Beide psychisch en lichamelijk letsel, zij blijvend letsel (oa gehoorbeschadiging en zenuwpijnen).

De eis was € 1500,- en ze hebben 400 gekregen. Met zijn twee.
Ik was jaren geleden aangereden en had een gebroken hand. Onder 't motto van 'nee heb je, ja kun je krijgen' heb ik uiteindelijk iets van 1200 euro smartegeld ontvangen (en natuurlijk gratis een paar weken vrijaf omdat ik niet mocht autorijden met m'n hand in 't gips)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-05-2019 17:16
Vrienden van mij zijn door een dorpsgek te lijf gegaan met een schuttingpaal. Beide psychisch en lichamelijk letsel, zij blijvend letsel (oa gehoorbeschadiging en zenuwpijnen).

De eis was € 1500,- en ze hebben 400 gekregen. Met zijn twee.
Schandalig.
ik geef mn bek ook maar een douw
himalaya schreef:
06-05-2019 17:16
Vrienden van mij zijn door een dorpsgek te lijf gegaan met een schuttingpaal. Beide psychisch en lichamelijk letsel, zij blijvend letsel (oa gehoorbeschadiging en zenuwpijnen).

De eis was € 1500,- en ze hebben 400 gekregen. Met zijn twee.
Wat erg.
himalaya schreef:
06-05-2019 17:16
Vrienden van mij zijn door een dorpsgek te lijf gegaan met een schuttingpaal. Beide psychisch en lichamelijk letsel, zij blijvend letsel (oa gehoorbeschadiging en zenuwpijnen).

De eis was € 1500,- en ze hebben 400 gekregen. Met zijn twee.

Is dit bedrag tot stand gekomen met een letselschadeadvocaat of rechtsbijstandverzekering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven