Geld & Recht alle pijlers

Kinderalimentatie via bewindvoerder?

12-05-2019 10:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden zat ik met mijn ex in de rechtbank. Hij wilde de alimentatie op nihil zetten omdat hij zo veel schulden heeft en dus de schuldsanering in wil. Hij heeft nu een jaar een bewindvoerder en die was er dus ook bij.

3 weken geleden is de uitspraak gekomen en tot mijn verbazing is de alimentatie niet op 0 gezet, maar op €300. De nieuwe beschikking is naar het lbio gestuurd en zij hebben de bewindvoerder aangeschreven. Maar nog geen reactie gekregen.

Nu vraag ik me af hoe het verder gaat. We hebben ons leven nu zo ingericht dat de alimentatie niet nodig is, maar alles wel makkelijker zou maken. Maar ga ik het nu ook krijgen? Of verzinnen ze wel weer iets anders. Iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat je alimentatie krijgt als er een bewindvoerder in het spel is? Ik weet dat de tegenpartij sowieso nog in hoger beroep kan. Dus ik ga er vanuit dat het dan uiteindelijk toch op 0 gezet gaat worden. Maar het zou fijn zijn om iig een paar maanden wat te krijgen. Of maak ik me dan blij met uiteindelijk niks?
Alle reacties Link kopieren
Met een beschikking van de rechtbank kun je LBIO inschakelen. Zij kunnen je helpen. Bewindvoering maakt niet uit, ook die moet voldoen aan een wettelijke verplicht ing bekrachtigd door de rechtbank.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
12-05-2019 10:38
Met een beschikking van de rechtbank kun je LBIO inschakelen. Zij kunnen je helpen. Bewindvoering maakt niet uit, ook die moet voldoen aan een wettelijke verplicht ing bekrachtigd door de rechtbank.
Het lbio is inderdaad al ingeschakeld. Die hebben tot nu toe nog geen contact kunnen krijgen met de bewindvoerder. Voor deze beschikking lag er al een andere. Maar daar heeft ex, noch de bewindvoerder afgelopen jaar, zich aan gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat de bewindvoerder niet meewerkt. Is dit wel een professionele partij / officiële bewindvoerder?
Geen bewindvoerder, maar bij ons was de alimentatie in eerste instantie ook op zo’n bedrag gezet. De tegenpartij ging in hoger beroep en dat hoge bedrag heb ik dus nooit gekregen. Ik had geen geld voor het hoger beroep dus wel hebben onderhandeld (of eigenlijk ben ik akkoord gegaan met zijn eerste voorstel).
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
12-05-2019 10:44
Wat raar dat de bewindvoerder niet meewerkt. Is dit wel een professionele partij / officiële bewindvoerder?
Voor zover ik weet wel. Heb de website nagekeken. Hij kan aangesteld worden door de rechtbank. Is een eenmansbedrijf.

Maar ik vraag me dus af of de bewindvoerder ook gewoon niet betaalt totdat het hoger beroep is geweest.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-05-2019 10:45
Geen bewindvoerder, maar bij ons was de alimentatie in eerste instantie ook op zo’n bedrag gezet. De tegenpartij ging in hoger beroep en dat hoge bedrag heb ik dus nooit gekregen. Ik had geen geld voor het hoger beroep dus wel hebben onderhandeld (of eigenlijk ben ik akkoord gegaan met zijn eerste voorstel).
Dit bedrag is al een stuk lager dan het eerste bedrag. Is voor 3 kinderen. Maar ex betaalt al jaren de alimentatie niet. Vroeg me nu dus af, omdat er een bewindvoerder tussen zit, of ik nu misschien dan toch iets kan verwachten.

Voor zover ik begrepen heb mag je, als je de schuldsanering in wil, geen nieuwe schulden maken. En dat gebeurt nu natuurlijk wel als de alimentatie niet betaalt wordt. Maar hoe het precies zit weet ik niet.
Gewoon via het LBIO blijven spelen. Je kan anders nog een advocaat inschakelen en een brief naar de bewindvoeder laten sturen.
Ga er maar vanuit dat je niks krijgt.

En misschien valt het dan mee.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven