Geld & Recht alle pijlers

Klarna, hoe werkt dat nou precies?

14-05-2019 19:29 10 berichten
Ik heb wat leuke dingetjes gezien op Asos maar i.v.m. dubbele maten is het een aardig bedrag in m'n winkelmandje wat ik het liefst achteraf wil betalen want dat vind ik prettiger. Dat schijnt te kunnen met Klarna maar op de site van Klarna wordt het me niet echt duidelijk hoe dat precies werkt. Je moet een app installeren en je moet via Klarna betalen en terugsturen toch? Stort Klarna het dan weer door naar Asos of? En kun je als je via Klarna betaald wel bij een PostNL/UPS/DHL punt je pakket weer retour sturen en gaat dat dan ook weer via Klarna of niet?!

Ja ik kan het aan Klarna vragen maar hier zijn vast ook mensen die bekend zijn met Klarna dus dan kan ik ook meteen om ervaringen vragen :) Had wel een oud topic gevonden uit 2017 maar ik dacht ik maak even een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Klarna werkt hetzelfde als Afterpay.
Nee klarna is puur het betalen
Je krijgt na de tijd een mail met een knop
Dan kun je per eenmalige machtiging of ideal betalen
Terug sturen gewoon via de webshop
Zodra retouren zijn verwerkt krijg je een aangepaste rekening van klarna
De app kan maar het hoeft niet via de app
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 19:34
1.45% gewijzigd
Je besteld, je klikt de optie klarna betalen aan, ze vragen wat dingen om je te kunnen checken.

Dan sturen zij jou een factuur met een ( uitgestelde) datum via mail. Die moet je betalen. Op tijd.

Heb je een dispuut of een retour kan je dat daar melden, zetten ze de boel even op hold. De afhandeling gaat via bedrijf waar je hebt besteld maar als er een credit komt meld dat bedrijf dat ook netjes aan hen. En krijg je een aangepaste rekening. Inhoudelijk gaan ze niet over disputen en retouren.

Kan prima allemaal zonder app. Ze hebben je mail en ze sturen je een link van hun site.
SjaanRoeispaan schreef:
14-05-2019 19:29
Klarna werkt hetzelfde als Afterpay.
Aha dat was me niet helemaal duidelijk. Afterpay gebruik ik vaker. Fijn om te weten dat het hetzelfde werkt.
En fijn dat die app niet hoeft, hoef niet overal apps voor op mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het inderdaad gelijk afrekenen als je wil en dan wordt het bedrag later teruggestort.

Wat ook kan en handig is om te weten is dat als je op achteraf betalen klikt je de factuur kunt pauzeren wanneer je dingen terug stuurt.
Dit kan je doen op website/app of door contact met de klantenservice op te nemen.
Dan weet Klarna dat je dit gedaan hebt en kunnen zij eventueel contact opnemen met Asos wanneer ze het niet verwerken :)

Wanneer je dit niet doet, kan het zijn dat de facturering doorloopt als Asos het niet goed verwerkt. Klarna weet dan ten slotte niet dat je het terug hebt gestuurd en sturen dan vervolgens herinneringen. Dit heb ik 1x gehad met een andere winkel (geen ervaring met Asos). Nadat ik contact met Klarna heb opgenomen hebben ze het trouwens gewoon opgelost en hoefde ik niet extra te betalen ofzo maar ik schrok even van de herinnering haha.
Ik had bij Asos niet de Klarna optie dus toch maar gewoon Ideal gedaan. Heb in een ver verleden wel eens wat besteld daar toen je nog niet gratis kon retoursturen en toen bleek het topje echt niet te kloppen qua maat. Hopelijk gaat retourneren straks soepel.
TsumTsum schreef:
14-05-2019 20:09
Ik had bij Asos niet de Klarna optie dus toch maar gewoon Ideal gedaan. Heb in een ver verleden wel eens wat besteld daar toen je nog niet gratis kon retoursturen en toen bleek het topje echt niet te kloppen qua maat. Hopelijk gaat retourneren straks soepel.
Dat gaat prima en gratis, niet meer de kosten naar Engeland betalen.
Ik zou gewoon vooraf betalen. Als je het geld niet hebt, dan niet kopen. En als je het wel hebt, waarom met zo'n derde instantie in zee gaan?

Klarna en Afterpay hopen erop dat je wanneer zij jou hun factuur sturen, je niet op tijd betaalt, en dan zitten er hoge kosten aan vast.
Het is niet dat ik het geld niet heb maar er moet zowiezo een deel terug (soms 2 maten besteld) en dan leek achteraf betalen voor alleen de items die ik hou wel zo handig.

En ik heb met afterpay nooit hoge kosten gehad als ik te laat was. Heb zelfs een keer veel te laat betaald omdat de rekening later kwam dan verwacht en ik op vakantie ging. Gemeld aan Afterpay en het was geen probleem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven